Alone in the Dark

Medlem
Skrivet av wwraver:

Jag tror ändå att jag håller mig borta, jag vill minnas det riktiga Alone in the Dark, det vill säga det första spelet. Resan därifrån har gått stadigt utför.

Zombies, eldkastare och biljakter - nej tack. Spöken, odefinierade fenomen och fler undanmanövrar än vapen - ja tack. Det finns redan skräp som täcker det andra, nämligen Resident Evil.

Notera den lilla överdriften i starten. Jag kommer nog absolut prova spelet när det släpps, men jag har på känn att jag blir ruskigt besviken på innehållet.

Kallar du Resident Evil skräp så vet du tamefan inte vad du snackar om..

Re serien måste ju vart den som tog och satte standarden seriöst under 90 talet även om Alone in the Dark var först så var Resident Evil ändå det första riktigta skräck spelet i den genren.

Sen gör Capcom alltid bra titlar, ungefär som Konami gör med Metal Gear Solid.

Jag tyckte det va ganska kul, helt klart värt ett köp iallafall. Gillade miljöerna, men sånt bryr jag mig ju om ganska mycket också när jag själv sätter betyg,

Hur fasen kan man säga att resident evil spelen är skräp? lol jösses då vet man inte vad klassiker är för något.

Gamla Alone in the dark spelen var jättebra detta är inte lika intressant 'to be honest'.


signatur
Inaktiv
Skrivet av dofilusåkaffe:

Hur fasen kan man säga att resident evil spelen är skräp? lol jösses då vet man inte vad klassiker är för något.

Gamla Alone in the dark spelen var jättebra detta är inte lika intressant 'to be honest'.

Storyn och protagonisten i resident evil 4 var ju direkt pinsamma. Tur att den fantastiska spelmotoriken och -känslan vägde upp det och skapade ett mycket roligt spel.

Medlem
Medlem
Skrivet av HYBRiS:

Vad har hänt FZ? Ni brukar vara betydligt bättre än så här.

Deras recensenter jobbar (oftast) gratis... idéellt arbete är inte alltid betonat för sin kvalitet.


signatur

Rollspelsguru
Community Developer på Sharkmob
fd. Sr. Community Manager på Battlestate Games

Inaktiv

Fattar verkligen inte vad som är minus med grafiken.


signatur

Ta en gärna en titt på mina GB/C och GC emulatorer www.tuxemu.se.nu :)

Medlem

Totalt värdelös styrning, kass kamera, extremt linjärt. Känns lite som gamla Dragon's Lair, fast snyggare och med krångligare UI. Önskar jag hade lagt mina pengar på en tarmsköljning istället.

Medlem

Störde mig också enormt på kameran samt att man själv håller på att bli grillkorv när man släpar lik i elden. Har nog aldrig spelat nåt spel med sämre kamerakontroller.

Ett till stort irritationsmoment var den första biljakten i NY. Man var tvungen att köra snabbt utan att krocka i nästan en minut och ifall man dog så tvingades man spela om hela sekvensen. Jag försökte säkert 20 ggr innnan jag gav upp och spolade fram till nästa del.
De hade kunnat delat in det i 2 eller 3 checkpoints, så man slapp spela om så stor del. Det blir mer irriterande än utmanande.

Grafiken däremot tycker jag var helt ok. Musiken och ljudeffekterna är väldigt stämningsfulla.
Eldfysiken är ju de bästa jag sett i ett spel dessutom och möjligheten att kombinera saker i inventariet är intressant.
Jag gillar att man ofta kan lösa problem på fler än ett sätt, dock inte alltid.

Stridssystemet är faktiskt riktigt bra också. När man verkligen får ta sats och svinga stålrör, kofot, basebollträ eller vad man har till hands med analogstickan.

12
Skriv svar