Sonys nya firmware återkallad

Medlem
Skrivet av redmac:

Förmodligen har felet varit att vissa personer inte fått ned all data i uppdateringen och PS3:an har då inte känt av det utan installerat de som kom ned och det har orsakat detta. Men vi får se vad Sony har att säga när det undersökt det hela.

Nästan, har läst på lite och allt blir inte nerladdat men nog mycket för att PS3'an ska försöka boota från de filerna, vilket gör att det bara blir svart skärm.. Lösningen är att antingen formatera disken eller sätta i en annan om man har så att den redan installerade firmwaren används.

Medlem

Visar sig det här direkt eller kan det komma smygande, eller när man använder en viss feature? Laddade ner igår, har claimat 5 trophies och testat xmb in-game..Har en original 60 Gb variant drygt ett år gammal, men inte ett enda problem hittils.

När det dyker upp sånt här inser man att det kanske är bra att göra backups lite då och då.

Medlem

Tråkigt läge.
Lite svårt att förutse en sådan grej i testningen kanske.


signatur

Ne Sedibus Rotalibus Ludas
KAES = 86.67%/46.67%/46.67%/20.00%

Inaktiv

Ni kanske borde ta er en titt vart er joystiq länk faktiskt går.

Medlem

har 60gig ps3 med 2.4 och det funkar bra...
Nöter StardustHD för lite trofér

Medlem

40gig här, va inga problem att slanga ner firmware för mig heller.


signatur

Äta bör man annars dör man, Äta gör man ändå dör man //Obelix

Medlem

Achievement Unlocked


signatur

Min mamma säger att jag är bra på Guitar Hero.

Inaktiv

Jag drog ner 2.40 igår på min ps3 60Gb. Jag läste minuter senare om problemen med 2.40.
Har försökt testa min ps3 efter fel. Det ända jag inte kan få till är xmb i spel. Har testat med GH3 och demot BFBC. Ska man pausa först och sedan trycka på PS-knappen? eller är det bara visa spel som har det än så länge, som med t.ex trofer systemet?

Medlem
Skrivet av vurpa:

Jag drog ner 2.40 igår på min ps3 60Gb. Jag läste minuter senare om problemen med 2.40.
Har försökt testa min ps3 efter fel. Det ända jag inte kan få till är xmb i spel. Har testat med GH3 och demot BFBC. Ska man pausa först och sedan trycka på PS-knappen? eller är det bara visa spel som har det än så länge, som med t.ex trofer systemet?

skumt, jag har själv testat med BF:BC Demot, å jag kunde få upp XMB i spelet, var bara att trycka in ps-knappen så kom den upp (inte hålla inne, bara trycka)

men det är fin fint, då har vi lite försprång att inskaffa stats i trofé systemet ^^ mohaha


signatur

Survivor of Earthquake Skåne 2008 |PSN: Rolle90 |Live: Rolle90
Cinemaworld.se

Medlem

HAHAHA! FY FAN VAD UNDERBART Detta och malware på den amerikanska sidan, ROFL! GJ Sony.


signatur

Wune - "jo jag klarar crysis på high på allt för jag har 4 gig i ram minne. och dom är på 800 Mhz." - I lol'ed

Medlem
Skrivet av tysonayt:

HAHAHA! FY FAN VAD UNDERBART Detta och malware på den amerikanska sidan, ROFL! GJ Sony.

Alla kan ha en dålig vecka


signatur

Survivor of Earthquake Skåne 2008 |PSN: Rolle90 |Live: Rolle90
Cinemaworld.se

Medlem

Mitt PS3 rullar på klockrent...Inget att klaga på.

Medlem
Skrivet av Boomer:
Skrivet av Gagoff:
Skrivet av Boomer:

*hånler*

oooookej?...
Ja, det är ju otroligt kul att folk har problem med sina spelmaskiner. Tack för att du bidrar!

Jag tycker att det är ironiskt att alla var så elaka på MS för att en av deras uppdateringar failade. Minns mycket väl hur forumen var, massa ledsna 360-ägare och massa elaka PS3-ägare. What goes around comes around antar jag.

Och du vill alltså visa nu att 360-folket är mycket bättre och mognare genom att göra exakt samma sak? Väx upp för fan! Hur som helst så har jag faktiskt inte haft tid att uppdatera, kanske inte ska göra de heller?

Medlem

Herregud, vad vissa personer är omogna. Jag hoppas verkligen de blir bannade... Fast de lär väl bara registrera sig igen, och fortsätta sprida sin pest.

Och jag vill även tacka alla "Här funkar det"-inlägg, de bidrog verkligen till tråden... Jag menar, vi vet ju redan att det funkade för vissa - det framgår ju i nyheten. Men det skadar ju inte att säga det några gånger till.
(Hoppas ironin framgår.)


signatur
Medlem

Uhm, kan ni inte bara införa omedelbar indragning av kontot om man fanboysar sig?
Ingen förklaring, ingen pardon, bara *delete* samt 2 veckors ip-ban för att skapa nya konton...


signatur

Förövrigt tycker jag att ocensurerat ska återföras!

Inaktiv
Skrivet av xhosa:

"haha" ? redmac , årets pajjas.

Men vad,,,allt snack om att kunna styra musiken ingame och man kan INTE spela egna låtar? OMG HAHAHAHAHAHAHAHAHAHA

Retoid!!!

Inaktiv

Phew, jäkla tur att jag inte uppdaterade då för jag skulle dra och träna.

Lider självklart med folk som har blivit drabbade av problemen, det snabbaste sättet är nog att plocka ut och formatera disken.

Lite illa att dom har fått malware på sidan också.

Oväntat att det skulle bli massor med fanboys som skulle hoppa in och trolla lite, kan inte folk bara växa upp. Gäller alla fanboys. Har hört diskussioner i lekparker som är mer intelligenta än fanboy trollen.


signatur

PSNid: Hjod
XBLID: Hjod

Medlem
Skrivet av Gabor:

Och jag vill även tacka alla "Här funkar det"-inlägg, de bidrog verkligen till tråden... Jag menar, vi vet ju redan att det funkade för vissa - det framgår ju i nyheten. Men det skadar ju inte att säga det några gånger till.
(Hoppas ironin framgår.)

Haha, precis min tanke. Helt jävla meningslösa inlägg.

Medlem
Skrivet av tysonayt:

HAHAHA! FY FAN VAD UNDERBART Detta och malware på den amerikanska sidan, ROFL! GJ Sony.

Låter fortfarande inte som ett tröskelverk dock, aka xbox360.

Malware? hela xbox är ju malware...

Hade som tur var inga problem med min nedladdning! Synd om alla som fått det, hoppas det rättar till sig snart och snabbt!

123
Skriv svar