Robot
Echochrome

Echochrome är något som är väldigt lätt att visa, men väldigt svårt att beskriva. Ett pusselspel som egentligen är lika mycket ett stycke interaktiv konst, med fantastisk musik men klumpig kontroll. Echochrome är ett bra spel, om än något för pretentiös.


Medlem
Recension - Echochrome

Ser ganska häftigt ut. Påminner lite om ett spel som fanns till Playstation 1 där man var en liten studsboll som skulle snurra runt på ungefär samma sätt i 3 olika dimensioner.

Medlem

Älskar det här spelet. Tycker det förtjänar 4/5 imo.


signatur

lootskin@hotmail.com

Medlem
Skrivet av Frisky:

Ser ganska häftigt ut. Påminner lite om ett spel som fanns till Playstation 1 där man var en liten studsboll som skulle snurra runt på ungefär samma sätt i 3 olika dimensioner.

Kula World. Sketbra spel - har för mig det är en Svensk utvecklare bakom också. Finns för övrigt också att köpa på PlayStation Store nu.


signatur
Medlem

Recension på gammalt spel?? Har funnits till dator lääänge!

Medlem

Frisky: Trodde också det lät som Kula World.
Dock kollade jag video på YouTube och det verkar ändå rätt speciellt.
http://www.youtube.com/watch?v=QfICeBtVv8U

Medlem
Skrivet av Strumpa:

Recension på gammalt spel?? Har funnits till dator lääänge!

Heter det samma sak till PC? Hittar det inte isåfall.

/ LordDaimos

Medlem

Finns echochrome ens att köpa i EU?


signatur

Förövrigt tycker jag att ocensurerat ska återföras!

Medlem
Skrivet av simulacra:

Finns echochrome ens att köpa i EU?

Kommer i morgon.

Medlem
Skrivet av Strumpa:

Recension på gammalt spel?? Har funnits till dator lääänge!

Vart då? Care to enlighten us?


signatur

[size="9"]CONCORD Notice: Don't drink and fly. Drunken jumping can result in loss of ship through "navigational error".[/size]

Medlem

Det tog sitt lilla tag, det har ju bara varit ute i usa sen i mars eller så...


signatur

Förövrigt tycker jag att ocensurerat ska återföras!

Medlem

hmm, var det inte det här spelet som man var tvungen att ha en ps3a för att kunna ha det på sin psp?


signatur

(batsman) Det enda som är större än njutningen av ett avklarat arbete, är att skjuta upp det till morgondagen.

Medlem

Hur är det, Echochrome kommer väl med en inbyggd baneditor också, har jag för mig?

Det är inte enbart ett estetiskt val att ha det i svart-vitt. Det vore omöjligt att skugga eller färga ytorna och samtidigt ha en omöjlig figur som går att ändra till andra "kopplingar" mellan ytor.

Det ser simpelt ut, men skenet bedrar. Det är ganska komplicerat att skapa en motor där man kan trixa sådär. En vanlig isometrisk eller 3d motor duger inte.

Medlem

döfränt spel! lätt 45 nissar utav 3 tomtar

m0s
Medlem
Inaktiv

skippar nog detta

Medlem

Detta spel platsar definitivt i min lista över spel med värdelös kontroll.

Inaktiv

Hehe.. lite kul att Aftonbladet drog av poäng för den "hemska musiken i spelet" medans FZ rankar musiken som en styrka ^^

Medlem

Hittar inte spelet på PS Store (Europa).

1
Skriv svar