SoulCalibur på Xbox Live i morgon

Robot
Medlem
SoulCalibur på Xbox Live i morgon

Har fortfarande kvar min ps1 och soulcalibur, så tror ja kommer lira det imorgon istället för att återleva lite minnen hehe

Medlem
Skrivet av Drunken_monkey_boxer:

Har fortfarande kvar min ps1 och soulcalibur, så tror ja kommer lira det imorgon istället för att återleva lite minnen hehe

Soulcalibur kom inte ut till PS1?

I varje fall, jäkligt tråkigt att det inte får något multiplayer, men Namco är väl rädda för att spelet skall konkurrera ut den nya versionen.


signatur

"I don't rock and roll, I BURN!"

Medlem

tror du på fullaste allvar att Namco är rädda för att den ska konkurrera ut Soul calibur 4??
Har svårt att tro nån fighting spel kommer konkurrera ut Soul Calibur 4 det här året

Medlem
Skrivet av cribba:
Skrivet av Drunken_monkey_boxer:

Har fortfarande kvar min ps1 och soulcalibur, så tror ja kommer lira det imorgon istället för att återleva lite minnen hehe

Soulcalibur kom inte ut till PS1?

I varje fall, jäkligt tråkigt att det inte får något multiplayer, men Namco är väl rädda för att spelet skall konkurrera ut den nya versionen.

Ah förlåt du har helt rätt, menade soulblade hehe.

Medlem
Skrivet av Pojii:

tror du på fullaste allvar att Namco är rädda för att den ska konkurrera ut Soul calibur 4??
Har svårt att tro nån fighting spel kommer konkurrera ut Soul Calibur 4 det här året

Av samma anledning som att folk älskade soulblade och soulcalibur över soulcalibur 2 & 3. Dom tillförde absolut inget nytt och kändes bara som en rehash, speciellt soulcalibur 3.

Jag tar soulblade anyday över några av dom nyare soulcalibur spelen. När man behöver Starwars karaktärer med i spelet för att dra till sig casuals och normalt folk så är det illa. Tyckte link, spawn och Heihachi redan var ett steg i felriktning.

Medlem
Skrivet av Pojii:

tror du på fullaste allvar att Namco är rädda för att den ska konkurrera ut Soul calibur 4??
Har svårt att tro nån fighting spel kommer konkurrera ut Soul Calibur 4 det här året

Förutom den grafiska skillnaden och ett par nya (ointressanta) karaktärer, kan du verkligen nämna några större skillnader på SC1 och SC4?

SC1 är billigare och räknas dessutom som ett ut av de bästa fightingspelen någonsin, inte helt osannolikt att det hade sålt mer om de hade haft ett online-läge.


signatur

"I don't rock and roll, I BURN!"

Medlem
Skrivet av cribba:
Skrivet av Pojii:

tror du på fullaste allvar att Namco är rädda för att den ska konkurrera ut Soul calibur 4??
Har svårt att tro nån fighting spel kommer konkurrera ut Soul Calibur 4 det här året

Förutom den grafiska skillnaden och ett par nya (ointressanta) karaktärer, kan du verkligen nämna några större skillnader på SC1 och SC4?

SC1 är billigare och räknas dessutom som ett ut av de bästa fightingspelen någonsin, inte helt osannolikt att det hade sålt mer om de hade haft ett online-läge.

Ja men så kommer vi till olika faktorer som jag tycker att en ny konsol har stor kraft på.
1. kontrollen tror jag starkt att det går mycket bättre på.
2. AI i spelet kommer bli mycket bättre.
3. Såklart grafiken där det är roligt och vackert att kolla på.
4. Större spel och betydligt mer intressant story hoppas jag på.
men som sagt det här är mina egna åsikter som jag tror soul calibur 4 kommer ha.

Medlem

1. Till vilken konsol menar du då? 360 kontroll är rent urusel till fighting spel. Såna fall en stick om man ens ska fundera på något annat än ps3 kontrollen. Och vad var det för fel på kontrollerna till dom tidigare spelen? Det lär ju definitivt inte finns mer moves då dom tidigare spelen redan var fulla av dom.

2. AI? Varför snackar du om AI när både jag & Cribba vill ha online varianter så man kunde lira mot andra människor? Och det var inget fel på AIn i tidigare spel, och AI i fighting spel kommer ALDRIG i närheten av mänskliga spelare.

3. Grafik i ett fighting spel? Aaaaah, ja. grafikhororna och causals kommer snart invadera denna genre också! Det säger inte dig något att dom mesta fighting spelen som det tävlas i fortfarande är i 2d?

4. Större spel? Det är knappast fler karaktärer och tror du helt ärligt att dom kommer lägga mer tyngd på story än tidigare i serien? Dream on.

Men som sagt, det är ju bara åsikter!

Medlem

Kanon, har inte lirat Soul Calibur sen min polare kasserade sin Dreamcast. Ett givet köp för min del.


signatur

.slanger

Inaktiv

Kommer inte SFIV ut i år med? Det lär ju piska all annan fighting


signatur

sibbor: [...]eller hävdar att 60GB PS3 skulle vara en svart, tung, het stekpanna...
Min Blogg: Noir

Medlem

Om jag nu bara hade en 360 så skulle jag köpa det, fast lite väl dyrt för ett enda spel för min del (iaf för tillfället) ^^
Får väl köra tvåan lite på GCn så länge, duger fint den med ^^


signatur

Time flies like the wind
Fruit flies like bananas

Medlem

skulle köpa om det inte var för att styrkorsett på 360 kontrolen inte går att använda =(

Medlem

Men!?! Nu blev jag lurad trodde det handlade om ett demo på fyran.

Medlem
Skrivet av Nolite:

Kommer inte SFIV ut i år med? Det lär ju piska all annan fighting

Enlig alla affärer på nätet så kommer den i slutet av juli...JIPPIEEE så det blir köp på direkten

Medlem

Soulcalibur måste vara det sämsta fighting spelet någonsin.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem
Skrivet av Slanger:

kasserade sin Dreamcast

From hell's heart I stab at thee...

Medlem

Soul Calibur, bästa spelet i serien, och lätt det roligaste fighting spelet.

Även om Soul Blade nu har en speciell plats i hjärtat och Soul Calibur 3 är mycket smidigare så är balansen i detta spelet mycket bättre.

Hade nog införskaffat om jag hade haft en 360, but that won't happen.

Inaktiv

Visst hade det varit kul med online-multiplay i Soulcalibur, men det är inte helt enkelt att lägga till sådant i efterhand. De har nog bättre för sig.

Att bara slänga upp den gamla versionen av spelet är ett snabbt sätt att tjäna lite extra - säkert välbehövliga - pengar. Jag vet i alla fall att jag kommer köpa det, eftersom Dreamcasten för det mesta bor i en låda och jag inte orkar plocka fram den särskilt ofta.

Men va Fasen har dom tagit bort Mission och allt är redan upplåst för?????

SKIIIIIIIT:evil:

Jaja det var ju kul o peta pinne med Kilik än en gång:D


signatur

If the left one isn´t right, right is the only one left, right?

1
Skriv svar