Activision dissar Gearbox, Treyarch ber om ursäkt

Medlem
Skrivet av Gagoff:
Skrivet av Lootskin:

ITT: Newfags VS Elitists.

ITT : People new to 4chan

Trött på folk som skriker om fanboy hit, fanboy dit gällande 360/ps3. Jag har kört både GoW och Halo till 360, men jag tycker båda är mediokra. Nej, jag äger inte en 360. Ja, jag äger en ps3. Det betyder inte att jag gillar Resistance : Fall of Man mer för det.

Forza, en av de bästa lir som finns är till 360.

MGS4, gryyyymt till ps3.

Det finns lite av varje ffs, det har inte med konsolen att göra. Och gällande det här med att killen från activision spyr ur sig saker om de som utvecklar BiA.... Jag fann aldrig spelet tilldragande, men det betyder inte att det var kasst, och det var oerhört respektlöst att kasta skit sådär

Håller med. GOW och Halo är väldigt mediokra. Aldrig sett vad som är så speciellt med dom :). Äger själv pc och en 360. Cod 4 gillar jag skarpt dock. Iaf sp-delen. S.A.S ftw.

Medlem

Oj. De här inläggen gjorde nästan ont att läsa.


signatur

I'm a snake, follow me!

Medlem
Skrivet av Pojii:
Skrivet av zolidznake:

Men om COD: World at War konkurrera med spel som Halo och GoW, så blir väl spelets kvalite något för massan. Då dessa "blockbuster" spel är bara medioker men hypad som två av världens bästa spel.

2 av världens bästa spel.

2 av världens bästa? Du måste skämta.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem
Skrivet av Night Hawk:
Skrivet av Pojii:
Skrivet av zolidznake:

Men om COD: World at War konkurrera med spel som Halo och GoW, så blir väl spelets kvalite något för massan. Då dessa "blockbuster" spel är bara medioker men hypad som två av världens bästa spel.

2 av världens bästa spel.

2 av världens bästa? Du måste skämta.

Om man kollar på försäljnings siffror så har han nog rätt, säkerligen med på topp 10.

*I current gen

Medlem

Dom två bästa spelen enligt Internet är System Shock 2 och Final Fantasy VII. Prove me wrong.


signatur

lootskin@hotmail.com

Medlem
Skrivet av Lootskin:

Dom två bästa spelen enligt Internet är System Shock 2 och Final Fantasy VII. Prove me wrong.

I think I just did.

Inaktiv
Skrivet av Tommy_h:

haha vad tänker de när de släpper ur sig något sådant? Som att call of duty spelen skulle vara något att ha då? CoD4 är ju det ända som verkligen är bra.

Halo är ju så överskattat så det finns inte.

CoD4, inklusive alla andra CoD-spel, är ju så överskattade så det finns inte. Säger dock inte att jag gillar Halo, äger inte något av spelen men att säga att CoD4 är bra är strunt. Multiplayer är kul men jag har hört att Halo 3s multiplayer är kul likaså. Single player-delen i CoD4 är så förbannat dålig så det är inte sant. CoD, ettan, är det enda av spelen som har varit bra, resten har varit kopior, vissa bättre än andra, av ettan, även fyran. Visst man kan inte ändra på allt som gör CoD till CoD men man kan väl iaf göra banorna LITE mer spännande än att man verkligen är tvungen att gå åt det hållet som utvecklarna vill att man ska gå så att man får se deras "jättespännande" skriptade sekvenser som är så "jättesvåra" att förutse.

Håller dock med om resten som Tommy_h skrev.


signatur

Till frågor finns det alltid svar, men för varje svar kommer också en fråga.

Medlem

Det finns absolut ingen som helst objektivitet när det gäller att bedöma spel. Alla har sin egen smak och det är nästan löjligt hur mycket de kan skiljas åt.

Så det är lika bra att folk slutar gnälla


signatur

"When corporations create the music we all lose."

FML
Medlem
Skrivet av corporaln0ll:

Worl at War är andra världskrig så du menar att BiA som bara finns i 2 spel än så länge och tredje på väg. Medans COD har gjort mer än 4 andra världskrigsspel och satsar nu på ett femte. Så dom mjölkar alltså inte? neenee.

Ack då, där för sa jag mig. Ber om ursäkt. Trodde COD:WoW utspelade sig i framtiden, eller iallafall efter världskrigen och runt Vietnam kriget kanske. Det jag menade med mjölkning är att CoD1,2,3 och MoH-serien har redan kört igenom alla scenario i världskrigen, så vart mer finns det att punga ut? Sen att de gjorde det för längesen och lagt det bakom sig(trodde jag!), medan BiA just påbörjat serien i stortsett. Men där hade jag tyvärr fel. Få skylla på att det inte är samma utvecklare för CoD:World at War som CoD4.

Skrivet av Pojii:

Jaha juste har vi en PS3 fan här som lipar över 2 av världens bästa spel.
Och det har inte med hypa att göra.
Försäljningssiffror/Betyg/kvalite visar att det är 2 av få spel som är som bäst för konsol och konsol only.

Vad i helvete har detta med Ps3an att göra eller konsoler i huvudtaget? Alla dessa spelen finns på PC! Har själv t.om ägt en Xbox360, och tycker båda konsollerna har sina för- och nackdelar. Så du går efter massan ser jag. Kvantite före kvalite, och basera spelensbetyg på försäljningsiffror. Då är väl Britney Spears en av världens bästa sångerskor enligt dig, med tanken på hur många skivor hon har sålt och fått bra "betyg" från alla 12-åringar, samt att hon gjort många hitar vilket betyder att skivorna har "kvalite".

Medlem
Skrivet av nudelsdesign:

Hahaha, Man skall stå för vad man tycker. Det rä bra det

Knappast officielt.. går du runt o säger att du hatar folk som du inte gillar osv?

Alltså dem här som blev interjuvade har ju för fan ett ansvar, de representerar ett företag och även fler än deras egna personliga åsikter.

De här uttalandet av Treyarch gubben var skandal, handlar inte om att VÅGA säga vad man tycker utan snarare visa respekt både till konkurrenter och till dem man representerar.

Du kommer aldrig se typ Randy P , CliffyB eller någon annan tala ned om något annat spel.

Medlem

BIA är förmodligen de enda spelet där utvecklarna verkligen försöker simulera krigets händelser i minsta detalj, och jag tycker att de ska bli intressant att för en gångs skull få förlora ett stort slag och att verkligen få känna på att slåss in i de sista

Inaktiv

Mycket dumt sagt. Kunde dissat dom på ett smartare lite mer skämtsamt sätt istället kanske om han nu ändå inte kunde låta bli.

Å alla ni små stjärtgossar som smutsar ner tråd efter tråd med era meningslösa åsikter är sååå tröttsamma tror fan detta börjar bli en trend.

Medlem
Skrivet av zolidznake:
Skrivet av corporaln0ll:

Worl at War är andra världskrig så du menar att BiA som bara finns i 2 spel än så länge och tredje på väg. Medans COD har gjort mer än 4 andra världskrigsspel och satsar nu på ett femte. Så dom mjölkar alltså inte? neenee.

Ack då, där för sa jag mig. Ber om ursäkt. Trodde COD:WoW utspelade sig i framtiden, eller iallafall efter världskrigen och runt Vietnam kriget kanske. Det jag menade med mjölkning är att CoD1,2,3 och MoH-serien har redan kört igenom alla scenario i världskrigen, så vart mer finns det att punga ut? Sen att de gjorde det för längesen och lagt det bakom sig(trodde jag!), medan BiA just påbörjat serien i stortsett. Men där hade jag tyvärr fel. Få skylla på att det inte är samma utvecklare för CoD:World at War som CoD4.

Ja men COD och MOH serien har inte satsat på samma realism. I BiA har dom återskapat stortsett alla små byar och städer där det 101:a luftburna stred. Det är det som intresserar mig mest, och förövrigt så är storyn roligare att följa än COD och MOH.

Skrivet av Drapan:
Skrivet av Night Hawk:
Skrivet av Pojii:
Skrivet av zolidznake:

Men om COD: World at War konkurrera med spel som Halo och GoW, så blir väl spelets kvalite något för massan. Då dessa "blockbuster" spel är bara medioker men hypad som två av världens bästa spel.

2 av världens bästa spel.

2 av världens bästa? Du måste skämta.

Om man kollar på försäljnings siffror så har han nog rätt, säkerligen med på topp 10.

*I current gen

Jo men om man ska gå efter topplistan så är ju Peter Jöback über bra eller hur!?


signatur
Medlem

Precis.. The public dont know shit... Kolla bara vilken musik som säljs bäst. Det som säljs mest är sällan bäst.
Jag menar... då måste ju The Sims var världens bästa spel som gjorts.... så mycket som det har sålt.

Medlem

BIA är ju skit.

12
Skriv svar