Film: Sony presenterar trofésystemet

Inaktiv
Skrivet av Darkseed:

Ja för Microsoft har aldrig kopierat nånting? Lägg ner sandlåde-fasonerna.

Precis, MS kopierade PS och Nintendo med att göra en egen konsol.


signatur

Ajebaje: I vanlig ordning handlar "debatten" mer om att hävda sig själv än att diskutera frågan.

Inaktiv

Undrar om det kommer bli en massa buggar när dom släpper det. Skulle inte förvåna mig att man får Platina typ när man inte ska få det.

Aja ska bli roligt att se. Annars så tyckte jag att MS system var mycket lättare och roligare.

menmen

Medlem
Skrivet av Pojii:

hahahha är det här en skämt??? hahahha...fan garvade mig genom hela filmen..han borde ju sagt typ:
I have copy this BS from MS explanation for achievment :P.

Ne men till saken iaf..på tal om acheivment whoring..ops menar trophywhoring hehehe

Skrivet av anon_38597:

Haha är 2.40 super xbox kopia updaten?

Skrivet av Boomer:

Varför har dom en sån lång film för? Det hade räckt om dom länkat till www.xbox.com.

(:


signatur

- I mean gaming journalists look bad just writing about stuff, but when you put them in front of a camera...a whole new dimension of bad is created.

Medlem
Skrivet av Lord Payne III:
Skrivet av Toxic78:
Skrivet av Noken:

Härligt, ger en mer motivation när de har trofeér. Hur verkar detta i jämförelse med MS motsvarighet, är det mer avancerat eller bara på grundstadiet än?

Haha.. tja.. vad sägs om en rakt upp och ned kopia av vad som funnits på x360 from the beginning.

Hä hä.. talk about "news"
Finner det något ironiskt att konkurenter kopiera idéer ifrån varandra, och sedan på något sätt få det att låta som det är värsta nyheten, dom är stolta att visa upp det osv osv

Competition is a blessing though

Vadå då? Så har ju Apple gjort sedan dag 1 och det går skitbra för dem.

??? Apple??? MS rippade allt rakt av från Apple när de skapade Windows... Under vilken sten har du befunnit dig tro??? Antar att du inte är så gammal...


signatur

Antec Solo | Core2Duo E6600 | 1024x4 Ocz Gold PC6400 | Leadtek GTX260 Extreme | Hiper Type-R 580w | Samsung 940BW | MacBook

Medlem

Nice

PS3:an blir bara roligar och roligare
I morgon kommer dessutom Buzz Quiz TV hem i brevlådan! Party party (eller inte i brevlådan, avi:n hamnar där)


signatur

Welcome to the Manglerdome

Medlem
Skrivet av Darkseed:

Känns totalt överflödigt för min del om jag ska vara ärlig. Det räcker att jag själv vet vad jag gjort för bra i spelen jag äger. Jag behöver ingen virtuell trofé för att få bekräftelse.

Stats lockar oftast bara fram de värsta sidorna hos folk.

Kan bara hålla med, och kanske ännu värre är det utanför achievements och trophy världen. Stats i lagbaserade spel (ex. BF2) brukar i slutändan bara leda till mindre samarbete och mer ego-fraggande ala Quake. (Inget ont om Quake dock)


signatur

Det blir bara mer och mer data...

Medlem

Kom igen folk alltid kul med nya funktioner! ser själv fram emot att kunna se hur mycket man låst upp i ett spel man tycker om men men självklart tilltalar det inte alla men då behöver man inte heller grina om det eller hur.

Förresten är det inte dags att lägga ner med vem har tagit ideer av vem fasonerna för det kan nog ingen riktigt säga för alla 3 företagen har tagit av varandra. och alla 3 konsolerna har sina för och nackdelar. ALLA 3 är bra på sitt sätt punkt slut.

Medlem

Achivements... Trophys
Något som alltför ofta saknas i PC spel =S

Medlem

Sweet! Ska bli roligt att utforska. Synd att det inte fungerar retroaktivt, men jag kan tänka mig att spela om lite äldre spel..
Onsdag gäller det!

Skrivet av Saarela81:

Förresten är det inte dags att lägga ner med vem har tagit ideer av vem fasonerna för det kan nog ingen riktigt säga för alla 3 företagen har tagit av varandra. och alla 3 konsolerna har sina för och nackdelar. ALLA 3 är bra på sitt sätt punkt slut.

Håller med. Lite väl omoget beteende hos vissa här. :evil:

Medlem

Najs, men har ju ingen ps3 själv, men najs för er som har

Skulle va kul om man kunde jämföra 360 Achivements med PS3 Trophys på något sätt...


signatur

In Payback We Trust

Medlem

Alltihop på ps3'an är ju åtminstånde gratis medan det kostar pengar om man vill ha xbox live.


signatur

XBL:Sito Stargazer
PSN:Hicksmarine

Medlem

Först och främst så är det så härligt att man alltid kan lira online på sin ps3.a. Och så blir den bara bättre och bättre jag älskar det!
Hoppas de slänger iväg en snabb update med private room också så man kan sitta och snacka med 5 polare när man ränner runt i BFBC

Medlem

Fint, blir till att skaffa högsta leveln!

Edit, läste igenom inläggen. Varför hatar alla PS3 så mycket?


signatur

hejsanhejsanhejsan

Medlem
Skrivet av Saarela81:

Kom igen folk alltid kul med nya funktioner! ser själv fram emot att kunna se hur mycket man låst upp i ett spel man tycker om men men självklart tilltalar det inte alla men då behöver man inte heller grina om det eller hur.

Det är såvitt jag kan se ingen här som har "grinat" utan de enda två som visat sitt missnöje (jag och majsalle) har ganska uttryckligen visat att det är en högst personlig åsikt och inte snackat skit om de som gillar det.

Du får samla achievements så mycket du vill, jag skiter i vilket.

Stats för onlinespel är dock en helt annan sak. Där anser jag att man borde plocka bort dem helt och hållet av redan tidigare nämnda anledningar.

Medlem

Öhhhh va?

Spelar själv PS3, men och?


signatur

Let man´s petty nations tear themselves apart. -Kola Tompa

Medlem

Bättre sent än aldrig.


signatur

"People don't plan to fail, they just fail to plan"

Medlem
Skrivet av corporaln0ll:
Skrivet av Pojii:

hahahha är det här en skämt??? hahahha...fan garvade mig genom hela filmen..han borde ju sagt typ:
I have copy this BS from MS explanation for achievment :P.

Ne men till saken iaf..på tal om acheivment whoring..ops menar trophywhoring hehehe

Skrivet av kraaa:

Haha är 2.40 super xbox kopia updaten?

Varför postar ni två nötter i denna nyheten överhuvudtaget?
Ni äger för i helvete inte ens en PS3. Tar ert jävla fanboysnack någon annanstans. Gör något vettigt med era liv istället för att hålla på och reta upp andra.

Tycker du bara ska knipa käft eftersom jag set dig posta i 360 trådar och gnälla på att MS kopierar.

Hej då.

Medlem

Det verkar sweet, synd att man inte har så många polare som har PS3 ^^. Trophies är juh ett bra sätt att tvinga folk att nöta spelen lite mer, man vill juh inte va sämre än polaren

Gogo Sony ^^

Medlem
Skrivet av JohnnyGreed:

??? Apple??? MS rippade allt rakt av från Apple när de skapade Windows... Under vilken sten har du befunnit dig tro??? Antar att du inte är så gammal...

Så kanske det var. Men Apple snodde hela idéen med grafiskt OS och mus från Xerox.

Sen är det bara jag som tycker att detta är en tråkig utveckling vi ser. Snart kan fanboysen bara bråka om vilken konsol som har snyggast logo. Nej men tror det är bättre att satsa på att vara unik. Snart kommer det kvitta vilken konsol man köper och det kan jag inte tänka mig att MS eller Sony vill ska hända.

Medlem

men vilket gnäll om vem som har kopierat vem.
Volvo kopierade Ford med att ha runda hjul på sina bilar istället för fyrkantiga, men inte hör jag nån gnälla över det.
Världen funkar så att om EN kommer på en riktigt bra ide till vad fan som helst, så MÅSTE konkurrenterna "kopiera" det.

Medlem

Precis lika värdelöst som Achivments till 360n, hade hoppats att man kunde få nån bonus i shoppen om man levlat tillräckligt mycket eller något annat, detta känns bara "höhöh look at me I'm good at games"...

Medlem
Skrivet av Sito:

Alltihop på ps3'an är ju åtminstånde gratis medan det kostar pengar om man vill ha xbox live.

Hahaha oneeeej det kostar mig typ 60 spänn i månad..oneeeeeej..plss neeeej inte 60 hela kronor..
Lilla gubben jag är inte nån som gnäller över 60 spänn eller 120 spänn(wow)..jag betalar och får en bra service.
Har du inte förstått det än?? allting bra kostar pengar.

Inaktiv

äntligen kommer ps3 andvändare förstå oss 360 andvändare.

Inaktiv

Detta behövs väl knappast presenteras, de flesta vet väl om hur det fungerar..

Medlem
Skrivet av Pojii:
Skrivet av Sito:

Alltihop på ps3'an är ju åtminstånde gratis medan det kostar pengar om man vill ha xbox live.

Hahaha oneeeej det kostar mig typ 60 spänn i månad..oneeeeeej..plss neeeej inte 60 hela kronor..
Lilla gubben jag är inte nån som gnäller över 60 spänn eller 120 spänn(wow)..jag betalar och får en bra service.
Har du inte förstått det än?? allting bra kostar pengar.

Å andra sidan så har ju precis allt en kostnad, men bara för att något kostar mer betyder det inte nödvändigtvis att det är bättre.

Inaktiv
Skrivet av Pojii:
Skrivet av Sito:

Alltihop på ps3'an är ju åtminstånde gratis medan det kostar pengar om man vill ha xbox live.

Hahaha oneeeej det kostar mig typ 60 spänn i månad..oneeeeeej..plss neeeej inte 60 hela kronor..
Lilla gubben jag är inte nån som gnäller över 60 spänn eller 120 spänn(wow)..jag betalar och får en bra service.
Har du inte förstått det än?? allting bra kostar pengar.

Fast då achievements behöver man ju bara silver för.. vilket är bra

Medlem
12
Skriv svar