Filmfestival från Tales of Vesperia

Robot
Medlem
Filmfestival från Tales of Vesperia

Finns inte orginal språket att välja så kommer jag inte ens försöka att röra detta spel med en två meters tång ens. Dock var inte rösterna en total katastrof men ändå ;/

Inaktiv

Klart det kommer ha original röster. Btw första filmen var inte den fienden med saker på ryggen ruskigt likt en fiende i Eternal Sonata?

Medlem

Combat sekvenserna såg lite röriga ut. Annars verkar det vara ett riktigt mysigt litet RPG.


signatur
Medlem

PS spelet kommer nästa ÅR i Europa, confirmed av Namco Bandai för 2 veckor sedan.

Spelet släpps förövrigt 16 augusti i Japan och USA.

Medlem

Tycker det är så jäkla synd på ett lovande spel med ett så totalt värdelöst releasedatum... Över ett halvår för att få spelet till Europa. Gissningsvis beror det nog på alla dessa lokaliserade versioner för Tyskland, Frankrike etc.

Kan de inte bara göra processen kort och antingen köra med orginalspråk + undertexter (som ändå görs i de flesta andra fall vad gäller film och spel) alternativt en universell engelsk dub. Engelska är väl tämligen "basic" för varje människa idag i Europa, det är ju inte direkt något minoritetsspråk.

Medlem
Medlem
Skrivet av CyberDOG:

Tycker det är så jäkla synd på ett lovande spel med ett så totalt värdelöst releasedatum... Över ett halvår för att få spelet till Europa. Gissningsvis beror det nog på alla dessa lokaliserade versioner för Tyskland, Frankrike etc.

Kan de inte bara göra processen kort och antingen köra med orginalspråk + undertexter (som ändå görs i de flesta andra fall vad gäller film och spel) alternativt en universell engelsk dub. Engelska är väl tämligen "basic" för varje människa idag i Europa, det är ju inte direkt något minoritetsspråk.

En annan stor problem med just namco bandai är att de inte släpper spel i huvud taget i Europa. Utan behöver andra publishers som gör det jobbet, T.ex. Ubisoft.

Detta är en faktor som drar ut på tiden, samt vist översätta det o.s.v. men tack vare det så översätter inte spel studion ett skvatt och det får göras efteråt.

Medlem

Såg snyggt o mysigt ut, dock är jag ingen stor fan av FF-kloner ^^
Hoppas det blir ett bra spel dock

Medlem

Snyggt, påminner väldigt mycket om Tales of Symphonia, vilket iofs inte är så konstigt. Väldigt trevlig grafisk presentation och lite mer actionorienterat än föregångaren som jag inte gillade eftersom det var turbaserat.


signatur

.slanger

Medlem

Jag är bara glad att det ens kommer hit

Medlem
Skrivet av haiko:

Såg snyggt o mysigt ut, dock är jag ingen stor fan av FF-kloner ^^
Hoppas det blir ett bra spel dock

Tales of "insert random word" serien är inte ens i närheten av att vara en FF klon. Var har du fått det intrycket ifrån?

1
Skriv svar