Inget Half-Life 2: Episode Three på E3

Robot
Medlem
Inget Half-Life 2: Episode Three på E3

F*ck.


signatur

"No one will be left to prove that humans existed". - Dave Mustaine

Medlem

känner mig efter, inte spelat tvåan ännu pga tidsbrist och en ps3

Medlem

Skulle hellre vilja se nåt från HL3 än episode 3

Medlem

fan också :(, känns som det kommer att det lär dröja ett tag innan vi får EP3....

Medlem

Spectral, du vet väl att det inte kommer någon HL 3? Episoderna är HL 3, enligt Gabe.

Inaktiv
Skrivet av LinkMandos:

Spectral, du vet väl att det inte kommer någon HL 3? Episoderna är HL 3, enligt Gabe.

Inte då, varför tror du det heter "Half-Life 2 (TVÅ): Episode 3" Bara några mini expansioner.

Half-Life 3 sägs iaf vara under utveckling.


signatur

i7-4770K @4.3GHz, 16GB RAM, 120GB SSD + 5TB, GTX 780 3GB VRAM, 24" 144Hz 3D, Win8.1 PRO

Medlem
Skrivet av LinkMandos:

Spectral, du vet väl att det inte kommer någon HL 3? Episoderna är HL 3, enligt Gabe.

Du har nog inte försått riktigt vad killen skrev för 2 år sedan nu kanske.

Episoderna är till för att brygga rummet mellan 2an och 3an. Likaså ska även 3an få episoder, och även vara uppbyggd på detta sett. Ett helt utomordentligt smart sätt att tjäna pengar på. Och jag måste ärligt säga att det inte är så dåligt för spelare heller, även om det blir dyrare, just det att det håller spänningen uppe längre, man får alltså mer för pengarna.

Medlem

Senast jag hörde skulle väl 3:an inte vara episod-uppdelat.


signatur

Nämen!

Medlem
Skrivet av Alarcron:
Skrivet av LinkMandos:

Spectral, du vet väl att det inte kommer någon HL 3? Episoderna är HL 3, enligt Gabe.

Du har nog inte försått riktigt vad killen skrev för 2 år sedan nu kanske.

Episoderna är till för att brygga rummet mellan 2an och 3an. Likaså ska även 3an få episoder, och även vara uppbyggd på detta sett. Ett helt utomordentligt smart sätt att tjäna pengar på. Och jag måste ärligt säga att det inte är så dåligt för spelare heller, även om det blir dyrare, just det att det håller spänningen uppe längre, man får alltså mer för pengarna.

Det är ju knappast något som är bekräftat. Jag skulle säga att det är lika mycket ett rykte som att det _inte_ skulle komma något HL3.

Det enda gångerna jag har hört något om Half-Life 3 har varit i samband med episoderna, där Gabe har sagt att istället för att börja bygga på helt nytt spel i serien, som enligt han själv skulle ta allt för lång tid, så bestämde de sig för att dela upp det i form av episoder. Så egentligen kan man säga att episoderna är HL3. Det behöver dock inte betyda att det inte kommer ett "riktigt" HL3, vilket jag själv hoppas innerligt på. Gabe har sagt i åtminstone en intervju att Episode 3 inte är slutet för Half-Life-serien.

Skrivet av StuffWeLike.com:

TS-SWL: Are there any current plans after Episode 3 to have a Half Life 3?

DL: We haven't announced anything specific, but Half-Life won't end at Episode Three - hang on to your crowbars!


signatur

"There are many aspects of human existence that I will never understand..."

Medlem

förstår inte hur valve kan vara så sega på på att tillverka dessa episoder dom har ju allt klart redan dvs grafikmotorn och programmering och sånt där

enda dom behöver göra är lite nya modeller . texturer medmera och banor då

deras snack om att det skulle gå snabbt mellan episoderna är ett stort skämt ..


signatur

Min Dator Går På StjärnKraft !

Medlem

Tappar intresset för att köpa episode 3 för varje vecka som går. Varför tar de en sån jäkla tid på sig? :/

Medlem

Den som väntar på nåt bra väntar alltid förlänge

Medlem
Skrivet av Dinskugga:

förstår inte hur valve kan vara så sega på på att tillverka dessa episoder dom har ju allt klart redan dvs grafikmotorn och programmering och sånt där

enda dom behöver göra är lite nya modeller . texturer medmera och banor då

Säger en erfaren spelutvecklare eller?
Det ska göras rätt och inte snabbt. Spelet måste genomgå tester för både buggar och spelglädje. Motorn måste uppgraderas för att nya features ska funka (som t.ex. stora utomhusmiljöer i Ep.2) samt göra nya script för att spelet ska kunna föra nån story.
Om speltestarna stör sig på nåt försöker utvecklarna göra något åt det. Spela Ep.2 med kommentatorspår så får du höra hur mycket ändringar de har gjort sen grundidéerna, vett ja

Ang. releaser så går det väl ändå tillräckligt snabbt. HL2 tog ju 7 år och vi har redan sett två nya episoder på drygt 4 år, varav Ep.2 hade drygt 6h spelglädje. Bättre det än att vänta på ett HL3 i 10 år.

Medlem

Det kommer, det kommer.

Medlem

coolt, hoppas det blir bra och snyggt och coolt och ultracepoeeeee

Medlem
Skrivet av Dinskugga:

förstår inte hur valve kan vara så sega på på att tillverka dessa episoder dom har ju allt klart redan dvs grafikmotorn och programmering och sånt där

enda dom behöver göra är lite nya modeller . texturer medmera och banor då

deras snack om att det skulle gå snabbt mellan episoderna är ett stort skämt ..

Håller inte alls med. Tycker det är bra att Valve tar sin tid med sina spel/episoder, då vet man att det blir hög kvalitet på dom. Heller det än att dom släpper spelen tidigare och de inte blir lika fantastiska.


signatur

<3

Inaktiv

Att behöva vänta mer än ett år mellan avsnitten är faktiskt lite löjligt. Skulle hellre sett att de fördröjt hela serien så att de kunde släppt avsnitten närmare varandra och mer punktligt. Hoppas att Valve och andra utvecklare som väljer att släppa spel i form av avsnitt lär sig att planera bättre än vad Valve gjort med den här serien.

Medlem

Enligt Gamereactor Sverige som ska ha snackat med utvecklarna nyligen så har Valve påbörjat arbetet på deras nästa motor och Half-Life 3.

Jag citerar från artikeln i Gamereactor:

"Vid vårt senaste snack med utvecklarna klargjorde demonproducenten Gabe Newell att de fortfarande har tusentals av författaren Mark Laidlaws manussidor kvar att göra spel av. Så snart Episode 3 är färdigt kommer Valve att fortsätta arbetet med Half-Life 3."

"...de har redan påbörjat utvecklingen av en ny version av Source-motorn, och Gordons tredje (riktiga) äventyr."

Skrivet av dosman:

Att behöva vänta mer än ett år mellan avsnitten är faktiskt lite löjligt. Skulle hellre sett att de fördröjt hela serien

Men tänk vilken tid det skulle ha tagit och Source motorn hade nog underpresterat vid det laget.

Medlem

Ska Valve närvara vid E3? Om så är fallet, vad ska de då visa upp om inte just ep3? Nya funktioner i Steam-klienten?

Medlem
Skrivet av urken:
Skrivet av Dinskugga:

förstår inte hur valve kan vara så sega på på att tillverka dessa episoder dom har ju allt klart redan dvs grafikmotorn och programmering och sånt där

enda dom behöver göra är lite nya modeller . texturer medmera och banor då

deras snack om att det skulle gå snabbt mellan episoderna är ett stort skämt ..

Håller inte alls med. Tycker det är bra att Valve tar sin tid med sina spel/episoder, då vet man att det blir hög kvalitet på dom. Heller det än att dom släpper spelen tidigare och de inte blir lika fantastiska.

Är ju såklart personligt, men tyckte inte episoderna har varit så fantastiska. T.ex. Episode 1 höll rätt låg kvalitet och var bara en tråkig transportsträcka. Hur denna episod kunde ta sådan tid förstår jag inte. Inga nya modeller (kanske någon?), inga nya miljöer, inga nya texturer och väldigt lite ny story. Sedan tog det väl högst 4 timmar att klara? Kändes som en liten modd faktiskt.

Episode 2 var klart bättre, men utan Team Fortress 2 och Portal hade den långa utvecklingstiden ännu en gång varit pinsamt obefogad.

Episode 3 kan dock bli bra om det blir lite mer storyorienterat och innehåller några av de mumsiga scener som trots allt fanns i 2:an som gav lite intresse till hela världen och dess story.

KoP
Medlem
Skrivet av Dinskugga:

förstår inte hur valve kan vara så sega på på att tillverka dessa episoder dom har ju allt klart redan dvs grafikmotorn och programmering och sånt där

enda dom behöver göra är lite nya modeller . texturer medmera och banor då

deras snack om att det skulle gå snabbt mellan episoderna är ett stort skämt ..

Och att skapa en skön story och stämning till varje episod kräver inget jobb?

Medlem

Anledningen att dom är så "slöa" är att dom lägger ner mycket jobb på story och stämining i spelet. Finns inte många spel som kan jämföra sig med det. Synd att det inte blir nåt e3 för dom... Lär väl dröja ännu längre med ep3 då.

Medlem

Dom kommer att hålla det hemligt ett tag till tror jag.
Jag tror att dom jobbar på en riktigt stor episode som är ungefär lika lång som half life 2

Medlem
Skrivet av Pirazy:

Ska Valve närvara vid E3? Om så är fallet, vad ska de då visa upp om inte just ep3? Nya funktioner i Steam-klienten?

De kommer visa upp Left 4 Dead.

Sen är Episode 4 bekräftat att det kommer komma efter Episode 3.

MFC
Medlem

vore najs om Hollywood kunde släppa kravet på hångel i alla filmer så hade vi haft en film baserad på Half-Life.


signatur

I believe that if life gives you lemons you should make lemonade & try to find somebody whose life has given them vodka & have a party - Ron White

Medlem

Bryr mig inte, vänta över 1 år på varje episod är ju värdelöst, det är som att se en serie och vänta like länge..

Medlem

Trodde inte jag skulle behöva vänta så länge på Ep3, men jag köpte Orange Box till 360 också så jag har att göra medan jag väntar. Sen lär ju HL3 dröja ett antal år innan det dyker upp.


signatur

.slanger

Medlem

Well har inte varit spec sugen på episoderna då HL2 var en besvikelse i mina ögon, men lär väl köra igenom dem när 3an släppts

Medlem

left4 dead har väll vart under utveckling nu i fan 20år känns det som xD

1
Skriv svar