Sid Meier's Civilization Revolution

Robot
Sid Meier's Civilization Revolution

Civ gör revolution! Efter att ha styrt strategispelsmarknaden för PC i nästan två decennier kommer nu Sid Meiers succéfyllda spelserie även till PS3, Xbox 360 och Nintendo DS. En Civ Light, kan man säga.

#firaxis, #take-two-interactive-1


MFC
Medlem
Recension - Sid Meier's Civilization Revolution

woohoooooo wii woooohoooo

spontanuttryck eller felskrivet?.. kommer detta till Wii också *gnuggar ögonen*


signatur

I believe that if life gives you lemons you should make lemonade & try to find somebody whose life has given them vodka & have a party - Ron White

Medlem

Bra betyg, var själv och köpte spelet igår till PS3, riktigt roligt att kunna sitta i soffan och slö spela Civ för att fördriva lite tid

Medlem

Jag har lirat CIV4 nästan dagligen sedan det släpptes. Men jag är ändå helt såld på Civ revolution. Det är inte samma sak utan att ett annat spel. Om man förväntar sig vanliga Civ blir man besviken, men annars är det fantastiskt bra.

MFC
Medlem

Läste att Wii-versionen har stoppats på grund av att man måste jobba med gränssnittet. Någon som vet om det kommer till Wii eller ej, såg bara på FZ att Wii fanns med bland plattformarna men nu när jag kollar shopparna så finns den till alla utom Wii (med "alla" menar jag PS3 och Xbajs360).


signatur

I believe that if life gives you lemons you should make lemonade & try to find somebody whose life has given them vodka & have a party - Ron White

Medlem

Vad hände med Bad Company-tävlingen?
Spelet är ju nästan gammalt innan vinnarna få det.

Civilization hördes intressant tills ni nämnde att det var tur-baserat.. Zzzzz.

Medlem
Skrivet av Håkan:

Vad hände med Bad Company-tävlingen?
Spelet är ju nästan gammalt innan vinnarna få det.

Civilization hördes intressant tills ni nämnde att det var tur-baserat.. Zzzzz.

Vi som vann Bad company tävlingen har redan fått våra exemplar med posten.

Medlem

Nä fan jag fick mitt igår, 2 dagar efter att tävlingen var avgjord

Medlem

Jag har gillat Civ länge. Jag lirar fortfarande Civ4, och framförallt modden FFH2 då. Därför har jag sett fram emot detta enda sedan jag hörde talas om det. Kommer nog bli ett köp ganska snart, när jag har lite pengar att köpa det med.

Medlem
Skrivet av MFC:

Xbajs360

Oh, här var det hög klass på folket.

Själv har jag suttit i tankarna med att installera Civ4 samt dess expansioner i ett par veckor nu. Att läsa den här recensionen har nog fört mig ett steg närmare. Hade jag haft råd att spendera mina pengar på nya spel hade nog Revolution varit ett av de första att hamna i min samling. Låter som det är riktigt bra.


signatur

"There are many aspects of human existence that I will never understand..."

Inaktiv

men snälla jag vill ju ha det till Wii!

Medlem
Skrivet av mrjeth:

men snälla jag vill ju ha det till Wii!

Samma här!

Nintendo i alla ära, men man vill ju ha lite tredjepartsspel i samlingen också!

Medlem

Jag har varit lite kluven, huruvida jag vill ha det här eller inte. Tror nog jag håller mig till Civ4 då jag kände att det var lite begränsande på konsol. Ett bra spel, men inte för mig

"Vad vore mina historiekunskaper utan det?" - Agreed ;D

Medlem

Såg ju jävligt mysigt ut, men jag kommer vänta på remaken av Colonization. Det här är ju för er konsolnissar, synd att de kapat såpass hårt i speltiden på en omgång bara.

Inaktiv

Beställde spelet från play dot com för 2 veckor sen och va nästan säker på att jag skulle få det för en vecka sen! Fick det samma dag det släpptes i Sverige )=

Första Civ spelet jag någonsin spelat och vet inte riktigt vad jag ska tycka. Ladda ner demot från USA storen och satt o spela "hela tiden" - tyckte det va riktigt roligt. Trodde att det skulle vara "mer" senario-aktigt spelande. Precis som alla andra strategispel men icke.
Dvs mer åt: Senario 1: "bygg det här och det här". S2: Nu har du tillgång till det här osv. Det hade gjort att man velat spela längre. Men nu när man har tillgång till allt direkt så tröttnar man tyvärr rätt snabbt.

Kan tänka mig att multiplayer med nån polare kan vara rätt roligt dock!

MFC
Medlem
Skrivet av mr.bear:
Skrivet av MFC:

Xbajs360

Oh, här var det hög klass på folket.

Jag har mina skäl att kalla det för skit/bajs

Nog om detta


signatur

I believe that if life gives you lemons you should make lemonade & try to find somebody whose life has given them vodka & have a party - Ron White

Medlem

För er som vill ha det till Wii (inklusive mig själv) så går detta att läsa på Wikipedia:

On June 10, 2008, Sid Meier stated that Firaxis had "no intentions of turning [their] backs on [a Wii version]."

http://en.wikipedia.org/wiki/Civilization_Revolution#Possibil...

/ LordDaimos

Medlem
Skrivet av MFC:
Skrivet av mr.bear:
Skrivet av MFC:

Xbajs360

Oh, här var det hög klass på folket.

Jag har mina skäl att kalla det för skit/bajs

Resten av oss har våra skäl för att kalla dig lågvattenmärke ur genpoolen.


signatur

Move.L #beef, $4
Om du läser detta, har jag aptråkigt på jobbet -- och andra sidan, verkar du ha det också, ska vi ligga med varandra?

Medlem

Sjukt roligt, har PS3 versionen sedan igår och har spelat igenom 3 omgångar. Den enda nersidan är att det är så snabbt, jag vill kunna sitta i någon timme till.. Skulle vilja ha en där man endast kan vinna på ett av de fyra sätten. Men jag antar att det är en smaksak.

Hittils har jag haft riktigt kul med det i singleplayer. Två rundor har jag vunnit som domination efter att "tiden" har gått ut. Och den senaste förlorade jag mot kineser i ett race mot rymden. Jag blev maktgalen och var tvungen att skaffa mig kärnvapen istället för att snabba på med rymd färden.

Jag ser det som ett bra köp, men jag är inget riktigt inbitet CIV fan så jag behövde aldrig dra mig från CIV IV.

Medlem

Får väl ta och önska mig detta i födelsedagspresent, sugen på ett nytt Civ spel efter att ha lirat massa IV + expansioner

Avstängd

Första gången ett spel får minus för multiplayer?

Medlem

Man kan väl säga att folk som är insnöade på CIV IV kommer nog bli lite besvikna då det inte är riktigt lika djupt, men som jag sa förut, kul att sitta och lira då man inte riktigt har nått att göra

Medlem
Skrivet av KrejzY:

Första gången ett spel får minus för multiplayer?

Långsamt multiplayer ska det vara. Hur vore det om för och nackdelarna inte fick såna skumma radbyten?

Medlem

Funderar att köpa detta, kan vara kul med strategi!


signatur

hejsanhejsanhejsan

Medlem
Skrivet av gryzor:
Skrivet av MFC:
Skrivet av mr.bear:
Skrivet av MFC:

Xbajs360

Oh, här var det hög klass på folket.

Jag har mina skäl att kalla det för skit/bajs

Resten av oss har våra skäl för att kalla dig lågvattenmärke ur genpoolen.

Håller med dig gryzor hehe :D:D Sänk noobsen

MFC
Medlem
Skrivet av Pojii:
Skrivet av gryzor:
Skrivet av MFC:
Skrivet av mr.bear:
Skrivet av MFC:

Xbajs360

Oh, här var det hög klass på folket.

Jag har mina skäl att kalla det för skit/bajs

Resten av oss har våra skäl för att kalla dig lågvattenmärke ur genpoolen.

Håller med dig gryzor hehe :D:D Sänk noobsen

personangrepp är alltid lätt bakom en skärm.. när man aldrig behöver träffa personen man snackar skit om.


signatur

I believe that if life gives you lemons you should make lemonade & try to find somebody whose life has given them vodka & have a party - Ron White

Medlem

^- Håller med Gryzor. Men ditt resonemang håller inte direkt, för man kan se både mitt namn, personnummer, foto plus att jag skrivit både var jag bor och pluggar på FZ. Så borde inte vara så svårt att hitta mig, men tycker inte det ska behövas diskuteras person till person varför en vuxen"?" person kallar något för bajs och sedan kallas ett botte napp i genpoolen.

Inaktiv

Jag ger 7/10, grymt kul spel ja men jag vill ha mer saker som går att bestämma själv, antalet länder, storleken på världen, sätt att vinna på osv

Köpte det i Fredags och vunnit alla typer av victory i warlord och MultiPlay lite synd bara att PSN verkar krongla kan va svårt att nå spelare.

Säkert köp för alla civ fans

MFC
Medlem
Skrivet av Drunken_monkey_boxer:

^- Håller med Gryzor. Men ditt resonemang håller inte direkt, för man kan se både mitt namn, personnummer, foto plus att jag skrivit både var jag bor och pluggar på FZ. Så borde inte vara så svårt att hitta mig, men tycker inte det ska behövas diskuteras person till person varför en vuxen"?" person kallar något för bajs och sedan kallas ett botte napp i genpoolen.

Jag kallar Xbox360 för bajs/skit/elände (du väljer), betyder ju inte att jag är ett "bottennapp" i genpoolen. Min vetskap om vad Xbox360 egentligen är gör min åsikt befogad, men "bottennapp i genpoolen"? .. personangrepp om du frågar mig men det är ju moderatorerna som sätter nivån på FZ så jag skiter i vilket.

Tycker bara det är skillnad på om jag kallar något för bajs/skit och om någon kallar mig för en avart i genpoolen.

Vore intressant o veta om personen i fråga kan säga det när han står framför mig, med tanke på att jag inte har haft någon åsikt om personen i fråga alls.

Nog om detta. Tydligen kan man säga vad man vill på FZ.se om allt och alla utom om konsoller.


signatur

I believe that if life gives you lemons you should make lemonade & try to find somebody whose life has given them vodka & have a party - Ron White

Medlem
Skrivet av gryzor:
Skrivet av MFC:
Skrivet av mr.bear:
Skrivet av MFC:

Xbajs360

Oh, här var det hög klass på folket.

Jag har mina skäl att kalla det för skit/bajs

Resten av oss har våra skäl för att kalla dig lågvattenmärke ur genpoolen.

.. och här slutar personangreppen. Inget mer sånt här tack. Or else.

1
Skriv svar