Diablo III presenterat

Medlem

Det ser helt otroligt bra ut, jag lär inte bli besviken. Vet dock inte varför man någonsin skulle använda något annat än Whirlwind när man väl fått den.


signatur

.slanger

Inaktiv

Diablo 3 är det spel som Blizzard lätt skulle kunna göra till konsoll. Inte helt omöjligt att de planerar en konsollversion utöver PC/Mac.

Men deras förra försök slutade ju inte så bra. En ny konsoll-generation han komma ut innan spelet blev klart, så de lade ner (inte enda orsaken förstås, men en av dem).

Medlem

Detta är helt jävla underbart. Låt oss också hoppas att det inte blir månadskostnad, det ligger ju redan några miljarder kronor i guldkistan hemma i blizzards kontor. Sen får man nog lära sig ha tålamod tror jag. Men de är det värt det!

Medlem
Skrivet av Peppeoll:

Detta är helt jävla underbart. Låt oss också hoppas att det inte blir månadskostnad, det ligger ju redan några miljarder kronor i guldkistan hemma i blizzards kontor. Sen får man nog lära sig ha tålamod tror jag. Men de är det värt det!

tror inte att det kommer bli månadskostnad..
som sagt det är istortsett bara rpg/mmo's som har månadskostnad och så mkt som ajg vet så komemr diablo3 bara vara rpg inte mmo asa som diablo2 så tror icke det kommer bli månads kostnad på det.
(men kna ju ha fel detta är vad jag tror så ni behöver inte kommentera massa skit bara för detta.....)


signatur

Spela spel är kul ibland.

Medlem
Skrivet av miffot:
Skrivet av Peppeoll:

Detta är helt jävla underbart. Låt oss också hoppas att det inte blir månadskostnad, det ligger ju redan några miljarder kronor i guldkistan hemma i blizzards kontor. Sen får man nog lära sig ha tålamod tror jag. Men de är det värt det!

tror inte att det kommer bli månadskostnad..
som sagt det är istortsett bara rpg/mmo's som har månadskostnad och så mkt som ajg vet så komemr diablo3 bara vara rpg inte mmo asa som diablo2 så tror icke det kommer bli månads kostnad på det.
(men kna ju ha fel detta är vad jag tror så ni behöver inte kommentera massa skit bara för detta.....)

jag ska vara ärlig och säga att jag håller med dig. sen är det ju så att (som jag sa) blizzard har en jävla massa pengar som dom redan får för wow. och ja tror ändå att även fast folk börjar spela diablo 3 så kommer de tjäna en oerhörd massa pengar på wow flera år framåt. så vi hoppas.

Medlem
Skrivet av Slanger:

Det ser helt otroligt bra ut, jag lär inte bli besviken. Vet dock inte varför man någonsin skulle använda något annat än Whirlwind när man väl fått den.

Ah men du förstår, de smarta gameplay-nissarna på Blizzard kommer att lista ut fiender mot vilka du måste använda andra taktiker också!

Tycker det är kul hur den största delen av diskussionen kring spelet har handlat om den "barnsliga grafiken" (please...) och wow, då speciellt månadskostnad.

Vad får er att tro att Diablo 3 skulle ha en månadskostnad för att spela på nätet..? De har ju bekräftat, svart på vitt, att man spelar över battle.net precis som i D2.

Medlem
Skrivet av Slanger:

Det ser helt otroligt bra ut, jag lär inte bli besviken. Vet dock inte varför man någonsin skulle använda något annat än Whirlwind när man väl fått den.

Act4.


signatur

Quake? Är det smittsamt?

Medlem

Det var mig f*n på tiden!

Inaktiv

Men min mening är att både D1 och D2 ser mer tecknade ut än 3an låt gå för att färgerna är mörkare men detta vet vi inget om då spelet inte släppts kan mkt väl vara så att det blir mörkare ju längre man kommer i spelet...

Inaktiv

Intresset är stort över hela världen... typ inte många nyheter som får över 400 kommentarer på knappt 2 dagar. Så oavsett vad någon kommer säga så kommer det ligga topp 3 i många veckor efter release för Blizzard.

Kan väl bara säga grattis och Starcraft 2 i ½ - 2 år sen Diablo 3 kan inte bli bättre

Undra om de kommer ha hardcore i D3 <3 dueller kan inte bli roligare då, blodet pumpar och dödskänslan kryper i skinnet, hehehe.

Medlem

när tror ni att vi får se mer info?
vill ju att D3 ska släppas fortast möjligt. eller ja, lagom tills jag köpt en ny dator.
hur länge har Starcraft 2 varit utannonserat? gissar väl på att det kommer ta minst lika lång tid för D3 att komma ut som för SC2.
är det inte ett helt år sen SC2 tillkännagavs?

Medlem

MM gameplay filmen var ju underbar gav mycket bättre intryck än bilderna! lätt att man kommer lirra barbar(jump attack FTW!)
de verkar ha lyckats bra med att implantera fysik med gameplay.

Kan inte vänta för att få lirra detta i coop läge!

Medlem
Skrivet av napahlm:

när tror ni att vi får se mer info?
vill ju att D3 ska släppas fortast möjligt. eller ja, lagom tills jag köpt en ny dator.
hur länge har Starcraft 2 varit utannonserat? gissar väl på att det kommer ta minst lika lång tid för D3 att komma ut som för SC2.
är det inte ett helt år sen SC2 tillkännagavs?

De sa att mer info kommer "the next couple of months". AFAIK så announcade dom SC2 för... öhhh... Hmm, ja ett år sen ungefär. Jag gick fortfarande i gymnasiet då vill jag minnas

Medlem
Skrivet av miffot:
Skrivet av Oneone:

Vart är Diablo forumet btw?

om du menar här på fz så tror jag det inte finns ännu, men det kommer nog att komma snart:)

Finns ett nu!

Inaktiv
Skrivet av the wookiee:
Skrivet av napahlm:

när tror ni att vi får se mer info?
vill ju att D3 ska släppas fortast möjligt. eller ja, lagom tills jag köpt en ny dator.
hur länge har Starcraft 2 varit utannonserat? gissar väl på att det kommer ta minst lika lång tid för D3 att komma ut som för SC2.
är det inte ett helt år sen SC2 tillkännagavs?

De sa att mer info kommer "the next couple of months". AFAIK så announcade dom SC2 för... öhhh... Hmm, ja ett år sen ungefär. Jag gick fortfarande i gymnasiet då vill jag minnas

"First announced on May 19, 2007, in Seoul, South Korea"
http://en.wikipedia.org/wiki/Starcraft_2

Hoppas att det inte tar lika lång tid för Diablo 3 som för SC2.. :/

Inaktiv

för mig så är detta nästan lite onödigt... men jag har ju ioförsig aldrig gillat Diablo. men grafiken ser helt underbar ut! fast grafiken gör inte spelet antar jag. hoppas alla Diablo fan gillar det

Medlem

Efter att ha tittat på gameplayfilmen en gång till så måste jag säga att det är bland de snyggaste spel jag någonsin sett rent artistiskt.

Medlem
Skrivet av toern:

Efter att ha tittat på gameplayfilmen en gång till så måste jag säga att det är bland de snyggaste spel jag någonsin sett rent artistiskt.

håller hellt med där!:)
för att vara diablo ska det bli riktigt roligt med sjyst grafik feta rustningar(jag älskar att fett gear:)) och miljönerna ser också bra ut så ska bli riktigt kul att få spela det:)
har dom sagt nåt om nån beta eller nåt?


signatur

Spela spel är kul ibland.

Medlem

Dax att börja lira igen då. Så slipper min 40k burk bara stå och folda 24/7..

Medlem

moo!
Detta är nog en av de trevligaste nyheterna på mycket, mycket länge.
Märker att många klagar på färgerna osv i spelet. PERSONLIGEN (förtydligar så ingen misstolkar att ja tvingar på dem något vilket har verkat vara så vanligt..) så tycker jag att det inte är något fel med färgerna. Dock skulle jag vilja ha en lite mer gotisk känsla över miljön. Men det är så tidigt att säga något ännu om hur det kommer att bli som slutprodukt. Men nog kliar det i hack 'n' slash fingret alltid när man ser trailern där för.. uhm.. tappat räkningen..

And so shall new stories be foretold of the arising evil and of the great deeds and valour of new heroes for centuries to come!


signatur

Fueled by coffee.

Inaktiv

Diablo III... Så efterlängtat så det är inte sant.
Jag var själv en som älskade Diablo II, och spelade det väldigt länge. Trodde de skulle ta bort att man såg sin karaktär uppefrån, men som tur va så hade jag fel. Det verkar precis så som jag vill - Som Diablo II fast med bättre grafik, bättre spelkänsla, fler karaktärer, fler monster, förmodigen fler skills och förstörbar miljö!
Kan inte vänta till det kommer ut!

Medlem

Läste på maxconsole att en demo redan har läckt ut Hoppas dock inte detta skjuter upp
releasen eller något sådant dumt :S


signatur

Tack för visat intresse!

Medlem

Wheee, världens mest repetetiva spel får ännu en uppföljarje...

Inaktiv

Ahhh älskar detta spel

Skriv svar