Microsoft lanserar DRM-fix

Robot
Medlem
Microsoft lanserar DRM-fix

Ummm, Larry "Majornelson" HRYB är inte programmerare trots att man kan tro det av hans jobbtitel "Xbox Live Director of Programming".

Det han i själva verket sysslar med, är att vara en sorts community manager och talesman för xbox liverelaterade saker.


signatur

Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.
- Sir Terry Pratchett

Inaktiv

Ja du har nog helt rätt, jag tog helt enkelt bort titeln så blev det mindre fel.

Medlem

Använde mig av det igår ^^ funkar jättbra, tar dock ett BRA tag att tanka ner allt igen dock ^^.

Medlem

Vet inte om jag kan hålla med om att det är quick and simple om man måste gå in på varenda download och göra Download again.

Men å andra sidan har jag inte tänkt att byta konsoll heller.


signatur

.slanger

Inaktiv

va på tiden att dom fixa det...

Medlem

Det enda man kan göra för att "fixa" DRM är att ta bort det

Medlem

köpet istället för köpte ^^

Inaktiv

Tbird: Jepp, slant till där. Tack för korret!

Medlem

Vad fan. När jag bytte till Elite var det bara att tanka ned alla mina arkadspel igen. Det var i.. November.

edit; nevermind. Läste detta nu. " If you don't, you'll only be able to use that content when signed in to Xbox LIVE with the profile that originally downloaded it. "


signatur

Besök Patch Is Online för väldigt svala spelrecensioner.

KoP
Medlem
Skrivet av Boomer:

Vad fan. När jag bytte till Elite var det bara att tanka ned alla mina arkadspel igen. Det var i.. November.

edit; nevermind. Läste detta nu. " If you don't, you'll only be able to use that content when signed in to Xbox LIVE with the profile that originally downloaded it. "

Kruxet var att jag icke kunde spela mina nedtankade arcade spel även fast jag var ansluten till live efter jag överfört gamla hårddisken till nya på eliten. Den trodde alla spel bara var trialversionen.. försökte och tanka ner igen men samma sak. Så drm-fixen som kom nu var ju guld.. nu funkar allt igen. Dessutom funkar hardcore moden och alla bilpaket till TDU. *hurra*

Det här med drm-fixen är något som ms borde haft tillgängligt ifrån första början. Slarvigt ms!

Medlem

Jag fattar inte riktigt.
Jag hade köpt en del saker på min gamla xbxo360 sen när jag köpte min nuvarande Elite så körde jag först med min gamla hdd sen när jag lånat ett minneskort och för över saves osv till den nya hdd (köptas aker gick inte) men sen kunde jag utan problem sen ta download again på allt jag köpt, kanske ett kryphål man utnyttjat av misstag


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

KoP
Medlem
Skrivet av Molotov:

Jag fattar inte riktigt.
Jag hade köpt en del saker på min gamla xbxo360 sen när jag köpte min nuvarande Elite så körde jag först med min gamla hdd sen när jag lånat ett minneskort och för över saves osv till den nya hdd (köptas aker gick inte) men sen kunde jag utan problem sen ta download again på allt jag köpt, kanske ett kryphål man utnyttjat av misstag

Hihi.. ja du.. verkar som folk har haft en hel drös olika upplevelser angående drm'en då man läser lite på olika forum.

1
Skriv svar