20 minuter Far Cry 2 filmat

Medlem

Carl Gustav manufactured by Saab!
Detta kommer bli kanon....

Medlem

Ser helt ok ut! Påminner väldigt mycket om Far cry instincts. Samma team bakom det och FC2 va? Verkar ju vara en vidareutveckling av den grafikmotorn.

Och som nån sa tidigare, det påminner en hel del om Boiling point.


signatur

Spelar just nu: Quake 2, Alien VS Predator, Serious Sam HD, Need for speed - Most wanted,
Joint operations, Doom3 och Far cry

Medlem

Kul att se 54 sek "loading" haha


signatur

Meep!

Medlem

Det saknar tyvärr den roliga fysiken från Crysis.

För övrigt så var jag en aning besviken på att elden inte spreds som den skulle. När han eldade bland en massa "hyddor" gjorda av trä så borde allt fattat eld och spridits ut till gräset för att starta en massiv eldsvåda. Nu släktes elden av sig självt inom en period som verkar vara bestämmd till några minuter. Inte bra, inte bra.

Spelet kommer dock fortfarande att bli underbart. Jag längtar till att glida omkring i en buggy eller en Jeew Wrangler mitt ute i tom savann (exempel: Stället där han landade i slutet av filmen). Hoppas bara att fordonen har bensinmätare.

Medlem

Första videon av Far Cry 2 som sänkt min förväntan. Var väl dömt att komma någon gång. Men jag fick lite Oblivion-vibbar ändå, fast shooter.
Men nu står jag mer på att det kommer säkerligen bli ett bra spel, men jag kommer sannolikt inte spela särskilt mycket utav det. Tyvärr precis som just Oblivion och Crysis.


signatur

'It is the mark of an educated mind to be able to entertain a thought without accepting it' -Aristotéles

Medlem
Skrivet av SWEBarb:
Skrivet av WaltX:

Tycker att det ser väldigt stelt ut till skillnad från Crysis.

hur kan det bli stelt ? crysis var ju linjärt till max, detta ska du få frihet 50 kvadramkilometer ytor utan såna där osynliga väggar som stoppar dig att gå var du vill.. stelt ?

håller med, crysis må ha grafik och allt men det var det trökigaste spelet nånsin! linjärt och trökigt:s
tkr att det inte var nån bra story heller...


signatur

Spela spel är kul ibland.

Medlem

Hmm deja vu? Håller på att spela igenom Crysis för andra gången, den där filmen kändes väldigt bekant.

Håller inte med om att Crysis skulle vara "extremt linjärt". Visst kommer banorna efter varandra och man har bestämda uppdrag, men inom banorna så är friheten oftast mycket större än vad många verkar fatta. Väldigt mycket jag gör helt annorlunda nu på andra varvet.

Half-Life 2 däremot är "extremt linjärt", gick ju inte att gå en meter utanför banan.

Medlem

Vet inte men, börjar bli lite less spel som ska vara så förbaskat tekniskt perfekta. Skjuta grenar av träd, halvskumma ragdolls, granater som smäller med tryckvågor passande något som trillat ur en A-10:a. Visst, _kul_ i viss mån, men det är knappast något som kommer få mig att sitta och nöta spelet om tre år.

Njae, mer story, mindre lull lull! Nu ska här nötas Abe's Odyssey till PS1!

Medlem

Gillade varken Crysis eller FarCry men detta ser helt suveränt ut, i klass med STALKER och Boiling Point som båda är sjukt bra imo..


signatur
Medlem

Gibet köp


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem

nån som vågar slå vad om en försening av releasen? skulle gissa Q2 2009

mne iaf så ser det sjukt kul ut


signatur

La la la lag!

Inaktiv

50 timmar sa han??? LOL kommer sitta inlåst på rummet ett halvår eller något sådant8)

Inaktiv

Om uppgiften i första uppdraget var att spränga oljerören, måste man spränga just där fiendestyrkan är som värst? kan man inte bara spränga ledningarna ett par kilometer bort, och sen vänta in den lilla patrullen som kommer?

Medlem
Skrivet av albertalbertsson:
Skrivet av Kaleid:
Skrivet av albertalbertsson:

Kaleid, när man siktar genom siktet i ett gevär, pistol så håller man det väldigt högt upp (nästan i huvudhöjd) Så det är bara verklighetstroget

Nej det är inte verklighetstroget alls. Siktar man så har man vapnet alltid lite till höger eller vänster om sig själv, man placerar inte vapnen mitt på bröstet och siktar.

Är väll en smaksak, det rör ju sig endå bara om några centimeter hit eller dit.

Jag tänker bara i mitt stilla sinne... är det inte fördel att ha ögat MITT framför siktet.. om man vill träffa något? Kameran i spelet är ju centrerad på ögonen och inte mellan nipplarna får man hoppas.

-Out


signatur

"White Obama Wants You!"

Inaktiv
Skrivet av 3.14raten:
Skrivet av albertalbertsson:
Skrivet av Kaleid:
Skrivet av albertalbertsson:

Kaleid, när man siktar genom siktet i ett gevär, pistol så håller man det väldigt högt upp (nästan i huvudhöjd) Så det är bara verklighetstroget

Nej det är inte verklighetstroget alls. Siktar man så har man vapnet alltid lite till höger eller vänster om sig själv, man placerar inte vapnen mitt på bröstet och siktar.

Är väll en smaksak, det rör ju sig endå bara om några centimeter hit eller dit.

Jag tänker bara i mitt stilla sinne... är det inte fördel att ha ögat MITT framför siktet.. om man vill träffa något? Kameran i spelet är ju centrerad på ögonen och inte mellan nipplarna får man hoppas.

-Out

Jo, det är brukligt att sikta längs med pipan, i filmen ser det ut som man håller vapnen framför ansiktet och därmed skymmer en stor del av omgivningen. Skapligt irriterande.

Medlem

Ser ganska trevligt ut Fattar dock fortfarande inte varför dem döper det till Far Cry 2.

Medlem
Skrivet av miffot:
Skrivet av SWEBarb:
Skrivet av WaltX:

Tycker att det ser väldigt stelt ut till skillnad från Crysis.

hur kan det bli stelt ? crysis var ju linjärt till max, detta ska du få frihet 50 kvadramkilometer ytor utan såna där osynliga väggar som stoppar dig att gå var du vill.. stelt ?

håller med, crysis må ha grafik och allt men det var det trökigaste spelet nånsin! linjärt och trökigt:s
tkr att det inte var nån bra story heller...

Ordet "stelt" har ingenting med "linjärt" eller "frihet" att göra. Utan rörelserna i Far Cry 2 är väldigt stela och tråkiga.


signatur

"No one will be left to prove that humans existed". - Dave Mustaine

Inaktiv

Nu vill jag ha det där spelet ännu mer

Inaktiv

men. ge oss demot nu!?!?

Medlem
Skrivet av albertalbertsson:
Skrivet av conthox:

Blir nog ett bra spel, även om det var ett par saker som var fel. Som tidigare nämnt, så borde tornen förstöras av en RPG plus att det var rubbat snabbt han laddade hagelbössan...

RPG NEEEJ ?

DET ÄR EN KARL GUSTAF TILLVERKAD AV SAAB AB !

Du har fel. Det är tillverkat av Saab Bofors Dynamics, som i sin tur är ett dotterbolag till Saab AB

Medlem
Skrivet av miffot:
Skrivet av SWEBarb:
Skrivet av WaltX:

Tycker att det ser väldigt stelt ut till skillnad från Crysis.

hur kan det bli stelt ? crysis var ju linjärt till max, detta ska du få frihet 50 kvadramkilometer ytor utan såna där osynliga väggar som stoppar dig att gå var du vill.. stelt ?

håller med, crysis må ha grafik och allt men det var det trökigaste spelet nånsin! linjärt och trökigt:s
tkr att det inte var nån bra story heller...

Har nog aldrig spelat ett spel där jag har använt miljön (trä/buskar) på samma sätt som i Crysis för att uppnå mina mål. Tyckte det var helt oslagbart.

Visst, man följde mer eller mindre en väg hela tiden. Men valmöjligheterna man hade för att döda fienderna var inget annat än guld.


signatur

I'm a snake, follow me!

Skrivet av indur:
Skrivet av 3.14raten:
Skrivet av albertalbertsson:
Skrivet av Kaleid:
Skrivet av albertalbertsson:

Kaleid, när man siktar genom siktet i ett gevär, pistol så håller man det väldigt högt upp (nästan i huvudhöjd) Så det är bara verklighetstroget

Nej det är inte verklighetstroget alls. Siktar man så har man vapnet alltid lite till höger eller vänster om sig själv, man placerar inte vapnen mitt på bröstet och siktar.

Är väll en smaksak, det rör ju sig endå bara om några centimeter hit eller dit.

Jag tänker bara i mitt stilla sinne... är det inte fördel att ha ögat MITT framför siktet.. om man vill träffa något? Kameran i spelet är ju centrerad på ögonen och inte mellan nipplarna får man hoppas.

-Out

Jo, det är brukligt att sikta längs med pipan, i filmen ser det ut som man håller vapnen framför ansiktet och därmed skymmer en stor del av omgivningen. Skapligt irriterande.

Har ni ens skjutit med luftgevär ? Verkar inte som ni har så mycket erfarenhet. Man täcker av stor del av ens synfält när man siktar i siktet.


signatur

[Amd x2 6000+][4850][3gb ram][Corsair vx550w]

Medlem

Bara jag som stör mig lite på att han kallar MP5:an för MP5k "with a silencer", när man klart och tydligt ser att det är en MP5SD?

MP5k

MP5SD

Jag kanske är lite för vapenfixerad kanske?

Medlem

Jag tippar floppen "allan"
för inget slår Fcry eller crysis

även om man nu maxxar grafiken och lägger till stora grafikhungriga explosioner, regn eller orkaner.

Grattis, this game runs on trifecta, Tri - Sli

/SM


signatur

Denon / Pioneer

Medlem

skulle aldrig jämnföra detta med crysis, tanken äcklar mig.
skulle nog ser mer likheter med gta, ialla fall när det kommer till frihet. kalla mig galen, men crysis är inget spel.

Medlem

Vore ju med demo! ;D

Medlem

Haha wow! Vart nästan lite tröttsamt när det blev så mycket pangpang! Explosionerna bland annat kan säkert vara MYCKET snygare i Cryengine...men när han flög i glidern, wow, så enormt coolt.


signatur

Jag äger.

Medlem

Mums som fan Otroligt mysiga miljöer. Riktigt skönt att sådana här typer av spel blir allt populärare (FPSRPG?). Ser mycket fram emot att få upptäcka afrika

Medlem
Skrivet av SWEBarb:
Skrivet av WaltX:

Tycker att det ser väldigt stelt ut till skillnad från Crysis.

hur kan det bli stelt ? crysis var ju linjärt till max, detta ska du få frihet 50 kvadramkilometer ytor utan såna där osynliga väggar som stoppar dig att gå var du vill.. stelt ?

Hur mycket grät du när du spelade spel som Half-Life, Quake, FEAR osv? För om Crysis är linjärt .... ja, då måste vi nog specificera en ny term till de andra spelen.

Jag gillar öppenhet i spel, men det kan också bli väldigt tråkigt. I detta fallet vet jag inte. Känns som det kan bli repetitivt med tanke på att alla gameplay videos visat samma miljöer och samma effekter. Får hoppas de har mycket de inte visat.

Sedan irriterar jag mig på känslan. Rörelsena är stela och actionscenerna ser fel ut på något sätt. Kan väl närmast jämföras med Boiling Point, vilket för mig är negativt.

Men kul att Ubisoft ändå satsar såpass mycket på detta spel. Utvecklarna är ju borta och med tanke på att Far Cry 1 var ett grafikdemo som i slutändan utvecklades till bra spel (utan vettig story), trodde jag inte på någon uppföljare.

Men en Crysis dödare ser det verkligen inte ut att vara enligt mig.

Hehe orka bråka om hur man ska hålla bössan, det är trots allt bara ett spel Men bara för sakens skulll vill jag säga att spelskapare/spelnördar är kända för att inte ha erfarenhet eller vidare kunskap om skjutvapen. Jag håller med dig kabex de hade väldigt dålig koll på sina fakta i videon. Har de ens besökt en skjutbana som teamet bakom medal of honor gjorde? De fick i alla fall till ljuden och de flesta animationerna. Jag har lärt mig ignorera alla missar som görs, men det utvecklarna inte förstår är att de ibland lika gärna kunde glöma hjulen på en bil...

123
Skriv svar