Medlem
Vilken Dator... ?

ska köpa ny dator och har funderat mellan dessa två...

Dator 1:

Moderkort: Asus P5W DH Deluxe
Grafikkort: XFX 7950 GX2
Ljudkort: Audigy Platinum
Hårdisk: Hitachi Deskstar 250GB*2 (Raid 0)
Minne: Ballistix PC5300 1GB
CPU: "Den legendariske Pentium D" (@3ghz)

Dator 2:

Moderkort: MSI MS-7293
Grafikkort: ATI X1800 XT 512MB
Ljudkort: Creative XFI Gamer Fatal1ty PE
Hårdisk: WD Caviar 250GB*2 (Raid 0)
Minne: Corsair XMS2 Pro Xtreme TwinX PC4300 1GB
CPU:C2D E6600 @2.4Ghz

Båda kostar ungefär lika mycket, tack på förhand för alla svar. Datorerna används mest till för spel.

Inaktiv

Dator 2 har ju definitivt en roligare processor i alla fall. Helt klart att föredra även om grafikkortet kanske är en bit klenare än 7950GX2.


signatur

CM Elite 340 | P5K-VM | E7200@3.4GHz | 4GB DDR2 | GTX 260+ OC | WD 640GB | Corsair 450w | ViewSonic vx2235wm

Inaktiv

Du säger att båda pakenten kostar lika mycket?? Hur mycket är då detta? Beg köp?

Om jag var tvungen att välja så skulle jag absolut ta paket 2. Tack vare precis som paddan säger att det har en mycket trevligare processor. Vilket gör att den säkert skulle klara sig även nästa uppgadering (beroende på när den görs såklart).


signatur

Spel: Intel Core 2 Duo E6600 | Asus P5W DH Deluxe | 2048MB Corsair PC6400 DDR2 | 1x WD raptor 36Gb 1x Hitachi 250Gb | POV 7800GT

Medlem

om du absolut måste välja ett av de paketen håller jag med om att #2 är ett bättre grundsystem, det ultimata vore ju dock en kombination. typ dator 2 utan det löjligt dyra ljudkortet och med grafikkortet från dator 1 istället

edit: jag ångrar mig, glöm vad jag skrev. x1800xt är ju fan bättre än 7950GX2, så det är bara fördelar med dator nummer 2


signatur

För de ord, som till andra man har sagt, ofta man bitter får böta.

Medlem

hehe inte direkt så att jag ska köpa ny dator utan jämförde min dator (dator 1) mot lillebrosan då han blev lite kaxig :heart: på vilket sätt är x1800 xt bättre än 7950gx2 ?

Medlem

lite bättre fps helt enkelt, men skillnaden är inte enorm. du kan ju alltid glädja dig åt att du har bättre minne och moderkort, färdigt att stoppa in en c2d-processor i


signatur

För de ord, som till andra man har sagt, ofta man bitter får böta.

1
Skriv svar