PS3: Nyheterna i firmware 2.4 avslöjade

Robot
PS3: Nyheterna i firmware 2.4 avslöjade
Medlem
PS3: Nyheterna i firmware 2.4 avslöjade

Den som väntat på något gott har alltid väntat på tok för länge, men nu är jag glad

Medlem

Hoppas det går att kommunicera med headset in-game då då det är en funktion jag saknat efter jag sålt min 360


signatur

| PC | Xbox One | PS5 | Oculus Quest 1 & 2 |

Medlem

Låter ju som en hel del trevliga nyheter.


signatur

Ne Sedibus Rotalibus Ludas
KAES = 86.67%/46.67%/46.67%/20.00%

Medlem

Återigen funktionalitet som borde funnits med från första början, men i vilket fall glädjande nyheter.


signatur

.slanger

Inaktiv
Avstängd

Glad

EDIT:
Update: Since our original story went live, we've received further information regarding the inclusion of trophies in the 2.4 update. As expected full 2D trophy support will be in the XMB update and there will be four types: Bronze, Silver, Gold and Platinum.

Platinum is only awarded when you have collected all other trophies in a game. Also there are no gamer points, it's all done via a levelling up system. Think Call of Duty 4 levelling up system, we reckon. Update Out

Medlem

De har uppdaterat informationen på CVG:
Update: Since our original story went live, we've received further information regarding the inclusion of trophies in the 2.4 update. As expected full 2D trophy support will be in the XMB update and there will be four types: Bronze, Silver, Gold and Platinum.

Platinum is only awarded when you have collected all other trophies in a game. Also there are no gamer points, it's all done via a levelling up system. Think Call of Duty 4 levelling up system, we reckon. Update Out

Trophys kommer alltså vara med.

Är det bara jag som känner att Sony desperat försöker göra allt 360n gjorde från start? Är ju ingen nackdel i sig, 360n har de bästa onlinefunktionerna out of the box av alla tre konsoller, men det känns som de borde försöka utöka detta ytterligare.

Nåväl, gratis är gott!

EDIT: Fusk, Killborn! Editera sitt tidigare inlägg sådär...


signatur

- r4z0r -

Medlem

Frågan är ju hur minneshanteringen kommer klara av detta då jag mfl. upplever problem att bara köra webläsaren och spela upp musik.

Medlem
Skrivet av xhosa:

Frågan är ju hur minneshanteringen kommer klara av detta då jag mfl. upplever problem att bara köra webläsaren och spela upp musik.

Skumt, det har jag aldrig märkt. Sitter ofta i soffan och slösurfar samtidigt som man lirar musik. Inga problem som helst.
Men dom lär nog optimera minneshanteringen i os´et, precis som dom gjort i tidigare uppdateringar.


signatur

“All thinking people are atheists.”

Medlem

Möjligheten att kommunicera i alla lägen är ju ganska standard inom xbox live. Så jäkla smidigt och användarvänligt imo. Får vi se vad Sony har att komma med


signatur

Intel C2D E6600 - Antec P182B - Zalman 600W Silent - GeForce 8800GTS 640 MB - Corsair Xtreme 4GB - Samsung Spinpoint 500GB Silent

Medlem
Skrivet av r4z0r:

Är det bara jag som känner att Sony desperat försöker göra allt 360n gjorde från start? Är ju ingen nackdel i sig, 360n har de bästa onlinefunktionerna out of the box av alla tre konsoller, men det känns som de borde försöka utöka detta ytterligare.

Ja, det kallas Home


signatur

Den som äger mest när han dör vinner

Medlem

Längtar till 2.40. Om någon vecka då?

Vill veta mer om trohpy-systemet, brons, silver, guld, betyder det t.ex. att vissa "achievments" i spelen är värda en brons och vissa är värda en silver? Eller är det brons för en viss procent utav alla "achievments" avklarade, och platinum då för 100%?

Medlem

sweet


signatur

Guns don´t kill people, Lag kills people.

Medlem

Skulle vilja ha webbrowsen igång. Så man kan ha msn på medans man spelar och kan skriva och så

Seb
Medlem
Skrivet av r4z0r:

Är det bara jag som känner att Sony desperat försöker göra allt 360n gjorde från start? Är ju ingen nackdel i sig, 360n har de bästa onlinefunktionerna out of the box av alla tre konsoller, men det känns som de borde försöka utöka detta ytterligare.

Ser inte det negativa om att försöka göra konsollen bättre. Sen kan man ju säga att PS3ans onlinefunktion är bättre out of the box eftersom man kan spela online utan nåt guld-live grejs.

Inaktiv
Skrivet av xhosa:

Frågan är ju hur minneshanteringen kommer klara av detta då jag mfl. upplever problem att bara köra webläsaren och spela upp musik.

Det är nog bara du som hade det problemet med din sålda PS3'a.

Orka sitta å tracka på minsta lilla grej som har med PS3'an att göra, tråd efter tråd.

In i grottan med dig fanboy.

Medlem

blir nog bra det


signatur

Survivor of Earthquake Skåne 2008 |PSN: Rolle90 |Live: Rolle90
Cinemaworld.se

1
Skriv svar