Få stämde Take Two efter Hot Coffee

Inaktiv

Varför är det fel att visa sex i media?

Medlem

Det finns en lag i en stat I USA som säger att oskyddat sex är förbjudet. Det säger väl allt om deras rättssystem och vad som tas upp.

Skämt åsido, jag gillar amerikaner men det finns inga som går till sådan överdrift i trivialiteter som vissa i deras land.

Medlem

sexåringar som ser på blod och våld är uppenbarligen helt okej.
Vuxna människor som ser pixlar ha sex i ett spel funkar visst inte alls.


signatur

"I did put the fires out" - "You made them worse!" - "Worse?!.. Or better?"

Medlem

"Jag laddade ner och installerade en sex-mod till mitt spel. Sedan när såg jag de fullt påklädda plygon-karaktärerna jucka mot varandra kände jag mig kränkt och kräver därför skadestånd!"


signatur

Windows 10 pro - Asus B550 Strix Gaming F - AMD Ryzen 3700X - Nvidia GTX970 - 16GB DDR4 3600mhz - WD Blue SN550 1TB SSD

Medlem

Jag förstår mig inte på den amerikanska moraliteten; att sälja ett spel där man kan ha ihjäl vem som helst hur som helst, med hur mycket blod och våld som helst är inget som berör, men så fort det visas lite skinn eller minsta antydan till sexuellt innehåll då hissar man röd flagg direkt. Det är i mina ögon dubbelmoral utan like. Jag tycker snarare tvärtom, strunta i att gradera efter "sexual content", det är ändå en naturlig del av vardagen, till skillnad från att blåsa huvet av en snut med en hagelbrakare.

Jag har inget emot våldsamma spel, tvärtom tycker jag ofta "ju våldsammare desto bättre", så länge våldet är en motiverad del av spelet. Och den 18-årsgräns som finns på GTA är bara en PEGI-rating, dvs en innehållsmässig gradering. Det är samma sak som att sätta 3+ på leksaker som innehåller smådelar.


signatur

.slanger

Medlem

I ett land där det inte är konstigt att slappa på en strippklupp efter jobbet/skolan är detta mycket märkligt

Medlem

Så jävla löjligt om du frågar mig. Vad är mest "fel/rätt"? Att fritt kunna gå runt i ett spel och döda vem fan som helst eller att det finns en naken scen?
Jag tycker kanske inte att sexualitet är något som vi behöver i våra spel, finns redan för mycket av det i vårat samhälle redan, om det nu kan bli för mycket höhö Fast GTA spelar ju i sin egna liga ändå när det gäller moralitet. Kan förstå att några tycker det är opassande med att stämma och kräva på pengar? Har dom det så dåligt ställt?

Å andra sidan är det USA vi pratar om, möjligheternas land..


signatur

Intel C2D E6600 - Antec P182B - Zalman 600W Silent - GeForce 8800GTS 640 MB - Corsair Xtreme 4GB - Samsung Spinpoint 500GB Silent

Medlem
Medlem

Klart advokaterna är besvikna, ju mindre folk som stämmer desto mindre pengar till deras verksamhet.


signatur

"I don't rock and roll, I BURN!"

Medlem

Med tanke på att detta sker i ett spel där man kan slå ihjäl folk med en lila dildo så känns stämningen inte berättigad. Dessutom förstår jag inte hur någon kan kännas sig kränkt av en del av spelet som endast kan nås om man medvetet laddar ner och installerar en mod. Du har gjort ett aktivt val att ta del av "sexscenen", skyll dig själv. Men det är väl, som redan sagts, ett enkelt sätt att roffa åt sig lite cash.

Medlem

Det var banne mig töntigt. Hela caset var urfånigt. En pixelsexscen.. oh neeej! Sen att man åker runt och seriemördar folk är en HELT annan sak.

Världen blev plötsligt än mer knasig.


signatur

Hemsida: www.ombd.se
Discord: https://discord.gg/yrShMAg
Server: Squad Europe (serverpartners med adminbehörighet)
Besök gärna Sveriges äldsta Squadklan med cirka 50 selekterade soldater. Många med militär erfarenhet. Vi satsar stort på gemenskap!
Åldersgräns: 25 år

Medlem
Skrivet av jome:

I ett land där det inte är konstigt att slappa på en strippklupp efter jobbet/skolan är detta mycket märkligt

"Strippklupp"?


signatur

Hemsida: www.ombd.se
Discord: https://discord.gg/yrShMAg
Server: Squad Europe (serverpartners med adminbehörighet)
Besök gärna Sveriges äldsta Squadklan med cirka 50 selekterade soldater. Många med militär erfarenhet. Vi satsar stort på gemenskap!
Åldersgräns: 25 år

Pansarknekt
Skrivet av cribba:

Klart advokaterna är besvikna, ju mindre folk som stämmer desto mindre pengar till deras verksamhet.

Precis. Det handlar om en anledning till pengar. Någon borde stämma advokaterna för deras uttalande...


signatur

Ooooh the drama!

Medlem
Skrivet av yonaz:

"Jag laddade ner och installerade en sex-mod till mitt spel. Sedan när såg jag de fullt påklädda plygon-karaktärerna jucka mot varandra kände jag mig kränkt och kräver därför skadestånd!"

Precis, lite min undran. Hur kan man bli kränkt om man själv aktivt gör det möjligt för en att se scenen?


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem

Dom kan ju inte begära stålars av Rockstar, dom får ju stämma dom som satte ENDAST 16års gräns på det. Om man är 16 är man tillåten att köra bil i vissa stater i USA, men att titta på så kallade barbie och ken dockor, medans de gör samlags liknande rörelser som du styr, det får du absolut inte ha möjlighet till? Helt sjukt. Stäm advokaterna.

Medlem

Haha, tycker det är helt underbart, måste ju vara en av världens mest misslyckade stämningar!?
2676st av hur många sålda spel?

Take Two sitter väl förmodligen och skrattar livet ur sig ..

Medlem

Ett bevis på att minioriteten ibland lyckas låta värre än majoriteten och skrämma skiten ur den.

Medlem

Sånt här är ju bara idiotiskt, spelet är ju för fan från 18 år, småbarn SKA ej spela detta spel. Och STÄMMA nån för att dem vill ha lite pengar...

USA i ett NÖTSKAL!!!! BOMBA DEM JEAVLARNA SOM FAAAAAAAAAAAAAAN!


signatur

Jag äger.

Medlem

Publicitet för Rockstar... som vanligt

12
Skriv svar