Barn oroliga för föräldrars internetanvändning

Robot
Barn oroliga för föräldrars internetanvändning
Medlem
Barn oroliga för föräldrars internetanvändning

jaha... vad ska man säga.. haha.. mina barn kommer definitivt att ringa bris ang sånthär sen om jag får några

Medlem

Bra morsa där som lirar WoW och får sin unge att må piss..


signatur

Don't tell me i got no life, im a gamer, i got millions.

Gen
Medlem

Helt otroligt!

Medlem

Haha, jaha, antar att det lär bli lite problem nu när de som är födda på 80-talet och växte upp med internet och datorer skaffar barn.
Bara för ungarna att respektera att vi vuxna också vill ha lite tid för oss själva och om de vill lira PS3/Xbox så får de fan skaffa sig en egen.

Blir väl så att innan så tog föräldrar in på hotell utan packning för lite tid för sig själva, nu lär vi väl få ta in på hotell med våra laptops för att få göra vad vi vill med våra datorer.


signatur

How can we win when fools can be kings?

Medlem

På sätt och vis vill jag säga "HAH!", eftersom det ofta pekas ut att barn påverkas av spel, och det nu visar sig att det finns föräldrar som inte hanterar det, men samtidigt tycker jag synd om ungarna...

Inaktiv

Jaha, det här var ju nått nytt, Oo... Skärp er föräldrar!


signatur

i7-4770K @4.3GHz, 16GB RAM, 120GB SSD + 5TB, GTX 780 3GB VRAM, 24" 144Hz 3D, Win8.1 PRO

Medlem

Antar att folk busringer till bris fortfarande och hittar på alla möjliga sjuka problem?

Medlem
Skrivet av N3m35i5:

Haha, jaha, antar att det lär bli lite problem nu när de som är födda på 80-talet och växte upp med internet och datorer skaffar barn.
Bara för ungarna att respektera att vi vuxna också vill ha lite tid för oss själva och om de vill lira PS3/Xbox så får de fan skaffa sig en egen.

Blir väl så att innan så tog föräldrar in på hotell utan packning för lite tid för sig själva, nu lär vi väl få ta in på hotell med våra laptops för att få göra vad vi vill med våra datorer.

Samtidigt som det definitivt daltas väl mycket med ungar nuförtiden kan jag ändå känna motvilja mot föräldrar som inte tar sig tid för sina ungar (alls) eller exponerar dem för brütalporr, om än omedvetet. Föräldrarna ska i varje fall inte klaga om deras ungar skiter i dem på senare år. De gör bara som de blivit "upplärda".

Medlem
Skrivet av Drunken_monkey_boxer:

Antar att folk busringer till bris fortfarande och hittar på alla möjliga sjuka problem?

word up.

Alltså fz nu får ni väl ge er? Extrem vinkling igen. Läs detta kanske;

"Det handlar om barn som av en slump sett föräldrars mejl eller de hemsidor föräldrarna besökt. Det vanligaste är att det handlar om pappor som besökt porrsidor, och i vissa fall även tittat på barnporr. Det kan också handla om att barnen upptäcker att föräldrarna har otrohetsrelationer eller hemliga kontakter på internet. Allt detta skapar skam, oro och ilska hos de unga."

Här har ni källan;

http://www.alltombarn.se/1.12657

Jag säger bara.....FZ goes aftonbladet

Medlem
Skrivet av xhosa:

Här har ni källan;

http://www.alltombarn.se/1.12657

Jag säger bara.....FZ goes aftonbladet

Om du läser noga så anges källan i början av artikeln... Det är inte aftonbladet.

Jag är skeptisk mot dessa uppgifter då jag tror att problemen man har med sina föräldrar må yttra sig i förälderns förmodade datoranvändande bland andra saker men det säger inte så mycket...

100 fall där barn tagit upp föräldrarnas datoranvändande som del av problemet - har man frågat barnen om datoranvändande eller har de själva tagit upp det? Barn svarar som de tror den vuxna vill att man skall göra vilket gör en undersökning helt... useless.

Som förälder borde man ha den goda smaken att inte porrsurfa så att barnen ser, samtidigt borde barn inte rota efter vart deras föräldrar varit på nätet - det är inget fel i att en förälder porrsurfar och om vi inte snackar om riktigt små barn tycker jag det är ganska löjligt att måla upp detta som ett problem.

Att föräldrar spelar för mycket tror jag också är ett lyxproblem i de flesta fall... känns nästan som ett hån mot barn som blir slagna, växer upp med alkoholiserade föräldrar eller som blir utnyttjade...

Kort och gott: Jag tror att det finns "riktiga problem" bakom en väldigt liten procent av dessa 100 samtal under ett år, kanske 2-4%?
Hur många av dessa samtal kommer från samma barn? ...Jag är skeptisk.


signatur

My goal in life is to be the person my dog thinks I am.

Avstängd

Win att inte ha några barn eller?
Antingen så är det forumåldern eller så är alla för gamer för att hinna skaffa

Medlem

Själv tycker jag inte det är så konstigt. Spel kan lätt bli ett beroende. Har en kompis vars syster fastnade i Wow träsket. Slutade med att hon fick kicken från jobbet blev bostadslös och soc tog hennes 2 ungar. allt för att hon tok fastnade i wow


signatur

Смерть решает все проблемы. Нет человека, нет проблем

Medlem

Att problem av den här typen uppstår är inte så konstigt då personer som växt upp med datorer nu börjar bli föräldrar. Man bör dock betänka att det inte nödvändigtvis är datoranvändandet som är det egentliga problemet. Det kan ligga andra, möjligen värre, problem bakom, det kan hända att barnet i fråga fått (kanske omedvetet) ledande frågor och i vissa fall kan det givetvis handla om rena busringningar.

Skrivet av CastorFiber:

Att föräldrar spelar för mycket tror jag också är ett lyxproblem i de flesta fall... känns nästan som ett hån mot barn som blir slagna, växer upp med alkoholiserade föräldrar eller som blir utnyttjade...

Man ska aldrig trivialisera ett problem bara för att det finns något som är värre, men det var kanske inte så du menade.

Skrivet av CastorFiber:

Kort och gott: Jag tror att det finns "riktiga problem" bakom en väldigt liten procent av dessa 100 samtal under ett år, kanske 2-4%?

Håller med om detta.

Medlem

Om barn spelar dator så mår barnen dåligt. Om föräldrar spelar dator så mår barn dåligt.. Ska vi alla barn ta självmord eller? Så fort nån rör en dator så mår ett barn dåligt.

Inaktiv

Det framkommer inte om föräldrarna är idioter i övrigt.

Jag har länge förespråkat ett "körkort" för föräldrar. Som det är nu är det bara att knulla på och trycka ut ungar. Det spelar ingen roll om du inte har fast inkomst eller/och bostad, det är bara att producera ungar.

Medlem

WoW borde fan ha limit på 4 timmar per dag MAX. Skiten förstör och slösar bort liv och dom som spelar fattar inte ens att det är skit att slösa bort hela dagarna i det spelet.


signatur

Med ett schysst järnrör kan man slå hela världen med häpnad!
Nöjd med PC och XBOX360.

Inaktiv
Skrivet av Katana:

jaha... vad ska man säga.. haha.. mina barn kommer definitivt att ringa bris ang sånthär sen om jag får några

haha

Nej men jag tycker det är synd när det går över styr.

Spel är bra men inte som #1 prioritet :heart:


signatur

Ta en gärna en titt på mina GB/C och GC emulatorer www.tuxemu.se.nu :)

Medlem

Öh ja det känns lite bakvänt det här :S

Medlem

Man måste ju helt klart prioritera sina barn före allt annat, annars ska man inte ha barn. Sen finns de ju en möjlighet att barnen ringde BRIS för att föräldrarna ockuperar den enda datorn i huset och barnet kan inte spela, men när barn har dött borta i Asien pga föräldrarna varit ett par idioter så ska man ju självklart ta detta på allvar.

Medlem
Skrivet av Mahone:

Sen finns de ju en möjlighet att barnen ringde BRIS för att föräldrarna ockuperar den enda datorn i huset och barnet kan inte spela

:D:D

Medlem

Jag hade bara coopat med mina barn eller på ett eller annat sätt kört tillsammans och låta de vinna mesta dels av tiden

Medlem
Skrivet av melachi:

WoW borde fan ha limit på 4 timmar per dag MAX. Skiten förstör och slösar bort liv och dom som spelar fattar inte ens att det är skit att slösa bort hela dagarna i det spelet.

Ungefär vad jag känner för folk som håller på med bilar och annat skräp hela dagarna.

Medlem

http://warpdrive.se/40804 säger väl en del om situationen. riktigt skojigt, men ungen tycker det nog inte. Klart jag tror att spelande föräldrar kan bli ett problem. Men de föräldrar jag lirar med har antingen för små barn eller så spelar deras barn med oss.

Sen är det ju oftast pappan som spelar. så mamman är ju "ledig" Men vist mammor spelar ju åxå. Att bägge päronen spelar är nog väldigt liten % Skulle väl vara de där wow stollarna då!


signatur

Ja jag vet att jag är bäst!

Medlem

Verkar som att föräldrarna inte lärt sig rensa internet historik .

Inaktiv

Jag skulle iaf tycka att det var as roligt om min morsa eller farsa började lira. Visst kommer dom aldrig göra det nu eftersom dom är 43 - 63 så det kommer väl aldrig att hända.

Men t.ex min brosa som är 21 har en dotter på 3 år.

Hon kommer ju såklart växa in i faderns "tycke"

Om dom tycker att det är roligt så får dom väl sitta och porrsurfa och lira wow

Inaktiv

haha, mysko att det är så många "äldre" som spelar WoW, jag känner 3-4 stycken över 40+ (alla kvinnor också) som spelar.
En kompis spelar hela familjen utom pappan.

Medlem

Min pappa sitter precis alltid vid datan, han spelare inte, han bara surfar o gör det hela dagarna, endå gången han lämnar datorn är när han ska äta, fylla på kaffe eller gå på toa, han sitter till och med o sommnar framför datorn, han kan inte äns säga hej på en när han sitter där, även på jobbet sitter han bara vid datan o styr massa olika saker. blir så jävla lack på han, han e även alltid så sur:(

Mamma sitter också vid datorn fast det är med kanske 1 timme om dagen o det är acceptabelt:)


signatur

Snusar till varje pris!

Medlem

Jag kan inte ta det här allvarligt, det känns så... komiskt. Vissta kalla det omoget om ni vill, men jag kan helt enkelt inte det låter för dumt xD

Visst det där med otrohetsaffärer, porrsurfande o.s.v men inte datorspel.


signatur

<Raven> I tried setting my hotmail password to penis.
<Raven> It said my password wasn't long enough. :(

Inaktiv
Skrivet av Hymer:

Själv tycker jag inte det är så konstigt. Spel kan lätt bli ett beroende. Har en kompis vars syster fastnade i Wow träsket. Slutade med att hon fick kicken från jobbet blev bostadslös och soc tog hennes 2 ungar. allt för att hon tok fastnade i wow

ursäkta men kan inte ta det på allvar när folk säger att dom är beroende, bara lata och dumma i huvudet/whitetrash

idioter ska inte ha barn, kanske driva igenom en sådan lag istället för FRA

12
Skriv svar