Hårda puckar i NHL 09

Robot
Medlem
Hårda puckar i NHL 09

Det är väl klart att det släpps till PS2, EA tjänar mest pengar på PS2:an meddelade EA för några månader sedan. Till det ska Sony stödja PS2:an i två år till (10års cykler för varje konsol från SONY) så vi kommer få se NHL10 nästa år till PS2.


signatur

- I mean gaming journalists look bad just writing about stuff, but when you put them in front of a camera...a whole new dimension of bad is created.

Medlem

Ser ingen större skillnad på NHL 08 och NHL 09.. Fast de säger att grafiken är uppgraderad och motorn är ny osv...

Såg en film på spelet och det såg fortfarande lika scriptat och stelt ut.

NHL 09 Film

Om man kollar på hur dom åker, så glider dom i sidledes ibland. Särskilt spelaren som trampar runt målet och åker upp. Ser ut som han blir dragen i en lina uppåt när han åker runt i en halvcirkel runt målet..
Tacklingarna känns oäkta när spelarna faller på likadana sätt så hackar det till och ja det ser mycket dåligt ut. Kan det inte vara Euphoria som i GTA? De faller lite hur som helst

Medlem
Skrivet av corporaln0ll:

Ser ingen större skillnad på NHL 08 och NHL 09.. Fast de säger att grafiken är uppgraderad och motorn är ny osv...

Såg en film på spelet och det såg fortfarande lika scriptat och stelt ut.

NHL 09 Film

Om man kollar på hur dom åker, så glider dom i sidledes ibland. Särskilt spelaren som trampar runt målet och åker upp. Ser ut som han blir dragen i en lina uppåt när han åker runt i en halvcirkel runt målet..
Tacklingarna känns oäkta när spelarna faller på likadana sätt så hackar det till och ja det ser mycket dåligt ut. Kan det inte vara Euphoria som i GTA? De faller lite hur som helst

Om man drar på en tackling rakt framifrån så brukar man bara falla pladask
Det jag tyckte var lite kul är att dom visar när Malkin kommer 1on1, och drar en dragning.
Malkin är nog bland dom sämre i ligan på det
Men det gör inget, för han är grym ändå (under stanley cup finalen så kom han fri mot Martin Biron (Målvakt i Philladelphia flyers) och drog på ett slagskott, som gick in)

Längtar tills det redan!


signatur

Morning Glory, the revival!
An "It's so easy" to be social, "It's so easy" to be cool

Medlem
Skrivet av corporaln0ll:

Ser ingen större skillnad på NHL 08 och NHL 09.. Fast de säger att grafiken är uppgraderad och motorn är ny osv...

Såg en film på spelet och det såg fortfarande lika scriptat och stelt ut.

NHL 09 Film

Om man kollar på hur dom åker, så glider dom i sidledes ibland. Särskilt spelaren som trampar runt målet och åker upp. Ser ut som han blir dragen i en lina uppåt när han åker runt i en halvcirkel runt målet..
Tacklingarna känns oäkta när spelarna faller på likadana sätt så hackar det till och ja det ser mycket dåligt ut. Kan det inte vara Euphoria som i GTA? De faller lite hur som helst

Håller med, det ser riktigt stelt ut. Fast vad kan man förvänta sig av bara ett år?

Problemet med alla sporttitlar är att de ska ut varje år och då är det alltid något som är riktigt fel. I NHL 07 var det skridskomotorn och AI:n som var ruskigt dåliga. Det fixades i NHL 08 som i sin tur inte hade något sargspel över huvud taget. Varje år är det alltid något nytt stort problem som säkert hade kunnat fixas om de hade spenderat nåt år till. Det är väl inte så jävla viktigt att släppa B-titlar varje år?

Avstängd

Haha euphoria motorn skulle se skum ut i nhl

Inaktiv

Längtar efter nya "Be a pro-mode". Jämfört med Fifa, Madden så kommer det nog bli riktigt roligt att få glida runt och vara back.


signatur

Its only after you've lost everything, that you are free to do anything.

Medlem

yay bara dom har fixat så det inte spelet buggar sönder sig online iaf så är det bra

Medlem

Släpps det till PS2 också, så vill jag f*n se det till Wii också. Inte ens NHL 08 kom dit och nu har haft tid på sig att göra en version till Wii. *suck*


signatur
Medlem

Blir ett köp direkt!

Medlem

NHL 08 var det bästa sedan 97, men det ser tyvärr rätt stelt ut på filmen. Däremot gillar jag att det verkar bli lite mer dribblingar/finter denna gången.

Jag har inte spelat nhl sedan 05 på ps2. Har lovat mig själv att ska jag köpa ett nhl spel så ska det vara på PS3 men först måste man köpa konsolen också.


signatur
Medlem

NHl08 var suveränt men gjorde mig av med spelet efter som onlineläget buggade och det är det jag mest spelade.
Direkt efter release så funkade det men senare när flerhade fått spelet och fler spelade online så började det bugga.

hoppas det inte uppstår i NHL09.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

Jag spelar NHL 08 typ dagligen, det är en hat- & kärleksrelation. Det är sjuukt många irriterande moment. Det hänger sig online stup i kvarten, vissa gånger låser sig matcherna och väntetiderna vid uppstart av spelet och laddningen av nya roosters tar ca 40 sekunder!? (PS3) Fixa detta och jag blir beroende, är i USA i augusti, synd att det släpps en månad senare

Medlem

bara dom kunde fixa så man kunde confa kontrollerna på konsol..
Är pc skadad så är helt borta när det gäller kontrollerna.

Medlem

Hoppas pc versionen har den nya grafikmotorn.


signatur

Googla först , fråga sen

Medlem
Skrivet av zitow:

Hoppas pc versionen har den nya grafikmotorn.

Det hoppas jag oxå. Förra året var en räjäl besvikelse när det gäller NHL 08 på PC. Alla de nya features som var utlovade fanns inte med på PC versionen. Där kastade man ett antal hundralappar i sjön.

Medlem
Medlem

gissar att pc kommer ha nhl06 motorn, på eaforum skriver dom iaf att den inte görs i samma studio som till xbox360 & ps3

Medlem

PC-versionen av NHL08 var väll en port från PS2 och inte från PS3/XB360.
riktigt sunkigt.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

1
Skriv svar