Robert Ludlum's The Bourne Conspiracy

Robot
Robert Ludlum's The Bourne Conspiracy

High Moon Studios fick det hedersamma uppdraget att föra över historien om Jason Bourne till spelvärlden och efter en veckas testande av Playstation 3-versionen kan vi bara konstatera att titeln är trogen filmerna. Det visar sig dock att detta inte bara är något positivt. Filmen ställer nämligen krav som spelmediet ännu inte är redo för.


Medlem
Recension - The Bourne Conspiracy

Bara att vänta på rean då

Medlem

Tycker betyget är för högt. Det var verkligen inget roligt spel. Demot visade typ de sämsta sidorna från spelet. En svag tvåa i betyg hade varit bättre.. 3 är det inte värt.

Bilkörningen till exempel, varför inkludera sådant när det verkligen är sååå kasst. Och alla script, fyfan så tråkigt.. nästan inget spel alls. När man ska trycka på X eller Triangel, fyrkant och O. För att rulla undan bakom ett skydd eller hoppa fram och tillbaka mellan hinder.

Ser ju inte ut som Matt Damon.


signatur
Medlem
Skrivet av dofilusåkaffe:

Ser ju inte ut som Matt Damon.

Det är inte Matt Damon heller, ska inte ens föreställa honom.

Inaktiv

Dagens gnällkärring.
"Klara Jason Bourne förvandlingen från filmhjälte till spelkaraktär?"

Heter han Klara i förnamn och Jason i mellannamn eh?
För det heter väll ändå klarar? ;o

Inaktiv

Heat: Jag slirade visst på tangentbordet där. Fixat nu!

Medlem

Gillade demot, det va lite av filmkänslan i närstrids-sekvenserna, men tyckte det va på tok för mycke scriptat bajs

Tycker att FZ gav det ett rättvist betyg.

Medlem

Testade demot och blev lite väl allergisk mot "Tryck [knapp] inom 1s om du vill forsätta spela" scriptningen.
Har inget emot sådana där saker, fast då skall det vara att man gör något coolare eller kan kommer undan lättare. Inte att det blir gameover pga att man missade en knapp med en halvsekund.


signatur

Don't argue with Idiots. They drag you down to their level and beat you with experience.

Medlem

Även jag testade demot, och tyckte det var lite snygga moves i fighterna. Men i övrigt var de väldigt stela. Slå 3 ggr, blocka 3 slag, slå 3 ggr, blocka 3 slag... Då och då komma en meter bort så man hinner ladda upp en spark.

Fahrenheit var mycket coolare, trots att halva spelet var scriptat. Lite här och där fick man påverka storyn själv, och när det hände saker var det oftast "Tryck x för att göra y, annars händer z", och jag gillade det. Synd att jag aldrig körde klart det...

Medlem
Skrivet av Gagoff:

Synd att jag aldrig körde klart det...

det borde du göra, riktigt underbart spel, dock tycker vissa att det spårar ut, men personligen gillade jag det.


signatur

- I mean gaming journalists look bad just writing about stuff, but when you put them in front of a camera...a whole new dimension of bad is created.

Inaktiv

En synnerligen välskriven recension, tackar för det!

Förövrigt anser jag att även konsoltitlar bör ha videorecensioner.


signatur

sibbor: [...]eller hävdar att 60GB PS3 skulle vara en svart, tung, het stekpanna...
Min Blogg: Noir

Medlem
Skrivet av redmac:
Skrivet av Gagoff:

Synd att jag aldrig körde klart det...

det borde du göra, riktigt underbart spel, dock tycker vissa att det spårar ut, men personligen gillade jag det.

I knoes. Tror det var andra gången jag kom till militärbasen som barn, som det på något vis spårade ur för mig, att det var något moment jag inte riktigt kom igenom. Skulle dock inte orka köra om allt tror jag... Men om det kom ett nytt sånt spel så skulle jag def. gå igenom det helt

Medlem

Jaså detta spelet handlade om Jason Bourne serien, där ser man. Kul kul.

Medlem

1. Alldeles för statiskt, man tröttnar på fighterna efter någon timmas upprepning.

2. närkamperna är närmast pinsamma, fienden har både knivar och andra tillhyggen medans du som huvudkaraktär enbart har ett gäng knappkombinationer att tillgå, hur kommer detta sig? är detta något som verkar realistiskt?

Hade man haft vapen på lika vilkor så hade läget varit ett annat.

Grafiken kan man dock inte klaga på, men det förhåller sig tämligen enkelt att ta sig igenom samtliga svårighetsgrader, dessutom bjuder det inget vidare motstånd för vassa spelare.

Någon 3a blir det inte, snarare en 2a för spelide och kontroll
och en 3-4 för grafik.

Medium dock inte värt pengarna

/SM


signatur

Denon / Pioneer

Medlem
Skrivet av SWEDISH_-_M@SSACRE:

1. Alldeles för statiskt, man tröttnar på fighterna efter någon timmas upprepning.

2. närkamperna är närmast pinsamma, fienden har både knivar och andra tillhyggen medans du som huvudkaraktär enbart har ett gäng knappkombinationer att tillgå, hur kommer detta sig? är detta något som verkar realistiskt?

Hade man haft vapen på lika vilkor så hade läget varit ett annat.

Grafiken kan man dock inte klaga på, men det förhåller sig tämligen enkelt att ta sig igenom samtliga svårighetsgrader, dessutom bjuder det inget vidare motstånd för vassa spelare.

Någon 3a blir det inte, snarare en 2a för spelide och kontroll
och en 3-4 för grafik.

Medium dock inte värt pengarna

/SM

har du inte sett filmerna? Bourne använder väll alltid bara nävarna i närkamp?

Medlem

Ofta brukar väl Bourne avväpna sina motståndare & och använda deras vapen mot dem. Annars använder han det han hittar, som en penna i lägenheten i paris.

Medlem

Kanske köper det på rea nångång

Skrivet av bige:

Ofta brukar väl Bourne avväpna sina motståndare & och använda deras vapen mot dem. Annars använder han det han hittar, som en penna i lägenheten i paris.

Ja han är typ utbildad i närkampsstrid och kan använda alldagliga saker "weapons of opportunity". En hemlig agent/lönnmördare går liksom inte runt med en bazooka på ryggen.8)


signatur

måste säga att jag blev lite snopen när jag först hade hört talas om Bourne som Tv-spels figur men,men det är klart vrf inte det verkar ju som att det blev ett rätt så bra spel ändå


signatur

[size="14"]Posted By Writemaster[/size]

1
Skriv svar