Metal Gear Solid 5 kan bli verklighet

fue
Medlem

ja, ge oss en femma!. Trist? fjärde spelet va så jävla bra, bättre än splinter cell's har varit.

Medlem

Det enda felet jag skulle se med det hela är att om man mjölkar för mycket förstör det upplevelsen med hela serien. MGS4 slutade på ett väldigt bra sätt, även om jag tycker att... ja, något annat borde hänt kanske så man slipper alla dessa "rykten" framöver.

Vill man ha mer av samma gameplay tycker jag att man ska göra en ny serie med samma motor exempelvis, fast kanske med annat spelkoncept och story.

Medlem

För mig så är serien avslutad efter MGS 4, och det behövs inga fler spel för att förklara storyn då jag fick svar på alla frågor... dock så skulle jag gärna se en 3D remake på Metal Gear 1 och 2!

Medlem

Remake utav MGS1 & 2 skulle inte sitta helt fel.

Medlem

Som sagt var redan tidigare, det finns nån antydning i mgs4 om 2 titlar efter guns of the patriots..

På samma spår så kan jag ju tipsa om det finns en MGS-databas att ladda ner på amerikanska PSN, gratis.
Gott om läsning och uppfräschning av saker för den som så önskar, den kollar om man är klar med mgs4 också så att man inte får några direkta spoilers om man inte är färdig med spelet än.

Inaktiv

Jag lirar gärna som Big Boss igen, gillade 3:an riktigt mycket, gillade att krypa runt utan massor med super gadgets :). Nej ge mig en kniv och lite havregrynsgröt och släpp ut i skogen så är jag nöjd som en snigel på ögat..


signatur

PSNid: Hjod
XBLID: Hjod

Medlem

Metal gear 2 var riktigt bra.

Det är väl inte så förvånande om de försöker tjäna ännu mer på namnet / fortsätta att göra spel i en framgångsrik spelserie.

Inaktiv
Skrivet av wiki:

är man ensam om att tycka att mgs-spelen är dötrista?

mm ungefär lika trist som dina inlägg.

Medlem
Skrivet av wiki:

är man ensam om att tycka att mgs-spelen är dötrista?

Ja, väldigt ensam. Alla älskar Metal Gear.


signatur

"A lie is truth, until you recognize it as a lie. To see the truth behind those lies is probably the right thing to do. However, it may not necessarily bring happiness. Lies are Happiness."

PC-spelare
Dator: TUF Gaming B550 Pro, Ryzen 5600G, 16GB RAM, Sapphire Radeon RX 5600 XT

Inaktiv

En ny lansering av ALLA spelen förutom 4:an vore en succe.

12
Skriv svar