Butiksfynd!

Medlem
Butiksfynd!

<b>Perfekt hjälp i matlagningen!</b>

Vem - utom de som tvingats amputera båda händerna - köper sådana här styggelser?

#blogg

Medlem
Butiksfynd!

Samma personer som köper klyftad potatis? Grönsaker förpackade tillsammans och döpta till "soppmix"? Färdigrullade köttbullar? Pulvermos?


signatur

- Ät mig levande.

Medlem

Det är skamligt hur man stressar med matlagningen numera. Det är en av de viktigaste delarna av våra liv och ska inte göras half-assed. Synd att det är så dyrt med riktiga produkter nuförtiden :S

Fast kom igen... lök? Hur dyrt är lök?


signatur

Kittens are for real!

Medlem

Haha, nejnej. Tänker ekologiskt generellt. Färdigskuren skit tenderar väl att vara dyrare dessutom?

Medlem

Nu är det ju färdigskuren LÖK på bilden...

Skit får man nog frysa om man ska kunna skära den först.

Med tanke på att det köps mer och mer färdigmat så är detta det många gör. Köper färdiga ingredienser, värmer och äter.

Tyvärr är det så då jobbet/pengarna får allt större påverkan av våra liv och blir mer viktigare i våra liv eftersom att utan jobb => inga pengar => överlever inte.

Det har helt enkelt blivit för tidsödande att laga ordentligt mat för många.


signatur

otoboku.se - english is fun
deculture.se - Den enda webtidningen om anime, manga, tv-spel och visual novels på svenska

Inaktiv

Eftersom man gråter av att hacka lök så är ju frågan ifall jag inte skulle kunna tänka mig att köpa det där.


signatur

Kullberg-as approved by BaratsAndBereta

Medlem

Se till att hålla kniven blöt så är det inte så farligt.
Det svider i ögonen för att löken släpper ut nån crap som reagerar med vatten och bildar nån svag svavelsyra. Håller du kniven blöt så reagerar det mesta där och du slipper massa äcklig syra i ögonen.

1
Skriv svar