Svaga försäljningssiffror för Boom Blox

Medlem
Svaga försäljningssiffror för Boom Blox

"De goda recensionerna har alltså inte hjälpt och frågan är nu hur länge utgivarna kommer vara villiga att satsa på originella spel till Nintendos populära konsol." Dom kan ju börja med att göra bra originella spel. företagen kan ju börja satsa på mer vuxna spel istället för att försöka casha in på nerknarkade minigames.

Inaktiv

Personligen så kan jag ju säga att jag har Wii för Nintendos egna spel. Har helt enkelt inte pengar att köpa allt bra till WIi och PC

Tja, Zack & Wiki är ju trist att det inte sålde, men goda omdömen till trots känner jag inget behov som helst av att äga Boom Blox i nuläget. Det är inte typen av spel som storsäljer vilken plattform som helst det släpps till skulle jag tro.

Hade det varit Wiiware för några hundralappar hade jag varit mer intresserad, men för fullpris... vettefan. Kanske senare.

Medlem

Synd, men det lär ju inte direkt varit dyrt att utveckla Boom Blox så de lär ju inte direkt torska några pengar på det hela.

Medlem

Synd att de säljer så dåligt. Har själv ett ex av BoomBlox och det är riktigt roligt, men förstår om folk har svårt att förstå då det inte gör sig bra på videos/bilder. Allt handlar om hur de spelas.

Medlem

Well jag tror knappast att icke orginella tredjepartsspel säljer spec bra heller...

Medlem

Bra marknadsföring krävs helt enkelt för att ett sånt här spel ska sälja. Det är inte alla som surfar in på FZ eller IGN för att läsa recensioner på spel.

Medlem

Jag tror att det är så också LimStift, jag tycker det ser kul ut och skulle säkert köpa det om jag hade en slant över.

Med andra ord, om de hade marknadsfört det bättre så skulle jag ju ha märkt att det fanns i alla fall.

Medlem

Boom blox är bra och roligt. Men handen på hjärtat är det ingen fullpristitel. Speltiden (förutom multiplayer) är inte allts speciellt länge. Om man inte ska få perfekt på allt så tar det ett par timmar att lira igenom, och man får snabbt perfekt på nästan allt efter några timmar till.

Visst jagar man att få 100% på allt samt spelar mycket multiplayer finns det mer att hämta.

Det är synd för det är ett mycket roligt spel, men det har helt enkelt inte så mycket speltid.

Medlem

Det är väl som Limstift säger, att reklamen kanske inte varit den bästa, för ett sånt speciellt puzzlespel som Boom Blox.

Men visst, Wii är ju nästan bara Nintendos egna. Och kvaliteten på spelen tycker jag är sämre än till andra konsoler.

Medlem

Det verkar som att de mest gnäller med motiveringen att en produkt som på minsta sätt kan knytas till Steven Spielberg bara måste vara bra

Personligen så hade jag inte ens hört om spelet innan, dessutom så anser jag inte att ett pusselspel är värt samma pris som ett "riktigt" spel. En nyutgivning av silent hill hade jag däremot nappat på


signatur

"Jävla skitprat" - Per Albin Hansson

Inaktiv
Skrivet av Grimmy-:

Boom blox är bra och roligt. Men handen på hjärtat är det ingen fullpristitel. Speltiden (förutom multiplayer) är inte alls speciellt länge

Fast multiplayer kommer räcka längre än Counter Strike. Det är sjukt kul i multiplayer, en del spellägen kunde ha lite fler banor, men annars är det skit kul.

Det var aldrig en plats tom framför Wii:n i fredags, det har aldrig hänt...

Inaktiv

Synd som sagt att välgjorda spel inte säljer så bra till Wii. Däremot undrar man lite om de förväntar sig att de ska sälja enbart på sina goda meriter - lite mer reklam av spelen (som exempelvis Boom Blox och Zack and Wiki) skulle säkerligen öppna upp mainstream-spelarnas plånböcker. Vilket ju troligen är precis det utvecklarna är ute efter!


signatur

sibbor: [...]eller hävdar att 60GB PS3 skulle vara en svart, tung, het stekpanna...
Min Blogg: Noir

Inaktiv

Betalar inte 4 timmars lirande för 450 kr... tycker det borde kosta 299 max får sitta och vänta på när skiten ramlar in begagnat eller ner i 99 kr lådan

1
Skriv svar