Prince of Persia

Robot
Prince of Persia

Akrobatprinsen såg dagens ljus första gången för nära 20 år sedan. En släkting i ny skepnad är på gång, vi har snackat med Ubisoft om vad han har i görningen.


Medlem
Vad har nya Prince of Persia i görningen?

Hm, låter intressant. Får se hur spelet utvecklas.


signatur

Where are we runnin'?

Medlem

längtar redan

Medlem

Som sagt det låter intressant men varför cel-shading? Visst det ser snyggt ut men det blir snabbt tröttsamt.


signatur

Mucha shaka paka

Medlem

Ahh, hoppas PC-versionen blir bra. Även om kontrollerna kanske passar bättre till konsol så tycker jag ändå mer om PC. Tycker för övrigt att kontrollerna till PC-versionen av AC fungerade utmärkt då jag övat lite, så de borde kunna få till något liknande tycker jag.

Älskar Prince of Persia spelen, speciellt de äldre. Detta ser intressant ut, så hoppas det blir värt att köpa.


signatur

Hjälp mina drakar genom att klicka på dem, tack <3

Hoppas bara vidareutvecklingen av konceptet "undo-knapp" fungerar. Det var ju typ det bästa med de gamla spelen.

Medlem
Skrivet av John:
Skrivet av Psycho_Mantis:

Som sagt det låter intressant men varför cel-shading? Visst det ser snyggt ut men det blir snabbt tröttsamt.

Spelet är inte celshadeat, bilderna du ser är concept art.

hörde att det skulle vara cell shade enligt Gametrailers var det cell shade-at


signatur

I'm the broken one who fixed it.

Medlem
Skrivet av John:
Skrivet av Psycho_Mantis:

Som sagt det låter intressant men varför cel-shading? Visst det ser snyggt ut men det blir snabbt tröttsamt.

Spelet är inte celshadeat, bilderna du ser är concept art.

Är du säker? Visst, en bild ser man är concept art, men resten ser absolut ut att vara in-game med cell-shading. Och söker jag efter det hära spelet på google så verkar många ha kommit fram till den slutsatsen... Nu var det ju du som var på intervjun så du borde ju veta så klart.

Antikvitet

Ni har helt rätt, det är jag som är ute och cyklar, blev precis rättad av Ubis pr. Spelet använder cell-shading.


signatur

John Severinson, före detta chefredaktör - Läs min blogg

Medlem
Skrivet av John:

Ni har helt rätt, det är jag som är ute och cyklar, blev precis rättad av Ubis pr. Spelet använder cell-shading.

fan! jag hoppades på att du hadde rätt jag hatar cell-shading! men spelet kanske blir bra ändå?


signatur

I'm the broken one who fixed it.

Medlem

Förstår inte varför folk är emot cell-shading? Används det på rätt sätt kan det se fruktansvärt snyggt ut. Och jag tycker faktiskt det ser ut som att Ubisoft har lyckats rätt bra.

Det som gör mig mest osäker inför den här titeln är faktiskt den "öppna" spelvärlden samt akrobatikelementen. Så länge de inte gör samma misstag som i Assassin's Creed så kommer jag hålla tummarna för det här spelet. AC kändes alldels för... Instängt, eller vad ska man säga? Den "öppna" spelvärlden var ett riktigt skämt som jag mest fick huvudvärk av. Akrobatiken var helt ok men jag hade hoppats på så mycket mer. Förhoppningsvis har de tagit åt sig lite av den kritik de fått och utvecklat just de delarn i PoP till något mer intressant.

Jag kanske borde ta och sätta mig ner med The Sands of Time igen? Kom faktiskt aldrig igenom den titeln, även jag gillade den biten jag spelade mig fram.


signatur

"There are many aspects of human existence that I will never understand..."

Medlem

Ja själv har jag inget emot denna cell-shading. Den ser grymt väl genomförd ut, känns stämningsfull.

Inaktiv

Bland det snyggaste som jag sett på länge, och nej det är inte cell-shading, det finns inget som heter det. Cel-shading är det däremot.

Medlem

Älskar PoP spelen

Medlem

signatur

"When corporations create the music we all lose."

Intressant. Alltid tyckt att cel-shading inte riktigt fått det genomslagt det förtjänar. En bra kompromiss mellan stilistisk "clean" grafik och krav på datorsystemen. Klart givet för spel baserade på serietidningar/manga eller tecknat/anime.
Med det sagt, får se hur det blir. PoP var inte direkt den mest givna titeln använda tekniken enligt mig.

Medlem

Cedric har ret, billederne er in-game ( minus et). Faktisk kalder vi ikke stilen cel-sharing. Ubisoft själva kallar den "illustrative" och den blandar detaljerade och realistiska texturer med cel-shading. Resultatet skulle gerne väre enastående både i stillbilder och i rörelse.


signatur

Axel Zibrandtsen, Community Assistant, Ubisoft Nordic

Skrivet av Ubisoft:

Cedric har ret, billederne er in-game ( minus et). Faktisk kalder vi ikke stilen cel-sharing. Ubisoft själva kallar den "illustrative" och den blandar detaljerade och realistiska texturer med cel-shading. Resultatet skulle gerne väre enastående både i stillbilder och i rörelse.

Argh! ..en Norsk gutt som Pr ansvarig på UBI(Nordic?)
:crazy:


signatur

"Cash, Rules, Everything, Around, Me - C.R.E.A.M. - Get the money! - Dollar, dollar bill y'all"

1
Skriv svar