Prince of Persia
Akrobatprinsen såg dagens ljus första gången för nära 20 år sedan. En släkting i ny skepnad är på gång, vi har snackat med Ubisoft om vad han har i görningen.
Ahh, hoppas PC-versionen blir bra. Även om kontrollerna kanske passar bättre till konsol så tycker jag ändå mer om PC. Tycker för övrigt att kontrollerna till PC-versionen av AC fungerade utmärkt då jag övat lite, så de borde kunna få till något liknande tycker jag.
Älskar Prince of Persia spelen, speciellt de äldre. Detta ser intressant ut, så hoppas det blir värt att köpa.
Som sagt det låter intressant men varför cel-shading? Visst det ser snyggt ut men det blir snabbt tröttsamt.
Spelet är inte celshadeat, bilderna du ser är concept art.
hörde att det skulle vara cell shade enligt Gametrailers var det cell shade-at
I'm the broken one who fixed it.
Som sagt det låter intressant men varför cel-shading? Visst det ser snyggt ut men det blir snabbt tröttsamt.
Spelet är inte celshadeat, bilderna du ser är concept art.
Är du säker? Visst, en bild ser man är concept art, men resten ser absolut ut att vara in-game med cell-shading. Och söker jag efter det hära spelet på google så verkar många ha kommit fram till den slutsatsen... Nu var det ju du som var på intervjun så du borde ju veta så klart.
Ni har helt rätt, det är jag som är ute och cyklar, blev precis rättad av Ubis pr. Spelet använder cell-shading.
Förstår inte varför folk är emot cell-shading? Används det på rätt sätt kan det se fruktansvärt snyggt ut. Och jag tycker faktiskt det ser ut som att Ubisoft har lyckats rätt bra.
Det som gör mig mest osäker inför den här titeln är faktiskt den "öppna" spelvärlden samt akrobatikelementen. Så länge de inte gör samma misstag som i Assassin's Creed så kommer jag hålla tummarna för det här spelet. AC kändes alldels för... Instängt, eller vad ska man säga? Den "öppna" spelvärlden var ett riktigt skämt som jag mest fick huvudvärk av. Akrobatiken var helt ok men jag hade hoppats på så mycket mer. Förhoppningsvis har de tagit åt sig lite av den kritik de fått och utvecklat just de delarn i PoP till något mer intressant.
Jag kanske borde ta och sätta mig ner med The Sands of Time igen? Kom faktiskt aldrig igenom den titeln, även jag gillade den biten jag spelade mig fram.
"There are many aspects of human existence that I will never understand..."
Betydligt mer matig förhandstitt här:
http://www.actiontrip.com/previews/princeofpersiaprodigy.phtm...
"When corporations create the music we all lose."
Intressant. Alltid tyckt att cel-shading inte riktigt fått det genomslagt det förtjänar. En bra kompromiss mellan stilistisk "clean" grafik och krav på datorsystemen. Klart givet för spel baserade på serietidningar/manga eller tecknat/anime.
Med det sagt, får se hur det blir. PoP var inte direkt den mest givna titeln använda tekniken enligt mig.
Cedric har ret, billederne er in-game ( minus et). Faktisk kalder vi ikke stilen cel-sharing. Ubisoft själva kallar den "illustrative" och den blandar detaljerade och realistiska texturer med cel-shading. Resultatet skulle gerne väre enastående både i stillbilder och i rörelse.
Axel Zibrandtsen, Community Assistant, Ubisoft Nordic
Cedric har ret, billederne er in-game ( minus et). Faktisk kalder vi ikke stilen cel-sharing. Ubisoft själva kallar den "illustrative" och den blandar detaljerade och realistiska texturer med cel-shading. Resultatet skulle gerne väre enastående både i stillbilder och i rörelse.
Argh! ..en Norsk gutt som Pr ansvarig på UBI(Nordic?)
:crazy:
"Cash, Rules, Everything, Around, Me - C.R.E.A.M. - Get the money! - Dollar, dollar bill y'all"