PC Gamer recenserar Mass Effect

Robot
Medlem
PC Gamer recenserar Mass Effect

Tycket det e lite gulligt att ni gör så mkt reklam för PCG.

Inaktiv

Fz, Superplay och PC Gamer ägs av samma företag om jag gissat rätt. Därför är detta inget underligt. Men detta kanske inte stämmer..

Redaktör

Det stämmer, vi ägs alla av #Hjemmet Mortensen AB, en förläggare som förutom oss ger ut t.ex. Datormagazin och Din Teknik.

FZ, Pcgamer.se och Superplay.se bygger på FZ:s plattform. Sajterna är skilda från varandra, men om man är medlem på en har man samma login på samtliga.


signatur
Medlem

Stämmer mycket riktigt att båda ägs av Hjemmet Mortensson.

Medlem

långtråkigt spel hur som helst

Inaktiv

Cyberpunkens dystertopier börjar sakta men säkert besannas. Snart kommer världen att enbart styras av MegaCorporations med sina egna privatarmeér.

Du sköna nya värld

Medlem

PCG? Pfff... det är FZ som gäller ingen annan.

Inaktiv

ahh, jag minns när jag läste Datormagazinet på början av 90-talet då sidorna var i svartvitt och Ove Kaufeldt var ung.

Ingen datanörd här inne som vill köpa mina antika datortidningar

Medlem

Prenumererade på PC Gamer ett tag, innan jag blev medlem på FZ vill säga:)

Skrivet av 73mpl4R:

Prenumererade på PC Gamer ett tag, innan jag blev medlem på FZ vill säga:)

Jag prenumererade också för många många år sedan på PCgamer. Det roliga är att Bennet såg likadan ut då som nu lol. Undrar vad han gör åt rynkorna?


signatur
Medlem

Tompa: Är det tänkt att ni ska börja skicka användare mellan sidorna eller? Tänkte mest på först denna nyhet från PCG, sen var där en nyhet från SP också.

Medlem

GO GO PCGAMER <3

Inaktiv

Anledningen till att FZ är så framgångsrik är väl att det har varit en hyffsat ideel organisation driven av riktiga entusiaster. Varje sponsorhistoria gör en mer och mer tveksam till hur länge det kommer att hålla.

Glöm inte bort era rötter! Behåll den höga nivån!

Och tack för en grym sida.

Inaktiv

Lite sent att recensera nu hahaha!

Medlem

FZ har redan recenserat räcker inte det?

Skrivet av Xphome:

FZ har redan recenserat räcker inte det?

Alltid bra att få en annans perspektiv på ett spel. Så varför skulle en recension räcka?


signatur
Medlem
Skrivet av Ericzeppe52:

ahh, jag minns när jag läste Datormagazinet på början av 90-talet då sidorna var i svartvitt och Ove Kaufeldt var ung.

Ingen datanörd här inne som vill köpa mina antika datortidningar

Hehe! Jag har en hög DMZ tidningar på vinden själv. Den äldsta är från 1988..Det var tider det

Medlem

Jag ser fram emot alla dubbla recensioner av spel framöver!

Redaktör
Skrivet av Håkan:

Tompa: Är det tänkt att ni ska börja skicka användare mellan sidorna eller? Tänkte mest på först denna nyhet från PCG, sen var där en nyhet från SP också.

Nej. FZ kommer skriva nyheter om saker som kan vara intressanta för FZ:s läsare på Super Play och PC Gamer, t.ex. recensioner och tävlingar. Men titlarna kommer förbli sina egna, precis som förut - varje sajt har sina skribenter och de skriver sina egna prylar. (Undantaget är att jag, som kan publiceringssystemet rätt bra, kommer publicera artiklarna på de tre sajterna, ibland också skriva nyhet om dem på respektive sajt.) Det kommer hursomhelst inte bli nån ihopslagning så att alla publicerar samma nyheter. Då finns det ingen större mening med att ha tre sajter istället för en.

Skrivet av Dark_Soldier:

Lite sent att recensera nu hahaha!

PC Gamer är först och främst en tidning. De är bundna till deadlines: tidningen ges ut varje månad - inte varje dag, som webben - och måste därför hålla sig inom givna tidsramar. Mass Effect-recensionen finns med i nästa nummer, att den pubbas på webben först (och därmed kan läsas gratis) är goodwill från redaktionen. Du kan alltså läsa recensionen ett par veckor tidigare än normalt, och det helt gratis. Framöver kommer fler texter dyka upp på deras webb, en del före FZ eller andra sajter hunnit få ut dem.


signatur
Medlem
Skrivet av Tompa:

Mass Effect-recensionen finns med i nästa nummer, att den pubbas på webben först (och därmed kan läsas gratis) är goodwill från redaktionen. Du kan alltså läsa recensionen ett par veckor tidigare än normalt, och det helt gratis.

*gasp* Helt gratis?! Det var det värsta! Vad kommer dom komma med härnäst, gratis synpunkter?

Tidningar är så 90-tal, förstår helt ärligt talat inte hur PC Gamer fortfarande kan stå på två ben.

Redaktör

Det som kommer härnäst är väl redan här - spel där du måste betala för fler prylar än inköpet (MMO, expansioner, miniexpansioner, #verktyg...). Många tidningar är rädda för att lägga ut texterna på nätet gratis, förmodligen av rädsla för att förlora läsare. Ur den synvinkeln är det väl ändå ganska trevligt att PCG (och Super Play) släpper tidningsrecensioner gratis, dessutom innan tidningarna finns i butik?


signatur
Inaktiv

Skandal, jag vill läsa min PCG på muggen och inte på nätet.

Medlem
Skrivet av Ericzeppe52:

ahh, jag minns när jag läste Datormagazinet på början av 90-talet då sidorna var i svartvitt och Ove Kaufeldt var ung.

Ingen datanörd här inne som vill köpa mina antika datortidningar

Jag slängde alla mina ex... :\

Tur att FZ kan stå för lite nostalgi ändå http://www.fz.se/bilder/arkiv/h/hf0lqdj1usyx9camktv6ze58bog23...

Medlem
Skrivet av Oxide:
Skrivet av Ericzeppe52:

ahh, jag minns när jag läste Datormagazinet på början av 90-talet då sidorna var i svartvitt och Ove Kaufeldt var ung.

Ingen datanörd här inne som vill köpa mina antika datortidningar

Jag slängde alla mina ex... :\

Tur att FZ kan stå för lite nostalgi ändå http://www.fz.se/bilder/arkiv/h/hf0lqdj1usyx9camktv6ze58bog23...

http://www.lemonamiga.com/dmz/

:heart:


signatur

"på slutet brinner vi som vackrast"

Inaktiv

Deras rescension var j***ligt bra

Medlem
Skrivet av WarpGuN:

In bland bokmärkena, bockar o bugar.

Inaktiv

Otippat att det ska bli ett konsolkrig eller här tidning/internet, tycker det är ytmärkt att sidorna samarbetar och grymt glad över att PcG äntligen fått fart på hemsidan. Att ha en exakt karbonkopia av recensionen på internet diggar jag dock inte, blir lite lite i exklusivitet i tidningen annars. Ser hellre utdrag av recensioner,betyg samt gärna synpunkter av fler på redaktionen även på FZ som spelat spelet samt diskussionsforum länkat på recensionssidan.

Gogo pCg och FZ!

1
Skriv svar