Forza Motorsport 3-rykten

Robot
Medlem
Forza Motorsport 3-rykten

2 dvd?


signatur

Welcome to the Manglerdome

Medlem

Wuwssss.... Ser fram emot.

Medlem

Låter som de snart e dags att införskaffa sej en 360 asså!

Avstängd

Hoppas, för jag gillade inte 2:an alls
Btw, 2 skivor? oj då, börjar de få problem med storleks-kapaciteten på dvd-skivor nu?

Medlem

Verkar som det, men som sagt. Då gör man bara 2 skivor ? Inget att fjolla runt om.

Medlem

Wow vilken nyhet!
Hoppas bara de håller lika hög kvalitet som de tidigare spelen om det nu är sant.

Medlem

Snart kommer väll PS3-fanboysen och stör sig på 2 skivor i ett spel

Medlem

^- Jepp, jag har en PS3 och jag tycker fortfarande det var dumt av Microsoft att inte ha HD-DVD som standard. Med det sagt så minns jag Final Fantasy VII till PS1 då man hade 3 skivor, och baldurs gate där man har 5+1 för expansion. Går att leva med, men osmidigt när det kunde gjorts bättre

Och, eh, jo, jag ska köpa ett 360 nån dag när jag har pengar och skaffa det här spelet b.la.

Fanboy out

Medlem

Jag har båda konsolerna, alltså palla bry sig om att man får byta skiva nån gång ibland ><

FORZA ftw, bästa bilspelet _EVER_

Medlem
Skrivet av xhosa:

Jag har båda konsolerna, alltså palla bry sig om att man får byta skiva nån gång ibland ><

FORZA ftw, bästa bilspelet _EVER_

Agreed. Ganska besviken på Gran Turismo till PS3. Båda Forza jag kört tidigare har jag gillar skarpt

Inaktiv

Byta skiva ftw! Finns inget jag gör hellre!

Medlem

Online => byta skiva under pågående race ftw.

Inaktiv
Skrivet av Gagoff:
Skrivet av xhosa:

Jag har båda konsolerna, alltså palla bry sig om att man får byta skiva nån gång ibland ><

FORZA ftw, bästa bilspelet _EVER_

Agreed. Ganska besviken på Gran Turismo till PS3. Båda Forza jag kört tidigare har jag gillar skarpt

Gran Turismo ftw, bästa bilspelet_EVER_

Medlem
Skrivet av Drunken_monkey_boxer:

Online => byta skiva under pågående race ftw.

Joo, för spelet lär ju säkert vara konstruerat så, dumbass ;P


signatur

(batsman) Det enda som är större än njutningen av ett avklarat arbete, är att skjuta upp det till morgondagen.

Medlem

Skaffade en PS3 (hade redan en 360) och var ju såklart nyfiken på GT5 Prologue. Och ärligt talat: meh! Snyggt är det men inte så jäkla snyggt. Bara i alla mellansekvenser där de lagt på en massa lullull. Tycker FM2 är nästan lika snyggt (kanske till och med lika snyggt om man tar med hela spelet och inte bara bilarna) men med körkänsla som är sjukt mycket bättre. Skademodellen ökar på inlevelsen. Att braka in i en annan bil eller ett staket i 150 knyck och bara studsa känns väldigt Need For Speed 1.

Medlem

Ja jag ska skaffa ett 480 när dom kommer

Medlem
Skrivet av Dumlen:
Skrivet av Drunken_monkey_boxer:

Online => byta skiva under pågående race ftw.

Joo, för spelet lär ju säkert vara konstruerat så, dumbass ;P

Shhh, försöker bara ge fanboysen några vettiga argument för en gångs skull.

Medlem
Skrivet av MillionStylez:
Skrivet av Gagoff:
Skrivet av xhosa:

Jag har båda konsolerna, alltså palla bry sig om att man får byta skiva nån gång ibland ><

FORZA ftw, bästa bilspelet _EVER_

Agreed. Ganska besviken på Gran Turismo till PS3. Båda Forza jag kört tidigare har jag gillar skarpt

Gran Turismo ftw, bästa bilspelet_EVER_

Gran Turismo är stelat, utan ordentlig känsla etc. Minns när jag spelade GT1 , det var ju rätt ballt för sin tid med massa bilar. 2an var ju kanon, 3an tyckte jag var RIKTIGT RIKTIGT bra och nötte som fan. Sen gick det en tid utan att jag spelade så mkt bilspel. Och sen kom Forza 2 och sopade rent. Alltså, GT spelen har _NOLL_ känsla. Bilarna är som tröga och sega lådor, man vinner på att köra för fort i kurvor och "tränga sig förbi" , något som väldigt lamt har "straffats" i Gt5; Prologue. Det finns verkligen ingeting bra med de spelen om man gillar att "rejjsa". I Prologue är bilarna snygga , fine , men det är ju bara som någon nämnde i mellansekvenserna som det är så snyggt som på tidigare bilder som visats. Forza 2 är kanon nice faktiskt, bara titta på miljöerna och sen har vi ju känslan, den är enormt närvarande. Bilarna är ju inte så lulliga men fortfarande riktigt snygga.

GT spelen ter sig som en dålig konvertering till "realism" från arkad, "The real driving simulator" borde förbjudas som marknadsföring.

Medlem

Den som lever får se, typ 1-2 år kvar till release ändå...
Men Forza kör ju hellre kvalitet än kvantitet på sina banor/bilar, till skillnad från Gran Turismo där de bara är ett stort flipperspel och de man säljer på är att man kan skryta över hur många bilar (som känns likadana och låter likadant) som finns med...

Medlem

Bara de fixar att man kan sitta bakom ratten, Forza 2 var rena skräpet.. grymmt besviken. Bästa bilspelet är ändå GTR2

Inaktiv

Forza > Gran Turismo

Medlem

Forza Gran Turismo! (Sorry var tvungen ).

Ser framemot Forza 3 dock, även om jag inte spelat 2'an än.. 1'an var riktigt trevlig iaf.

Medlem
Skrivet av RaymonD:

Bara de fixar att man kan sitta bakom ratten, Forza 2 var rena skräpet.. grymmt besviken. Bästa bilspelet är ändå GTR2

Vet inte om Forza 2, inte testat, men jag tar gärna en utmaning från ett fan av den så kallade "The real driving simulator". Jag tränar nordslingan i gtr2 och sen möts vi där med varsin valfri kontroll i gtr2.

Har en känsla av att man lär sig gränserna för bilen en "aning" bättre i gtr än i gt5.


signatur

"White Obama Wants You!"

Medlem

Mycket trevligt med lite flera banor, det som varit det största felet med forza både i ettan och tvåan.
Nordslingan ftw


signatur

#Komsi Mycket mysig kanal med folk från alla hörn av lilla sverige

Medlem
Skrivet av 3.14raten:
Skrivet av RaymonD:

Bara de fixar att man kan sitta bakom ratten, Forza 2 var rena skräpet.. grymmt besviken. Bästa bilspelet är ändå GTR2

Vet inte om Forza 2, inte testat, men jag tar gärna en utmaning från ett fan av den så kallade "The real driving simulator". Jag tränar nordslingan i gtr2 och sen möts vi där med varsin valfri kontroll i gtr2.

Har en känsla av att man lär sig gränserna för bilen en "aning" bättre i gtr än i gt5.

Att spela GT1,2,3,4,5 är som att försöka styra ett kylskåp. Det är så grav understyrning så att man mår illa även om man pillar med settings , allt för att det ska bli lite trögt och absolut inte arkadigt
Nej men ärligt, spelen har ingeitng med "riktig" racing att göra , Forza 2 däremot, oj oj oj = )

Gällande GTR2 och Forza 2 så, well , en van spelare i GTR2 vinner antagligen, detsamma gäller ju Forza 2 skulle jag tro.

Sen till de som pratade om att kunna sitta i cupén. Anledningen till att det inte fanns i Forza 2 var för att de inte fick licenser till alla bilars inredning. Då valde de istället att hoppa över det. Har för mig att det gällde Porsche och några av Audis racing kärror.

Medlem

Goda nyheter, fastän det bara är rykten än så länge. Gillade FM2 skarpt


signatur

"Speed has never killed anyone, suddenly becoming stationary... That's what gets you"

Medlem

Det får vara 8 skivor. Spelar ingen som helt roll för mig. Älskar FM serien! Fast det hade varit bra om man kunde lägga viss info på hdd'n.


signatur

Allvarligt talat!

Medlem

Intellisponse publicerade aldrig detta.....nån hade snott det från dom..

1
Skriv svar