Arbetar Sony på en ny handkontroll?

Robot
Medlem
Arbetar Sony på en ny handkontroll?

intressant!


signatur

I'm the broken one who fixed it.

BeW
Medlem

Mm, låter intressant:) ska bli kul och se hur den blir osv.

Flakmonkey
Skrivet av BeW:

Mm, låter intressant:) ska bli se hur den blir osv.

Om den nu överhuvudtaget finns ^^

Medlem

Skulle blivit riktigt intressant!
Gillar t.ex. inte vanligtvis boxning eller sånt, inte i spel eller i verkligheten, men detta kanske skulle göra saken lite mer intressant(i spelvärlden det vill säga).

Hit med kontrollen Sony!

Medlem

NEJ SONY! Snälla gör ingen jävla dum wii shit sak! Då säljer jag min PS3a

Medlem

LOL!


signatur

Wune - "jo jag klarar crysis på high på allt för jag har 4 gig i ram minne. och dom är på 800 Mhz." - I lol'ed

Medlem
Skrivet av GDJb:

NEJ SONY! Snälla gör ingen jävla dum wii shit sak! Då säljer jag min PS3a

Härligt resonemang! Vill du inte ha kontrollen, så köp den inte. Den kommer inte att skada dig eller konsolen!

Tycker det är helt rätt att skapa en sådan handkontroll. Det skulle innebära att fler vill ha PS3, fler speltitlar kommer och konsolen blir ännu attraktivare i spelutvecklares ögon. Kan Sony ta ytterligare marknadsandelar genom att skapa en sådan här kontroll, så gynnar det givetvis alla PS3-ägare, så att du skulle sälja din konsol låter lite väl.. uh, korkat?

Medlem

Sixaxis kontrollen, dualshock kontrollen och nu den här. Om spelen kommer börja använda sig av teknologierna från den nya är man ju nästan tvungen att uppgradera sina kontroller.

Avstängd

anatar att spelen kommer att stödja båda modellerna..

BeW
Medlem
Skrivet av Nosnos:
Skrivet av BeW:

Mm, låter intressant:) ska bli se hur den blir osv.

Om den nu överhuvudtaget finns ^^

Hehe jo de är ju sant:P

Oj råkade visst skriva lite fel också ^^ ska ju självklart vara "ska bli kul och se hur den blir osv." Men det är ju som du säger... om den överhuvudtaget finns:P

Medlem

Låter väldigt lik den dosan som Microsoft snickrade på som motion-sense, fast kan ha fel iofs.


signatur

(batsman) Det enda som är större än njutningen av ett avklarat arbete, är att skjuta upp det till morgondagen.

Medlem
Skrivet av Mahlberg:

Sixaxis kontrollen, dualshock kontrollen och nu den här. Om spelen kommer börja använda sig av teknologierna från den nya är man ju nästan tvungen att uppgradera sina kontroller.

Till Wii behöver du inte använda dig av funktionerna i Wii-moten för att styra. Du kan koppla på "nunchuck" delen i t.ex. Mario Kart ochs styra spelet precis som på vilken konsoll som helst.
Så det behöver inte innebära något tvång imo.


signatur

Welcome to the Manglerdome

Inaktiv

Det här kommer bli en nedgång för Sony,,

Ska dessa "delar" vara trådlösa eller? (säkert)

Vadå te.x om man fäster en "del" på benet. När jag då gör en rörelse kommer den överföras till spelet och göra " exagt " samma rörelse eller?

Blir för invecklat tycker ´jag..
Men jag undrar hur allt ska fungera och hur bra det kommer fungera.

Medlem

undra när de ska göra en sixaxis kontroll som har bra shoulder buttons och skönare att hålla i.

Jee
Medlem
Skrivet av FZ:

...Teoretiskt skulle detta göra det möjligt att fästa simulera hand- och fotrörelser i ett fightingspel...

Påminner om Ultimate Kickboxing - "Fighting Game Simulation System"

[http://www.gametrailers.com/player/19276.html] 2:35


signatur

Eller inte?

Medlem
Skrivet av GDJb:

NEJ SONY! Snälla gör ingen jävla dum wii shit sak! Då säljer jag min PS3a

Man måste inte köpa saker för att dom finns...

Detta är ju redan givet framtidens sätt att spela spel på. Om 20 år är handkontrollen ett minne blott...

KoP
Medlem
Skrivet av sebrock:
Skrivet av GDJb:

NEJ SONY! Snälla gör ingen jävla dum wii shit sak! Då säljer jag min PS3a

Man måste inte köpa saker för att dom finns...

Detta är ju redan givet framtidens sätt att spela spel på. Om 20 år är handkontrollen ett minne blott...

Det hoppas jag verkligen inte.. att handkontrollen är ett minne blott om 20 år. Efter en hård arbetsdag VILL jag kunna ligga i soffan och slöspela utan att behöva stå mitt på vardagsrumsgolvet och hoppa upp och ner och flänga runt med armar och ben. Hmm.. kanske finns en kontroll då som läser av hjärnvågorna och via det kan man styra spelet? (nej usch vad trist)

Medlem

Låter ju lite underligt med tanke på hur folk tog emot SIXAXIS, används ju inte speciellt mycket i de flesta spelen.. på ett vättigt sätt.


signatur

"I don't rock and roll, I BURN!"

Inaktiv
Skrivet av KoP:

Efter en hård arbetsdag VILL jag kunna ligga i soffan och slöspela utan att behöva stå mitt på vardagsrumsgolvet och hoppa upp och ner och flänga runt med armar och ben.

äntligen ..
tack för att du åter ger mig hopp för gamers .. detta vifftande tar ju död på allt som är spel ..

Inaktiv
Skrivet av F3D:
Skrivet av KoP:

Efter en hård arbetsdag VILL jag kunna ligga i soffan och slöspela utan att behöva stå mitt på vardagsrumsgolvet och hoppa upp och ner och flänga runt med armar och ben.

äntligen ..
tack för att du åter ger mig hopp för gamers .. detta vifftande tar ju död på allt som är spel ..

Amen!

Medlem

Näe, jag e nöjd med min PC/360, plus att handkontrollen till 360 är ju lätt den skönaste att lira med!!:) Let the flamewars begin!


signatur

Asus Prime B550-PLUS|AMD Ryzen 3600@4200mhz (DIY Vattenkylning)|Asus Geforce RTX 2070 Super Dual EVO|16GB CORSAIR DDR4 3200mhz|Creative SB-Z|
HP-OMEN Laptop med Core I7 8750-GTX1070-16GB ram-17" 120hz IPS|PS5 Dual Sense (ingen ps5, använder på pc)

Inaktiv

Jag har stora händer och Playstation-kontrollerna (notera: alla playstation-kontroller) är på tok för små. 360kontrollen är mycket skönare för att den är större och det är faktiskt främst på grund av storleken på kontrollerna som jag köpte en 360. =P

Angående en sådan här kontroll så tror jag inte att det kommer att fungera speciellt bra, hoppas går ju men jag håller gärna med tidigare inlägg om att jag inte vill skutta runt framför TVn.


signatur

Till frågor finns det alltid svar, men för varje svar kommer också en fråga.

Inaktiv

antar att det är en smaksak, men jag tycker iaf att ps3 kontrollen är betydligt skönare än 360 kontrollen. aldrig gillat 360 kontrollen, för stor och känns inte lika skön helt enkelt... fast om man har stora händer så kan det vara förståligt att ps3 kontrollen inte är passande (jag har typ normalstora händer...)

Medlem
Skrivet av Spelaspelet!:
Skrivet av F3D:
Skrivet av KoP:

Efter en hård arbetsdag VILL jag kunna ligga i soffan och slöspela utan att behöva stå mitt på vardagsrumsgolvet och hoppa upp och ner och flänga runt med armar och ben.

äntligen ..
tack för att du åter ger mig hopp för gamers .. detta vifftande tar ju död på allt som är spel ..

Amen!

Tycker då det är bra mycket skönare att slappa ner i soffan med en Wii-mote i handen, då pratar jag småspel som enbart använder Wii-moten.

Flakmonkey
Skrivet av radiuz:

Tycker då det är bra mycket skönare att slappa ner i soffan med en Wii-mote i handen, då pratar jag småspel som enbart använder Wii-moten.

Haha jo jag märkte rätt tidigt att wiimoten och nunchuken var perfekt till det där när man lirade zelda... man bara låg där i soffan med och kunde hålla händerna i en någorlunda normal ställning när man lirade... ofta hängandes ner över sidan på soffan... fast det är nog svårare med spel som använder lite mer av rörelsekänsligheten å så...

Inaktiv

Låter inte riktigt som min grej! Är helt ointresserad av typ Wii/Wii-Motion å hela dess stuk så kan knappast tänka mig detta.

1
Skriv svar