Funcom avslöjar sina Age of Conan-planer

Medlem

tycker funcom borde adda lite mer armor och social cloths till oss vanliga PvE'are och Rollspelare, just nu använder ju alla samma kläder fy fan, ingen känner sig unik

Medlem
Skrivet av ZereCool:

Bara för dom inte tyckte om aoc så är dom töntar ...?

Nej, med det är töntigt att bara skriva inlägg om hur jäkla dåligt spelet är, utan att motviera varför eller ens försöka utveckla sina åsikter. (Skräp-inlägg som bara är skrivna för att irritera bryter föressten mot FZ:as regler.)

Skrivet av skogsvilden:

Jaha, jag som trodde det var 18års gräns på AoC, men enligt kommentarerna här så verkar så inte vara fallet

Åter igen: Bara för att det står 18+ på kartongen betyder det inte att de som spelar spelet är 18+. Tänk så underbart det hade varit som alla håller åldersgränserna.


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem

hur kan mans ens tycka att det inte levde upp till hypen?

Det såldes mer AoC vid release än av WoW.. tycker redan där att det levde upp rätt friskt

Medlem
Skrivet av Proppen:
Skrivet av gryzor:

Blir inga höginkomsttagare av lodisarna som sitter och spelar bort sitt liv mellan 15-25års ålder på sådant här, direkt. Må det heta everquest, wow, gw eller aoc.

Haha

Snacka om att ha fel

Haha, yeah. RIGHT -- förmodligen!!!


signatur

Move.L #beef, $4
Om du läser detta, har jag aptråkigt på jobbet -- och andra sidan, verkar du ha det också, ska vi ligga med varandra?

Medlem
Skrivet av skogsvilden:

Jaha, jag som trodde det var 18års gräns på AoC, men enligt kommentarerna här så verkar så inte vara fallet så de får väl höja ålderskraven till 25 eller nått för att ni slynglar skall ägna er åt mer lämpliga spel istället.

oh *snap*


signatur

I'm a snake, follow me!

Medlem
Skrivet av Cane:

Ni två skrev så pass idiotiska grejer att jag för första gången på fz måste använda ett aggressivt ord. Era jävla töntar vad tänker ni med? Klart som fan att det levde upp till hypen sen att det inte är en "WoW-dödare" är en helt annan femma. Har ni ens spelat spelet eller kommer ni bara hit för att whina för att er WoW fru lämnade er för AoC?
Tänk innan ni skriver tack.

Vem är idioten här? Måste alla dela din åsikt? Låt dem skriva vad fan de vill. Roligt att du lackar på det.

Medlem

hmm..bara för att det har sålt som fan tycker jag inte att det lever upp till en "hype". hur många som spelar mer än en månad är nog mer korrekt. jag kommer nog inte göra det.
Funderar på att testa city of heroes igen. Det hade iallafall ett trevligt community.

Medlem
Skrivet av r4z0r:
Skrivet av Tigersharkswe:

Grafiken är ju najs om man har höga grafikinställningar, sen om du har en kass dator är en annan sak.

Jag har en bra burk (Core 2 Quad (2,4 GHz), 4 GB RAM, Radeon HD HD 3870) och kan lira detta med allt maxat men är lite besviken på grafiken samt att DirectX 10 inte finns med nu från start. Nämns inte ens bland uppdateringarna.
Visst, spelet ser bra ut men kunde sett ännu bättre ut. Jag tycker personligen att Lord of the Rings Online ser bättre ut med sina högupplösta texturer och DX10-funktioner men det är väl bara en tidsfråga innan AoC har detsamma.

Vad kör du för upplösning ? 1200x1024 eller ?
testa 1600x1200 eller 1900x1200 så får du se på ett snyggt spel.

Medlem
Skrivet av conthox:

Nej, med det är töntigt att bara skriva inlägg om hur jäkla dåligt spelet är, utan att motviera varför eller ens försöka utveckla sina åsikter. (Skräp-inlägg som bara är skrivna för att irritera bryter föressten mot FZ:as regler.)

Tur att jag aldrig skrev att jag tyckte spelet var dåligt. Sa bara att det inte levde upp till hypen och inte är en WoW-dödare

Mer töntigt att anta saker utan att ha läst vad fan den andre skrev.

Vill poängtera att mitt inlägg var inte för att irritera, jag spelar AoC dagligen och har inget emot spelet, men jag tycker inte att spelet är SÅ bra som alla säger att det är.


signatur

Is life not a thousand times too short for us to bore ourselves? ~ Friedrich Nietzsche

Medlem
Skrivet av saru:

Tur att jag aldrig skrev att jag tyckte spelet var dåligt.

[...]

Mer töntigt att anta saker utan att ha läst vad fan den andre skrev.

Det var inte riktat åt dig, var ngnstans fick du för dig det? "läste du vad fan jag skrev?".

Det var detta som jag avsåg:

Skrivet av Fisse:

Conan är a piece of shit för att uttrycka det hela snällt.


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem

Då ber jag ödmjukast om ursäkt för min missuppfattning.


signatur

Is life not a thousand times too short for us to bore ourselves? ~ Friedrich Nietzsche

Medlem

Kanonbra spel.

Sen jag slutade med DAoC har jag hoppat fram och tillbaka mellan olika MMORPG - detta är det första som jag verkligen gillat.


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Inaktiv

Vissa borde bara hålla käften ^^ precis som när crysis kom alla klandrade spelet och sa att det sög bara för att deras datorer var nån gammal märkes dator.

Är inte speciellt mycket buggar i spelet mer runt om med memory errors, patching problem och låg fps.

Välkommna till min tråd då, http://forums-eu.ageofconan.com/showthread.php?t=4987


signatur

[Core i7 920 4,2ghz] [Rampage 2 Extreme][Gtx 295] [3x2gb ddr3 1600mhz] [3 x 24tum e2400hd]
http://www.youtube.com/user/Robbaz

Medlem

blev själv besviken på noll innehåll i spelet efter lvl 20 typ, dåligt grupp system samt pvp.

är någon sugen på spelet och inte köpt säljer jag mitt konto med en level 64 tempest billigt, bara dra PM

Skrivet av Mson:

blev själv besviken på noll innehåll i spelet efter lvl 20 typ, dåligt grupp system samt pvp.

är någon sugen på spelet och inte köpt säljer jag mitt konto med en level 64 tempest billigt, bara dra PM

lol noll innehåll efter lvl 20??? Lägg av va:P


signatur
Medlem
Skrivet av dofilusåkaffe:
Skrivet av Mson:

blev själv besviken på noll innehåll i spelet efter lvl 20 typ, dåligt grupp system samt pvp.

är någon sugen på spelet och inte köpt säljer jag mitt konto med en level 64 tempest billigt, bara dra PM

lol noll innehåll efter lvl 20??? Lägg av va:P

i loled


signatur

PC = Olympics, Consoles = Special Olympics
PC Master race

Medlem

Jag har spelat upp till lvl 21 nu, och har än så länge inte sett någon bugg
Fortsätter jag spela i det här (långsamma) tempot så kanske de hinner fixa alla buggar innan jag kommer till dem, hehe
(Spelar bara någon timme eller två om dagen)

Medlem

Fanboy här tror jag?!
Jag har spelat wow, härligt med lite udda figurer, fantasi osv i början, men när det börjar bli "seriöst" i en högre level? Njae, inget för mig.
Lotro köpte jag när det kom, var kul i 10 levlar, sen så tröttnade jag totalt på det.
Conan, senaste spelköpet, tyckte det var rätt tråkigt i början faktiskt, var inte alls så sugen, men nu 1 dygn och 20 timmar senare (enligt min server) så tycker jag att det har varit och är riktigt kul. Okey, jag är ingen MMO spelare egentligen, men det är så pass snyggt så det är roligt tycker jag. (1920x1200 som vissa säger gör stor skillnad, då min gode vän kör på en 19" skärm och det ser inte alls lika spännande ut mot på min 24", tyvärr)

Inaktiv

Jag tycker inte att AoC har revolutionerat något alls, det är precis som WoW, allt förutom stridssystemet är som WoW. Angående stridssystemet så gör lagget så att det är värdelöst i PvP. jag börjar göra ett kombo bara för att inse att personen står bakom mig och jag slår i luften.

Buggarna är många och att man måste spela single player-delen för att komma vidare är idiotiskt. Questen är precis som i andra spel, jag säger WoW för det är min enda referens.

Gå dit, döda 5 av dem och kom hit igen. Ändå säger många att questen är så roliga att göra. Visst single player-uppdragen är bättre, mer klassinriktade men fortfarande väldigt tråkiga och jobbiga för att man är tvungen att göra dem för att avancera.

Jag kan inte komma på så mycket mer just nu, dels för att jag inte har kommit så långt och dels för att jag är trött.

AoC har potential att bli mycket bra men än så länge tycker jag att det är skit. Jag lade ner det efter att ha kommit till lvl 25.

P.S. Jo jag kom på en sak, balanseringen är förjävlig klasser emellan. Det är det i WoW också men här är det bara löjligt.
Körde som assassin och de flesta casters kan bara slowa mig och springa iväg och skjuta något på mig och jag kan omöjligen komma ikapp.
Kan också bero på att jag inte lärt mig att använda sprint på ett smart sätt men det är skit samma.

Summa av kardemumma är att AoC är en diamant, en extremt oslipad sådan. Kanske återvänder till spelet någon gång men det är inte troligt.


signatur

Till frågor finns det alltid svar, men för varje svar kommer också en fråga.

Medlem

Stridsystemet är lite för långsamt och alldeles för animationsbaserat för att bli helt bra imo. Stör mig på att karaktären måste avsluta ett slag helt, te.x ser det alltid helt idiotiskt ut när man fått ner en boss och alla står och tokslår trots att han är nere för att animationerna inte gått hela klara. Det man skulle behöva är väl ett system där ju mer kraft (ju långsammare/mer precist man slår) ju mer skada.. Det känns för robot-aktigt som det är nu, det är NÅGOT bättre än WoW, men det säger ju inte speciellt mycket.

Och precis som Urkalak säger så är spelet ingen revolution på något sätt, samma grinding och questande som vanligt. Tråkigt att man inte törs ta ut svängarna mer i MMO's, alla vill göra "precis-som-WoW-men-bättre-grafik-men-kanske-inte-så-gulligt", wow - vad revolutionerande!


signatur
Inaktiv
Skrivet av håkane:
Skrivet av r4z0r:
Skrivet av Tigersharkswe:

Grafiken är ju najs om man har höga grafikinställningar, sen om du har en kass dator är en annan sak.

Jag har en bra burk (Core 2 Quad (2,4 GHz), 4 GB RAM, Radeon HD HD 3870) och kan lira detta med allt maxat men är lite besviken på grafiken samt att DirectX 10 inte finns med nu från start. Nämns inte ens bland uppdateringarna.
Visst, spelet ser bra ut men kunde sett ännu bättre ut. Jag tycker personligen att Lord of the Rings Online ser bättre ut med sina högupplösta texturer och DX10-funktioner men det är väl bara en tidsfråga innan AoC har detsamma.

Vad kör du för upplösning ? 1200x1024 eller ?
testa 1600x1200 eller 1900x1200 så får du se på ett snyggt spel.

Det är inte upplösningen som är viktig det är de övriga settingsen som jag har på högst. Upplösning har jag 1024*768 @ 19"

Grafiksettings höga > hög upplösning... Det är inte upplösningen som gör spelet snyggt då skulle tetris kunna bli nya crysis.

Inaktiv
Skrivet av Urkalak:

Buggarna är många och att man måste spela single player-delen för att komma vidare är idiotiskt.

Visst är lite buggar här och där, men single player-delen är faktiskt rätt så bra. Single player-delen är ju där för att man ska lära mer om sin karaktär och om hur hans liv var som innan slav. Visst nu tänker du säkert, ''det är ju bara ett spel'' jojo men är det inte lite kul med story också :).

Medlem
Skrivet av MKultra:

Och precis som Urkalak säger så är spelet ingen revolution på något sätt, samma grinding och questande som vanligt. Tråkigt att man inte törs ta ut svängarna mer i MMO's, alla vill göra "precis-som-WoW-men-bättre-grafik-men-kanske-inte-så-gulligt", wow - vad revolutionerande!

AoC är mer likt Anarchy Online än vad det är likt wow, och AO släpptes 2001 medans wow släpptes så sent som 2004.

Så kan vi skippa hela detta skitsnack med att dom vill efterlikna wow?

Medlem

Jo, jag är också väldigt trött på alla jämförelser med WoW - som faktiskt inte var först.


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Skrivet av Tigersharkswe:
Skrivet av håkane:
Skrivet av r4z0r:
Skrivet av Tigersharkswe:

Grafiken är ju najs om man har höga grafikinställningar, sen om du har en kass dator är en annan sak.

Jag har en bra burk (Core 2 Quad (2,4 GHz), 4 GB RAM, Radeon HD HD 3870) och kan lira detta med allt maxat men är lite besviken på grafiken samt att DirectX 10 inte finns med nu från start. Nämns inte ens bland uppdateringarna.
Visst, spelet ser bra ut men kunde sett ännu bättre ut. Jag tycker personligen att Lord of the Rings Online ser bättre ut med sina högupplösta texturer och DX10-funktioner men det är väl bara en tidsfråga innan AoC har detsamma.

Vad kör du för upplösning ? 1200x1024 eller ?
testa 1600x1200 eller 1900x1200 så får du se på ett snyggt spel.

Det är inte upplösningen som är viktig det är de övriga settingsen som jag har på högst. Upplösning har jag 1024*768 @ 19"

Grafiksettings höga > hög upplösning... Det är inte upplösningen som gör spelet snyggt då skulle tetris kunna bli nya crysis.

Ledsen men du har fel 1680x1050 är übersnyggt i jämförelse med 1024x768


signatur
Skrivet av Drunken_monkey_boxer:
Skrivet av MKultra:

Och precis som Urkalak säger så är spelet ingen revolution på något sätt, samma grinding och questande som vanligt. Tråkigt att man inte törs ta ut svängarna mer i MMO's, alla vill göra "precis-som-WoW-men-bättre-grafik-men-kanske-inte-så-gulligt", wow - vad revolutionerande!

AoC är mer likt Anarchy Online än vad det är likt wow, och AO släpptes 2001 medans wow släpptes så sent som 2004.

Så kan vi skippa hela detta skitsnack med att dom vill efterlikna wow?

Exakt men försök förklara det för WoW bebisarna!


signatur
Medlem
Skrivet av Cane:
Skrivet av saru:

Levde upp till sin hype? My ass! AoC är inte en WoW-dödare, därmed basta.

Skrivet av Fisse:

Haha levde upp till hypen? Sååååå långt ifrån sanning som det bara går att komma. Conan är a piece of shit för att uttrycka det hela snällt.

Ni två skrev så pass idiotiska grejer att jag för första gången på fz måste använda ett aggressivt ord. Era jävla töntar vad tänker ni med? Klart som fan att det levde upp till hypen sen att det inte är en "WoW-dödare" är en helt annan femma. Har ni ens spelat spelet eller kommer ni bara hit för att whina för att er WoW fru lämnade er för AoC?
Tänk innan ni skriver tack.

Jo tack, har lirat det i några veckor. Jag spelar inte WoW...
Det levde väl inte alls upp till hypen, detta skulle revolutionera... men har inte tillfört något nytt. Det är rätt så innehållslöst för att vara ärlig.

Inaktiv

Som en erfaren mmo-tok så var faktiskt förväntningarna höga. Efter att ha spelat igenom startområdet till lvl20 med fyra olika klasser, ville testa så mycket som möjligt, så blev besvikelsen tyvärr rätt så stor. Spelet saknar direkt meningen mellan 20-30 etc. och man dödar återigen vargar, samlar bär och lämnar saker mellan NPC's. Skillnaden är att man trycker lite på pilar då och då för att slå ihjäl en råtta eller en mammuth.

Spelet är, i dagsläget, ingen jättehöjdare. Tyvärr kommer det sälla sig till högen av spel som ligger hemma i bokhyllan och samlar damm.

Varför, ja verkligen varför, väntar de inte ytterligare ett halvår och betatestar och ordnar så att de kan släppa ett trevligare spel. I dagsläget så dras det med barnsjukdomar, exploits, knappt fungerande socialt system samt tragiskt lite personlighet sett i karaktär och rustningsväg.

Visst, kanske man kan ge spelet en ny chans om sisådär tolv månader när det är patchat, limmat och har fått en stor norsk arbetsinsats.


signatur

The world is not enough - the PC is!

12
Skriv svar