Bethesda bestulna på miljöer från Oblivion

BeW
Medlem

Hahaha detta spelet är ju klockrent:D är det ingen som har testat det än?

Är ju nästan imponerande att de fått in alla dessa spel i spelet:P Hehe riktigt roligt det här:)

Medlem
Citat:

...three of us we researched, wrote, designed, animated, scripted and developed the whole game from home..."

Fy fan va lågt

Citat:

...their story would inspire other PC users to the full potential of their machines...

Oh ja, grafiken och genren känns ju jävligt nyskapande och prestandakrävande

Citat:

"Our hope, if everything goes well with the sales, is that within a year we will all be stopping the day jobs and doing this full time."

Efter stämningen får de nog skaffa ett till jobb utöver deras nuvarande för att kunna klara sig

Medlem

Hör och häpna men dom har lyckats plagiera ännu ett spel nämligen Pirates of the Caribbean som utgavs av Bethesda Softworks (Riktigt bra spel f.ö), dom har t.om snott in-game material.

signatur

<Raven> I tried setting my hotmail password to penis.
<Raven> It said my password wasn't long enough. :(

Inaktiv

Så det är det här som händer om man genomför något man kommer på i fyllan....

signatur

Just because i don't care doesn't means i don't understand

Medlem

De har snott frå¨n det bästa spelet någonsin med. Inte lite lågt. III i serien pratar jag om då, inte IV.

Medlem
Skrivet av Ninotramp:

De har snott frå¨n det bästa spelet någonsin med. Inte lite lågt. III i serien pratar jag om då, inte IV.

Oh my god! En själsfrände! Du älskar också Morrowind hör jag! :heart:

signatur

<Raven> I tried setting my hotmail password to penis.
<Raven> It said my password wasn't long enough. :(

Medlem

De kan väl knappast tro att de skulle kunna komma undan med detta? Om det hela inte är ett skämt vill säga, kanske för att synas lite mer.

Medlem

haha.. Medelmåttor lånar, genier stjäl!

Medlem

Alltid lika roande med folk som har egen fantasi. Dålig stil.

signatur

"Some of the worst mistakes of my life have been haircuts." - Jim Morrison

Medlem

Deras publisher vill inte längre distribuera spelet. Äh, lite stämningar hit och dit är väl bara kul?

http://www.next-gen.biz/index.php?option=com_content&task=vie...

Undrar om dom ångrar att dom anställde den där nya snubben som gjorde så snygga bakgrunder och som var så duktig på att göra trailers... "men han SA att han gjorde 3D renderingarna i Maya!"

signatur
Medlem

Det har ju nått en sån omfattning att utvecklare börjar känna sig utanför om det inte finns med något från deras spel.

"Är inte våra spel bra nog att sno från eller?"

Medlem

Det saknas ord för detta.

signatur

[size="15"]Ugh!?[/size]

Medlem

Vilka nördar :/ Baitare allihopa! och att dom inte tänker på att om man då måste sno så är det inte så smart att sno från ett känt spel haha. Bättre att skita i det än att ha så bråttom att göra ett spel! Herregud, hur tänker folk?

signatur

Does your mother really know you're a game-a-holic?

Medlem

Saxat från gamespot kommentar:

"Turns out this guy Steve Bovis stretched the truth when he talked about remaking the game for PC out of code he developed a decade earlier... He doesn't know HOW to code!

Bovis used a recently-released free indie game software called "Wintermute" for the entire game. It's a great program that allows you to design complex adventure games with basic coding knowledge. The thing is, Steve Bovis has about twenty long threads on the Wintermute forums asking help for EVERYTHING! Animation, NPC interaction, video files, applying fonts, even how to get the cursor to change. If you read between the lines, you see Steve may have been subtley asking the Wintermute community to send him the exact scripts he needed, and in most cases he got them. Which means that Limbo of the Lost was programmed quite a bit by members of the Wintermute community, yet credit for the game only went to three people.

What really puzzles me is, how could you have designed a nearly completed adventure game in the mid-90's, and not know how to do the basics of the basics today? I've learned answers to some of the questions this guy was asking simply by trying to mod Oblivion. There was one reply he got where the poster said many of his NPC animation switching problems could be solved by using variables of "if", and Steve still asked if he could send a specific example, as though he didn't know the meaning of "if" in scripting."

Spelvärldens största/första hoax? Alla(3st) utvecklare sitter väl nu i thailand och skålar ^^

Edit: Hittat länk till Bovis inlägg på wintermute forumet, epic! [http://forum.dead-code.org/index.php?action=profile;u=157;sa=...]

Hmm, varför kan jag bara länka till root domänen och inte hela länken?

KoP
Medlem
Inaktiv

Upprepar mitt tidigare inlägg:

"Limbo of the Lost" Läs initianlerna...

"LOL"

och det är väl allt man kan säga om detta också.

Medlem
Skrivet av gyll:

Upprepar mitt tidigare inlägg:

"Limbo of the Lost" Läs initianlerna...

"LOL"

och det är väl allt man kan säga om detta också.

LotL blir det iofs, men jag förstår vad du menar

signatur
Medlem

Ingen som hittat nån sida som samlar alla jämförelser?

Medlem

De 10 första minuterna av gameplay från spelet, håll till godo.
http://youtube.com/watch?v=1pciyjpdqH4

Inaktiv

"The" används aldrig i amerikanska förkortningar, vilket "Of" däremot kan göra

Källa: All according to me.

Medlem

Heh, måste vara ett skämt. Vet inte om man skall skratta åt det dock...

Off Topic:

Skrivet av gyll:

"The" används aldrig i amerikanska förkortningar, vilket "Of" däremot kan göra

Källa: All according to me.

Förklara då hur "Lord Of The Rings" blir "LotR".

signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Skriv svar