Star Ocean: The Last Hope till Xbox 360

Robot
Medlem
Star Ocean: The Last Hope till Xbox 360

Om detta förblir 360 exklusivt så är det ownage of epic proportions. Väldigt förvånad att MS öppnat plånboken i denna utsträckning. Dom gick också ut tidigare under samma tillfälle att The Last Remenant kommer vara en timed exklusive för 360. 360 versionen släpps i vinter, medan ps3 versionen inte har något datum och kommer släppas senare.

Flakmonkey
Skrivet av Drunken_monkey_boxer:

Om detta förblir 360 exklusivt så är det ownage of epic proportions. Väldigt förvånad att MS öppnat plånboken i denna utsträckning. Dom gick också ut tidigare under samma tillfälle att The Last Remenant kommer vara en timed exklusive för 360. 360 versionen släpps i vinter, medan ps3 versionen inte har något datum och kommer släppas senare.

Mmm... svårt att tro att det skulle vara 360-exklusivt dock, tror knappast MS skulle hålla tillbaka om just det isf, snarare basunera ut det till hela världen så att öronen skulle trilla av ^^ I SE:s pressmeddelande står ju också Infinite Discovery som "XBOX 360 EXCLUSIVE!" medan samma formulering saknas i samma dokument för Star Ocean... fast å andra sidan står det inget om en PS3-version så man vet ju aldrig

Härligt drag av Microsoft är det hur som helst och de ska verkligen ha en eloge för att inte ge upp Japan så lätt, men om inte det här lyckas kan något då göra det? Förutom att köpa upp Nintendo ^^

Inaktiv

Ännu mer Japansk skit...


signatur

<Skriv in Signatur här>

Medlem

Hur som haver så verkar det ju vara tidsexklusivt till 360, i alla fall om man ska tro spelets producent.

Skrivet av Yoshinori Yamagishi:

We cannot announce anything on that. We can say that it will be released first [on the Xbox 360]. Whether we'll release it on the PS3 is undecided. We may release it, we may not.

Precis som Nosnos skrev så tycker jag det är riktigt starkt gjort av Microsoft att fortsätta vara envis med Japan. Lär ju inte ha varit billigt att säkra ett spel som detta.


signatur

"There are many aspects of human existence that I will never understand..."

Medlem
Skrivet av Nosnos:

Härligt drag av Microsoft är det hur som helst och de ska verkligen ha en eloge för att inte ge upp Japan så lätt, men om inte det här lyckas kan något då göra det? Förutom att köpa upp Nintendo ^^

Saken är ju den att man hört att många utvecklar i japan vill börja tilltala en breddare publik även utanför japan. Och genom att MS pumpar in pengar i projekt hos japanska devs, så ser dom att det faktiskt går att sälja software utan att konsolen är populär i japan. Tror MS bara försöker köpa så mycket mark och devs till nästa generation, där dom kanske kan få en större genomslags kraft.

Plus att populärkultur från öst är ju så troligt populärt nu för tiden, och växer för varje dag som går.

Medlem

Fan det regnar Square-Enix titlar över min lilla 360. Vilket ju är precis hur bra som helst. Det finns även en film att ladda hem via Xbox Live om det nu är nån som har missat det.


signatur
Medlem

Låter som att det här är ett väldigt bra drag av MS. Mer sådana här titlar till 360 även fast jag själv inte är mycket för manga spel.


signatur

<3

Medlem

Härligt, star ocean spelen är ju bland de bästa ( speciellt 2:an till playstation). Star Ocean 3 till PS2 var också bra men fångade mig aldrig som 2:an gjorde.

Medlem

Ser väldigt vackert ut

Medlem

Yes mer Star Ocean, alla andra spel i serien är underbara

Medlem

Mysig känsla. Synd bara att man måste spela skiten också. Tvingar mig bitvis igenom Lost Odyssey men spelbiten är blärkig. Storyn underhåller desto mer.

1
Skriv svar