Medlem
Skrivet av QRT:

vem vill skippa dialog å cutscenes?

Folk som redan hört å sett dem.

Plus att om man har texten framme så läser man vad de säger snabbare än vad de säger det.

Medlem

^ Var nog det jag störde mig mest på, om man skippade en konversation för snabbt eller för långsamt så kan man råka klicka i ett svar eftersom det sitter på samma knapp.

Medlem
Skrivet av Bobbenja:

Vilken version är bäst PC eller 360 ?

360 så klart.


signatur

"på slutet brinner vi som vackrast"

Medlem

Recensionen sa mig inte så mycket, fast det är såklart svårt att skriva mycket om man tycker att allt bara är prima

Kommentarerna fyllde dock i en del luckor så det kanske blir ett köp till hösten när jag har mer tid och priset har blivit mer sansat.

Vad jag dock fann direkt dåligt med recensionen (övriga fel var "så små så att de inte spelade någon roll" ) var att ingenting nämndes om kopierings"skyddet" som tarvar en rektumscanning med jämna mellanrum.
Ni har ju nämnt andra irriterande lösningar förr, te.x. det förhatliga Starforce.


signatur

"Jävla skitprat" - Per Albin Hansson

Medlem

har en fråga, om en av mina teammates dör i strid, komemr de finnas kvar sen ? I cutscenen och de... ? eller har dem gjort hundra olika cutscenes..


signatur

MSI X48C PLATINUM | Q9450 @ 2,66 | HD 6950 2GB | 320gig HHD | 4 GB 1333mhz DDR3 | Corsair 650w | Antec Nine Hundred @ Vista ULT 64bit

Medlem

Har spelat ett antal timmar. Och som det ser ut nu har det här spelet potential till att bli ett av de bästa rollspelen någonsin. Bioware gör det igen.

Medlem

Blev precis klar med bossfighten och har Creditsen gå runt på tvn just nu, bara Insanity kvar nu, whopsie, grymt kul spel! Lär väl bli endel pauser och grejer i spelandet dock, bara första gången jag körde igenom det som jag orkade toknöta

Medlem

Jag undrar bara, måste man vara Rollspels nörd för att gilla detta spel, jag är mer av en FPS person, jag har spelat igenom oblivion vilket jag tyckte va rätt skoj faktist, är detta bättre än oblivion? och är det bara tredje person?

Medlem

Solklart nöjd med köpet trots några graffikbuggar och blackscreens som fick tweakas bort efter lite forumnötande.

Älskar verkligen dialogerna och pratar mer än gärna med NPC's om icke relevanta ting. Något jag sällan eller snarare aldrig gjort tidigare i något annat spel.

Medlem

Helt klart grymt spel. Must have!

Medlem

Känns lite fanboy att inte hitta ett enda minus med spelet. Hur bra ett spel än är så har det alltid brister.

Medlem
Skrivet av conthox:

Skulle se fram emot ett demo snart.

Skrivet av q0rra:

Suck, när ska folk lära sig att recensioner är objektiva och enbart recensentens åsikt om spelet inte ens egen.

Huh? Tror du missuppfattat vad termen "objektiv" är. Men hur som helst, du har rätt i att recensentens åsikt är just en åsikt, precis som alla andras, tror det var det du menade iaf...

Ehm, subjektiva menar jag. :$

Men min poäng kommer fram i posten under iallafall


signatur

<Raven> I tried setting my hotmail password to penis.
<Raven> It said my password wasn't long enough. :(

Det verkar som att detta spel är väldigt bra... eftersom det ej har något minus... men något minus har väll alla spel??


signatur

[size="14"]Posted By Writemaster[/size]

Inaktiv

Mass Effect är ett, enligt mig, fantastiskt bra spel. Ett spel som alla borde äga.
Mass Effect skiljer sig en del ifrån andra spel för det har ett enormt djup. Bakgrundshistorier till allt, fakta om allt.

Jag har läst om folk som har haft en del problem med spelet i form av grafiska buggar och blackscreens och lite annat.
Jag kan nämna att jag har inte haft några som helst problem med spelet, förutom två felmeddelanden som gjorde att spelet stängdes av och jag försvann ut i windows. Utöver det, nada problemas.
Min dator är ungefär ett år gammal, och jag kör på Windows XP, så den har verkligen inga nya komponenter även om den tillhörde topskiktet när jag köpte den, men knappast idag.

I grunden vill jag påstå att Mass Effect är ett rollspel med action helt enkelt. Striderna är enkla även om det hela tiden är i tredjeperson. Lite som i HALO skulle jag våga påstå.

Allting stämmer verkligen i Mass Effect, det finns inga lösa trådar (som jag har hittat), allting är logiskt och allting hänger ihop vilket inte är ofta man hittar i spel av sådan här storlek.

Jag klappade fan händerna när eftertexterna började rulla

Mass Effect är.. grymt, storslaget, magnifikt....episkt!


signatur

Safe as fuck!

Medlem

Att mena att spelet är perfekt och värt 5/5 är att sätta ribban alldeles för lågt vad som krävs för en 5:a.

Spelet hade alldeles för många svagheter och brister. 3/5 eller 4/5 låter som ett mer rimligt val. Efter all den hype jag hört om detta, kan jag bara säga att det var just hype.

Bristerna i denna KOTOR-kopia har redan blivit nämnda och är inte obetydliga på något sätt.

*I princip alla side missions var skrattretande tråkiga, pga:
a) extremt repititiva, både i objective och banutformning.
b) Makon man kör runt på öde planeter fick mig att tänka på Big Rigs. Styrningen på den var pinsamt dålig och det var inte kul för fem öre att köra uppför 70 grader branta sluttningar, volta nedför på andra sidan som en vante och sedan bara fortsätta köra som om ingenting har hänt.
c) de var totalt onödiga att utföra. De alternerar ingenting, inte ens en sluttextremsa.

*Spelets portning till PC, är som alltid, alltför taffligt utförd. Överskådligheten och funktionaliteten i menyer, såsom shops och inventory är lika smidig som i en slumpvis mobiltelefon.

*Imponerande att dessa rymdskepp som kan resa i ljusets hastighet har så otroligt långsamma hissar. Ja, jag vet att det är laddningsscener, men återigen kommer den dåliga portningen till PC upp. Banan är laddad på nolltid och kvar står man i hissen i 15 sekunder till, utan att ens kunna kommunicera med sina goons.

*Striderna kändes menlösa och hade taskig "känsla". Bossfighterna var alldeles, alldeles för få.

Eskapisten sågar det, som han gör med det mesta.
http://www.escapistmagazine.com/videos/view/zero-punctuation/...

Inaktiv

Oj vad fanboy-aktigt skrivet utav FZ =/

Att det t.om. skulle vara värt en 6a ifall de kunda är ju höjden av bullshit.. Visst, det är ett jävligt roligt spel, men har dom helt och hållet frånsett hur dåliga sidequesten, AIn och hur ingenting påverkas utav ens val?

Biased i tell you.

Inaktiv

Jag tycker det ända detta spelet har är en riktigt nice story och riktigt skönt sett att interagera med NPCerna i världen. Ett av de få RPG spel när man klickar igenom så mycket dialog options man kan för att det är så himla nice.

Men nästan allt annat i spelet är inte så jätte spännande.

Dålig och enformig karaktärsutveckling

efter 2-4tims spel har man sett allt vad spelet har att erbjuda i form av action och typ alla abilities,

jätte enformiga fighter

Extremt tråkigt loot, vapnen blir bara bättre och bättre efterhand som man lvlar, looten beror alltså bara på ens level. Finns liksom inte direkt något unikt vapen.

grafiken/level design utanför main storyn ännu mer oinspirerade än i den.

dålig AI

tradig action och gameplay

Man inser hur fruktansvärt tråkigt detta spelet är när det kommer till allt, utom storyn, när man gör side quests, riktigt tråkigt och plågsamt att göra dem.

Main storyn är grym, men tar slut för fort

Trots det värt att köpas. En underbar upplevelse.

Ja jag är medveten om att recensioner är personliga så därför säger jag inte vad det är värt utan vad jag tycker det förtjänar. 3,5/5

Skriv svar