Konsoler högst på ungdomars önskelistor

Robot
Konsoler högst på ungdomars önskelistor
Medlem
Konsoler högst på ungdomars önskelistor

Lite lustigt resultat. PS3 ligger längst upp på önskelistan, men dom tycker fortfarande mer om Wii. Är frågan om vad dom tycker bäst om ställd till dom som äger konsollerna eller?

Medlem

Det hade varit mycket intressantare att fråga åldersgruppen 18-30.

Medlem

Antar att det beror på att fler äger Wii redan än ps3, samma skäl till att 360 ligger lågt med, många har den redan pga att den funnits ute längre.
Hade ps3 INTE varit den folk helst vill hade jag blivit förvånad eftersom det är den nyaste och den folk inte hunnit köpa än.

Inaktiv

Resultaten är från Habbo.

Då kan man inte ta detta så seriöst -_-

Medlem

En annan fråga rör vilket/vilka tv-spel (alltså själva konsolerna, inte spelen) de tycker bäst om. Där svarade 65 % Playstation 2, följt av Wii (61 %), PS3 (59 %), Xbox 360 (55 %), Xbox (44 %), Nintendo DS (41 %) och slutligen Playstation Portable (40 %).

.... jag får inte siffrorna att gå ihop :/


signatur

P.L.U.R

Medlem
Skrivet av SorbP:

En annan fråga rör vilket/vilka tv-spel (alltså själva konsolerna, inte spelen) de tycker bäst om. Där svarade 65 % Playstation 2, följt av Wii (61 %), PS3 (59 %), Xbox 360 (55 %), Xbox (44 %), Nintendo DS (41 %) och slutligen Playstation Portable (40 %).

.... jag får inte siffrorna att gå ihop :/

Notera "vilket/vilka", man kunde med andra ord välja mer än ett val, men de är hur som helst en jävligt skum undersökning

Medlem

Lustigt att en bärbar dator kommer högre än en stationär. Sedan var det som sagt en ganska skum undersökning i stort.


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Inaktiv

orka att wii ligger före xbox 360

Medlem

Varför är alla så negativa? Tycker det är kul att Sony kommer fram lite


signatur

hejsanhejsanhejsan

Medlem

Fantasilösa människor säger jag bara. En PS3 kan väl vilken snorunge som helst köpa efter ett sommarjobb eller via snälla föräldrar.

Kolla på PC-fronten så finns där betydligt dyrare och finare grejer att önska sig.

Men jag kan faktiskt hålla med lite om laptop. Man prioriterar ju den stationära i dagsläget, så även om jag skulle vela ha en laptop att slappa med i soffan, sängen eller toa så känns det som en onödig utgift. Kanske för att man bor i en etta då iof, men ändå

Medlem
Skrivet av Mr. Bravo:

Fantasilösa människor säger jag bara. En PS3 kan väl vilken snorunge som helst köpa efter ett sommarjobb eller via snälla föräldrar.

Kolla på PC-fronten så finns där betydligt dyrare och finare grejer att önska sig.

Men jag kan faktiskt hålla med lite om laptop. Man prioriterar ju den stationära i dagsläget, så även om jag skulle vela ha en laptop att slappa med i soffan, sängen eller toa så känns det som en onödig utgift. Kanske för att man bor i en etta då iof, men ändå

du e ute o cykla, det är väl kidsen som sitter i garderoben o lira cs?

25+ lira konsol med polarna o dricker bärs innan utgång


signatur

"på slutet brinner vi som vackrast"

Medlem

Ja bättre att de önskar sig det än ett flak öl

Medlem
Skrivet av Mr. Bravo:

Fantasilösa människor säger jag bara. En PS3 kan väl vilken snorunge som helst köpa efter ett sommarjobb eller via snälla föräldrar.

Kolla på PC-fronten så finns där betydligt dyrare och finare grejer att önska sig.

Men jag kan faktiskt hålla med lite om laptop. Man prioriterar ju den stationära i dagsläget, så även om jag skulle vela ha en laptop att slappa med i soffan, sängen eller toa så känns det som en onödig utgift. Kanske för att man bor i en etta då iof, men ändå

snarare så att snorungen köper en wii eller 360 för 2500kr.

Medlem

Äh, varför slösa tid framför tv-spel? Ölandet tar vi på pendeln upp till city Super-datorn har vi för de regniga och allmänt tråkiga perioderna.

Mahlberg: PS3 är inte mycket dyrare idag. Pallar dom inte spara en femhundring till för en konsoll dom hellre vill ha så får dom fan skylla sig själva

Medlem

Kidsen skulle rösta fram en tegelsten till första plats om den hade rätt status, som kunde användas som socialt kapital.

Medlem
Skrivet av Drunken_monkey_boxer:

Kidsen skulle rösta fram en tegelsten till första plats om den hade rätt status, som kunde användas som socialt kapital.

mhm

Inaktiv

dom vet inte bättre.

Medlem
Skrivet av conthox:

Lustigt att en bärbar dator kommer högre än en stationär. Sedan var det som sagt en ganska skum undersökning i stort.

Har för mig att laptopmarknaden växer så det knakar, medans suget efter stationära datorer sjunker mer och mer. Alltså i linje med "undersökningen", som iofs är värdelös.

vemfan får en ps3a i present? shit, jävla bortskämda snorungar.

Medlem
Medlem
Skrivet av tob1:
Skrivet av conthox:

Lustigt att en bärbar dator kommer högre än en stationär. Sedan var det som sagt en ganska skum undersökning i stort.

Har för mig att laptopmarknaden växer så det knakar, medans suget efter stationära datorer sjunker mer och mer. Alltså i linje med "undersökningen", som iofs är värdelös.

Grejjen var att skall man ha en dator att spela spel på, så vore en stationär dator att föredra framför en bärbar då bärbara ofta är bantade för att spara ström och minska värmeutveckligen.


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem
Skrivet av Captain_Dracula:

vemfan får en ps3a i present? shit, jävla bortskämda snorungar.

Man är inte bortskämd bara för att man får en PS3 som present.

Om man hjälper till hemma och inte får så hög månads/vecko -peng så finns det klart stor chans.


signatur

hejsanhejsanhejsan

Medlem
Skrivet av lasershock:

Det hade varit mycket intressantare att fråga åldersgruppen 18-30.

De har iofs råd (majoriteten) att köpa allt själva.


signatur

"I don't rock and roll, I BURN!"

Medlem

Solklart bevis på att intelligensnivån sjunker hos dagens slynglar.


signatur

"White Obama Wants You!"

Medlem

Stackars kidsen :/

Inaktiv

tycker att kidsen har bra smak. hade nog svarat samma om jag var i deras ålder

flame on ¤"¤"¤!¤!

Medlem
Skrivet av conthox:
Skrivet av tob1:
Skrivet av conthox:

Lustigt att en bärbar dator kommer högre än en stationär. Sedan var det som sagt en ganska skum undersökning i stort.

Har för mig att laptopmarknaden växer så det knakar, medans suget efter stationära datorer sjunker mer och mer. Alltså i linje med "undersökningen", som iofs är värdelös.

Grejjen var att skall man ha en dator att spela spel på, så vore en stationär dator att föredra framför en bärbar då bärbara ofta är bantade för att spara ström och minska värmeutveckligen.

e man smart köper man en laptop o surfa med, och en konsol för gaming.
som spelmarknaden ser ut nu och i framtiden så är konsol att satsar på, man måste vara en fanboy eller en bakåtsträvande tråkmåns för att inte inser det


signatur

"på slutet brinner vi som vackrast"

Medlem
Skrivet av WarpGuN:

e man smart köper man en laptop o surfa med, och en konsol för gaming.
som spelmarknaden ser ut nu och i framtiden så är konsol att satsar på, man måste vara en fanboy eller en bakåtsträvande tråkmåns för att inte inser det

Eller så gillar man helt enkelt att kunna spela sina spel med flyt, kontroll och mod-möjligheter Skulle snarare säga att konsollerna ligger många år efter PC.

Medlem

Tror personligen att grafikkort/annan hårdvara skulll hamna rätt högt på listan om dom kollat efter det, inte många som köper Dell datorer för gaming längre - och Alienware datorerna är ju bara glömma som 14 åring om dina föräldrar inte är löjligt rika, nej dom flesta köper datordelar.

12
Skriv svar