Alone in the Dark

Robot
Alone in the Dark

Ett av världens äldsta skräckspel är på gång i ny, modern skepnad. Edward Carnby tar tidsmaskinen till våra dagars moderna datorer/konsoler - klarar den anrika serien så radikala förändringar? Vi har provspelat ett par banor.


Medlem
Förtitt - FZ spelar Alone in the Dark

- Ser himla läckert ut i alla fall. Längtar!

- Kontrollerna är alltid ett problem med konsolspel.


signatur

Hemsida: www.ombd.se
Discord: https://discord.gg/yrShMAg
Server: Squad Europe (serverpartners med adminbehörighet)
Besök gärna Sveriges äldsta Squadklan med cirka 50 selekterade soldater. Många med militär erfarenhet. Vi satsar stort på gemenskap!
Åldersgräns: 25 år

Inaktiv

när jag såg filmen från spelet tyckte jag att just kontrollen såg väldigt opolerad ut. ser svårt ut...

blir nog inget köp för mig...

Medlem

Blir nog bra , ser jävligt ballt ut iaf.
Om det blir köp så blire till PCn.

Medlem

Nej Death, och ja det ser otroligt snyggt ut!


signatur

hejsanhejsanhejsan

kontrollerna som sagt ...


signatur

För det mesta bakbinds Troubadix och förses med munkavle .

Medlem

Många som klagar på kontrollerna. Börjar bli tveksam...


signatur

"No one will be left to prove that humans existed". - Dave Mustaine

Medlem
Skrivet av Deathwisher:

- Ser himla läckert ut i alla fall. Längtar!

- Kontrollerna är alltid ett problem med konsolspel.

Det tycker jag då rakt inte, har precis köpt en 360 och jag tycker kontrollerna i te.x GTA4 och andra 3:e personsspel är helt perfekta.

En analog gamepad har to.m vissa fördelar jämlfört mus, te.x att man "on the fly" kan bestämma hur fort/sakta man ska röra sig genom hur pass långt man drar den analoga kontrollern.

Ser hursomehelst fram emot att testa..

AitD var ett av de första spelen man körde på PC tillsammans med Prince of Persia EDIT: hela 16 år sen nu, wow tiden går snabbt...


signatur
Medlem

Lite mer positiv inställning till spelet än nedra Shit... gamereactor

Medlem

Får väl se om dom fixa kontrollerna.
När är spelet tänkt att komma? På Webhallen.com står det 0619, vilket är nästa torsdag. EBGames skriver därmed 0624.

Redaktör

Det släpps den 20/6 i Sverige, vilket står på spelets sida i speldatabasen.


signatur
Medlem

Okej.
Du skrev dock: "Om ->ett par veckor<- återvänder skräckäventyrets utfader - Alone in the Dark - i ny skepnad."
Litar inte helt på speltillverkarna, dom skjuter ju alltid upp spelen nuförtiden.

-----
Såg nyss
http://www.fz.se/nyhetsarkiv/?id=25421

KoP
Medlem

Detta ska köpas.. stolpiga kontroller eller ej.. det blir en utmaning.

Medlem
Medlem

Synd att det inte kommer till PS3 för inget går upp mot ett skräckspel, dock så kommer RE 5 komma och det verkar fett.

Redaktör

Det kommer till PS3, men inte förrän framåt hösten.


signatur
Inaktiv

kommer till wii och pc också va?

Redaktör
Medlem

Tråkigt med kontrollerna... Förstör så mycket om kontrollerna inte är tillräckligt bra

Inaktiv

Blir ett köp till 360 där med basta!


signatur

i7-4770K @4.3GHz, 16GB RAM, 120GB SSD + 5TB, GTX 780 3GB VRAM, 24" 144Hz 3D, Win8.1 PRO

Inaktiv

Funkar det mest grundläggande - styrning osv - tillsammans med den lovande atmosfären blir det sannolikt svårt att inte köpa ett ex av spelet.


signatur

sibbor: [...]eller hävdar att 60GB PS3 skulle vara en svart, tung, het stekpanna...
Min Blogg: Noir

Medlem

sken är den, jag har inte spelat första spelet - men jag har sett filmen

och filmen är helt seriöst den mest B-iga filmen jag någonsin sätt
det är ju i och för sig Uwe Boll som gjort den (han gör typ bar filmen som bygger på spel - å alla filmerna blir Så dåliga!) ( Buuu! för Uwe Boll :down::down::down:


signatur

Survivor of Earthquake Skåne 2008 |PSN: Rolle90 |Live: Rolle90
Cinemaworld.se

Medlem

Detta ska inhandlas DIRR!


signatur

Does your mother really know you're a game-a-holic?

KoP
Medlem
Skrivet av Nolite:

Funkar det mest grundläggande - styrning osv - tillsammans med den lovande atmosfären blir det sannolikt svårt att inte köpa ett ex av spelet.

Håller med.. spelmänniskor idag har blivit för petiga av sig.. räcker med att det är för mycket bloom i ett spel för att det ska bojkottas av vissa individer:

Skrivet av dofilusåkaffe:

För mycket bloom, kommer inte att spela detta.

Medlem

Vi som väntar på något som liknar originalet verkar vänta förgäves... ingenting har hittils kommit i närheten av ettan eller möjligtvis tvåan.
För er som inte vet något om de tidigare spelen så handlade de första två i stort sett om rena spökerier och var förbannat mycket läskigare än zombies, soldater och vakthundar.

Köra bil? Eldkastare? Vad i hela he.... kom igen va...

"Det var bättre förr"

Medlem

Har spelat detta någon dag nu. Dem första timmarna var kontrollerna lite halvfrustrerande. Men efter ett tag när jag hade vant mig så var det inga problem alls. Kan dock medje att spelet inte är så ''Scary''' som det borde vara =O

För övrigt ett jävligt bra spel. Köp och spela i väntan på Resident evil 5


signatur

i dont know why, But i am known as a liar and a troll. So dont trust me

1
Skriv svar