Saints Row 2 hånar konkurrent

ptr
Medlem

det här blir den galna delen av gta och gta står för den seriösa kändes det som kan säkert bli intressant, dock såg det inte ut att använda sig av endorphin, vilket är synd såklart. Explosionerna såg inte lika fina ut heller, men och andra sidan kanske inte det här lider av fps drops? ;P

Medlem

Har Saints Row 2 nån bra MP då.
Om dom inte har vettig MP så kommer dom inte ens i närheten av GTA4.

För övrigt så såg SR2 ut att ha rätt kass fysik, GTA4 har svin skön fysik (Euphoria fysik) och skade effekter.


signatur

[ASUS STRIX B650-A | AMD Ryzen 7600X | 32Gb 6000MHz CL36 | GIGABYTE Aero RTX 4080 | Vattenkylning]

Medlem
Skrivet av Hockey Stick:

Orka vara fanboy. Varför välja mellan vanilj och choklad när man kan ta både och?

Vanilj med chokladkross är riktigt smaskigt Hur som helst så tror jag att Saint's Row 2 kommer hålla lite längre när storyn väl är genomspelad, men de kommer nog inte kunna utklassa storyn i GTA IV. Ett spel jag verkligen ser fram emot.

Medlem

Och så kommer det till PC direkt också. Tack och lov!

Medlem

Det här är ju som en blandning av GTA och Postal ju KAN INTE BLI BÄTTRE!!!

QRT
Medlem

Ingen annan som tycker det är fult att jämföra sig och påstå sig vara bättre än konkurrenten?

Medlem
Skrivet av QRT:

Ingen annan som tycker det är fult att jämföra sig och påstå sig vara bättre än konkurrenten?

Det är HUMOR.


signatur

"There are many aspects of human existence that I will never understand..."

Medlem
Skrivet av ElyziuM:

Har Saints Row 2 nån bra MP då.
Om dom inte har vettig MP så kommer dom inte ens i närheten av GTA4.

Man kommer att kunna spela storyn i co-op. Har GTA4 det? Nej just det


signatur

Mucha shaka paka

Medlem

Förstår inte vad folk tyckte var så bra med fysiken i GTA IV. Ja den var rolig som fan och väldigt oförutsägbar men den var samtidigt så orealistisk som en fysikmotor kan vara.

Medlem

Heh, var lite osäker först, men jag tyckte det var en grym trailer. Inte kört det första spelet, men detta kanske blir av att köpa

Medlem

Tyckte det såg riktigt underhållande ut till skillnad från det första spelet, kan nog bli ett riktigt värt köp.

Medlem
Skrivet av Cane:

Förstår inte vad folk tyckte var så bra med fysiken i GTA IV. Ja den var rolig som fan och väldigt oförutsägbar men den var samtidigt så orealistisk som en fysikmotor kan vara.

Menar du att det är bättre i SR2?

Ett bra exempel på dålig fysikmotor: När du kastar ner en snubbe på tågspåren och han studsar upp en halvmeter.

Studsbollar görs inte av kött, av förklarliga skäl..

Medlem
Skrivet av Cane:

Förstår inte vad folk tyckte var så bra med fysiken i GTA IV. Ja den var rolig som fan och väldigt oförutsägbar men den var samtidigt så orealistisk som en fysikmotor kan vara.

GTA4 använder Euphoria fysikmotor
http://www.gametrailers.com/player/33271.html
http://www.gametrailers.com/player/17083.html
http://www.gametrailers.com/player/usermovies/208694.html

Finns fler filmer på Euphoria också.


signatur

[ASUS STRIX B650-A | AMD Ryzen 7600X | 32Gb 6000MHz CL36 | GIGABYTE Aero RTX 4080 | Vattenkylning]

Medlem

måste ju prövas iaf,;)

Inaktiv

Euphoria är inte fysikmotorn, den styr animationer.

Medlem

Lite som att jämföra äpplen och päron tycker jag, men ändå en häftig trailer. Tror dock inte den övertygar någon om att spela Saints Row istället för GTA, det bara uppmuntrar fanboymentalitet.


signatur

.slanger

Medlem

lite synd att de screenshots som först släpptes av spelet var mycket snyggare än vad spelet är nu , ser faktiskt ganska stelt och grått ut

Medlem

Hoppas bara att det blir bättre än det första spelet för det var rätt så värdelöst faktiskt.
Ända roliga var ju att man kunde fronta bilar så att föraren i andra bilen flög ur genom vindrutan, hehehe

Medlem
Skrivet av Slanger:

Lite som att jämföra äpplen och päron tycker jag

Larv, det är spel i exakt samma genre.

Ser fram emot.


signatur
Inaktiv
Skrivet av cdx873v:

Ända roliga var ju att man kunde fronta bilar så att föraren i andra bilen flög ur genom vindrutan, hehehe

Måste vara lite grammar nazi. Det stavas enda, inte ända (vilket betyder arsle bland annat).

Som predator sa ovan, så tycker jag grafiken var lite trist i videon. Undrar om videon är dåligt gjord, eller grafiken blivit sämre med tiden?

Medlem

haha nu fattas bara euphoria


signatur

I'm the broken one who fixed it.

ha ha ha underbart .... reta alla GTA fanbojs lite


signatur

För det mesta bakbinds Troubadix och förses med munkavle .

Medlem

Lär ju inte bli bättre än gta iv... Men roligt av dom iaf :). Blir säkert bra.

Ozo
Medlem

Underbart! precis vad jag saknade i GTA4!
Hoppas dock att man kan köpa massa olika hus och modda bilar också!

haha, vara säkerhetsvakt på en rock konsert verkar ju hur kul som helst

Medlem

Håna håna!!!!!

Ned med håna

Skämt åsido, det verkar vara småtrevligt faktiskt.

Inaktiv

SR 2 kommer äga på pc

GTA IV SUGER för att det blir tråkigt snabbt annars är den bra


signatur

OG GANGSTA PARTY

ett Amerikanskt skämt!

12
Skriv svar