Crytek kör multiplattform efter Warhead

Robot
Medlem
Crytek kör multiplattform efter Warhead

Som man trodde alltså

Crytek får gärna göra PS3 och Xbox360 spel för mig, inga problem men Crysis var något speciellt, något stort.
Kommer garanterat köpa spelen som kommer i framtiden till konsol.

Pirates


signatur

hejsanhejsanhejsan

Medlem

Allvarligt talat, skylla på "pirater".
Både Epic med sitt UIII och Crytec med Crysis har fått en najs syndabock att skylla sina mistag på, spelen säljer inte dåligt pågrund av "pirater" utan pågrund av hårvarukrav.

Konsol = inga hårdvarukrav.

(Piratkopieringen är självklart inte nyttigt men knappast den största boven I dramat).


signatur

medlem av - <a href="http://www.the58th.com" target="blank">the 58th marine corp</a>

Medlem

håller med, Crytek får gärna göra PS3 och Xbox360, för jag skulle aldrig köpa deras spel ändå?

Medlem

Sålde inte Crysis 3 miljoner eller nåt?
Och ändå klagar dom på piratkopiering?

Medlem

Trevligt, får fortsätta med pirateringen så dom kanske lägger ner det här med vanliga spel på PC totalt..

Medlem
Skrivet av Kerrai:

Trevligt, får fortsätta med pirateringen så dom kanske lägger ner det här med vanliga spel på PC totalt..

lol


signatur

Ja jag vet att jag är bäst!

Medlem
Skrivet av pontusneo:

Allvarligt talat, skylla på "pirater".
Både Epic med sitt UIII och Crytec med Crysis har fått en najs syndabock att skylla sina mistag på, spelen säljer inte dåligt pågrund av "pirater" utan pågrund av hårvarukrav.

Konsol = inga hårdvarukrav.

(Piratkopieringen är självklart inte nyttigt men knappast den största boven I dramat).

Sluta slingra dig det är ett problem lika känt som den globala uppvärmningen.

Piratkopiering är ett problem tror du seriöst alla sitter och ljuger oss upp i ansikter och även statistiken.

Medlem
Skrivet av zauii89:
Skrivet av pontusneo:

Allvarligt talat, skylla på "pirater".
Både Epic med sitt UIII och Crytec med Crysis har fått en najs syndabock att skylla sina mistag på, spelen säljer inte dåligt pågrund av "pirater" utan pågrund av hårvarukrav.

Konsol = inga hårdvarukrav.

(Piratkopieringen är självklart inte nyttigt men knappast den största boven I dramat).

Sluta slingra dig det är ett problem lika känt som den globala uppvärmningen.

Piratkopiering är ett problem tror du seriöst alla sitter och ljuger oss upp i ansikter och även statistiken.

säkerligen är det ett problem, men tror knappast det var ett så stort problem för crysis. Hur många har egentligen kraft nog att lira spelet på tillfredställande inställningar? Tror nog en hel del blev avskräckta av spelets demo. Samma gäller UT3. Tror demot skadade försäljningen..

Medlem
Skrivet av mosoloa1:

Crysis var något speciellt, något stort.

Crysis var då inget speciellt eller stort.
Som vilket annat fps spel där ute.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem
Skrivet av pontusneo:

Allvarligt talat, skylla på "pirater".
Både Epic med sitt UIII och Crytec med Crysis har fått en najs syndabock att skylla sina mistag på, spelen säljer inte dåligt pågrund av "pirater" utan pågrund av hårvarukrav.

Konsol = inga hårdvarukrav.

(Piratkopieringen är självklart inte nyttigt men knappast den största boven I dramat).

Ja, skylla på piratkopiering, som håller på att förstöra marknaden för single player.

Sen är ju Crytek inte ensamma om att konstatera detta. Utvecklarna bakom CoD4 t.ex. blev också chockade när de såg hur stor andel som spelade med piratkopierade versioner.

Börja köpa era spel! Annars har vi bara sett en mild början på explosionen av Sims-expansioner och familjespel, som redan har börjat gå om i försäljningslistorna.

Medlem
Skrivet av pontusneo:

Allvarligt talat, skylla på "pirater".
Både Epic med sitt UIII och Crytec med Crysis har fått en najs syndabock att skylla sina mistag på, spelen säljer inte dåligt pågrund av "pirater" utan pågrund av hårvarukrav.

Konsol = inga hårdvarukrav.

(Piratkopieringen är självklart inte nyttigt men knappast den största boven I dramat).

Jag håller med, varför skulle fler ladda ner crysis? det är ett extremt krävande spel, och det är inte många som har prestandan just nu, så folk drar sig för att köpa det. Detta kanske också bidrar till piratkopiering.


signatur

cags

Medlem

jag laddade aldrig ner crysis då spelet krävde en fet dator, vilket jag inte prioriterar längre

Medlem

Gjorde en liten snabb koll på TorrentLeech (populär torrent-sida) för att se hurvida Crysis laddats ner någon gång. Ligger på 9:e plats över mest nerladdade filen på TL någonsin. Och det är ju bara en av alla sidor.

Gick in på annan känd torrent sida (kanske dumt att säga vart man kan hitta spelet?) och där är det just nu 656 nerladdare och 3129 fildelare, detta ett halvår efter att spelet släppts.

Med detta sagt så finns faktiskt ett demo av spelet så vill man som användare testa hur bra det flyter är nerladdning av spelet inte en ursäkt.

Jag personligen älskade Crysis för sin känsla, grafik och miljö. Känns skönt att iallafall Warhead inte försenas eller annat på grund av flera plattformar. Men samtidigt förstår jag Crytek fullständigt. Crysis hade utan tvekan sålt flera miljoner exemplar mer till konsol än PC. Där vet användarna att spelet funkar och piratkopiering är inte lika utbrett.

Visst är det jätteskönt att slippa kassa konverteringar, men samtidigt förstår jag varför det är intressant för företag att tjäna pengar ;).

Notis: Avril Lavigne - The Best Damn Thing är 2:a mest nerladdade filen på TL. Detta tyder egentligen bara på att ett stort antal användare på TL förtjänar en riktig käftsmäll följt av 3 månader rehab.

Inaktiv
Skrivet av Pettor:

Notis: Avril Lavigne - The Best Damn Thing är 2:a mest nerladdade filen på TL. Detta tyder egentligen bara på att ett stort antal användare på TL förtjänar en riktig käftsmäll följt av 3 månader rehab.

Avril Lavigne - Girlfriend har 86,762,695* views på youtube.

till topic: Sålänge Crytek lyckas tjäna ihop mer pengar till att skapa ännu bättre spel så stödjer jag deras beslut.

*enligt youtube för 1 minut sedan.

Medlem
Skrivet av heli:
Skrivet av Pettor:

Notis: Avril Lavigne - The Best Damn Thing är 2:a mest nerladdade filen på TL. Detta tyder egentligen bara på att ett stort antal användare på TL förtjänar en riktig käftsmäll följt av 3 månader rehab.

Avril Lavigne - Girlfriend har 86,762,695* views på youtube.

Tro fan folk får cancer när farlig skit som denna inte totalförbjuds.

Medlem

Konsoll-spel piratas också, finns nästan fler spel till xbox360 än PC, och absolut fler seeders på 360 spel än PC. Vill också klargöra en sak, ja jag laddar ner 360 spel, men jag köper alla spel som jag gillar och kastar alla skivor med spel jag inte gillar. Så piratering har också sina bra sidor. Crytek gnäller om piratkopiering, dom kunde aldrig tänka sig att folk inte tyckte om spelet eller att folk inte vågade köpa spelet då den inte fungerar speciellt bra, inte ens på dom mest toppmoderna systemen med 4 grafikkort och quad cpu. Så dom kanske borde kolla och fixa sin egna motor först och sen gnälla på piratkopiering. Kolla bara på farcry2, badcompany, båda ser bättre ut än Crysis och fungerar 3ggr bättre, t om på konsoll.


signatur

Asus Prime B550-PLUS|AMD Ryzen 3600@4200mhz (DIY Vattenkylning)|Asus Geforce RTX 2070 Super Dual EVO|16GB CORSAIR DDR4 3200mhz|Creative SB-Z|
HP-OMEN Laptop med Core I7 8750-GTX1070-16GB ram-17" 120hz IPS|PS5 Dual Sense (ingen ps5, använder på pc)

Inaktiv

Tycker det är bra att de satsar på fler plattformar. Finns många potentiella kunder som har 360, PS3, Linux och Mac.

Medlem

säg ett pc spel förutom wow och cs som har sålt över 6miljoner ex dom 2 senaste åren?

konsol marknaden e enorm och växer!


signatur

"på slutet brinner vi som vackrast"

Medlem
Skrivet av HaZe303:

Crytek gnäller om piratkopiering, dom kunde aldrig tänka sig att folk inte tyckte om spelet eller att folk inte vågade köpa spelet då den inte fungerar speciellt bra, inte ens på dom mest toppmoderna systemen med 4 grafikkort och quad cpu.

Borde man inte gnälla på piratkopiering menar du?

Sedan är det så att på very high, som Crytek själva sagt är för framtida datorer, så funkar detta endast på helt nya system med nya generationens grafikkort. Det beror lite på specifikationerna.

Men alla som sitter på 8800-korten (som kom för ett år sedan) eller motsvarande kan spela på high som ser väldigt bra ut. Det är inte omänskliga krav?

Faktum är att Assassins Creed på PC funkar märkbart sämre än Crysis och skillnaden i grafik är väldigt märkbar. Hör dock inte så mycket klagande på den fronten.

Sedan är den inget fel på Cryengine 2 optimeringen. Spelet är ju ruskigt snyggt och skalbart.

Skrivet av HaZe303:

Kolla bara på farcry2, badcompany, båda ser bättre ut än Crysis och fungerar 3ggr bättre, t om på konsoll.

Farcry 2 är möjligen i klass med Crysis. Men vad baserar du på att det fungerar bättre? Hat mot Crysis i allmänhet med lite överdrift som krydda?

Medlem

Finns filmer på Farcry2, både från PC och konsoll. SPelen flyter på bra mycket bättre än Crysis. Och visst jag håller med om att Crysis är snyggt, men det är inte så snyggt att fyra g92 gpu´s inte borde klara av det. Även på high så har hårdvaran svårt att komma över 60fps, flesta kör på medium för att få bättre fps. Motorn är ruttet dålig på sli/crossfire. 3 kort get knappt nån fördel över 2, och 2 över 1 är inte heller speciellt stor. Så motorn är inte speciellt bra, jag har lirat på ultra settings, spelet ser inte mycket bättre ut än på high, men med katastrofal effekt på prestandan. Och även om motorn hade varit perfekt, så var spelet långt ifrån det. Tyckte spelet var ett av dem tråkigare spelen på länge. Crysis är ett bra exempel på att ett spel är inte bättre med snygg grafik, jag tar ett roligt spel över ett snyggt spel vilken dag som helst... Jag tror Crytek blev besvikna på att spelet inte sålde mer, men jag tror också att Crytek har sig själv att skylla för detta. Det var dem som hela tiden sade att spelet var krävande, nästan som propaganda. Borde ha sagt att spelet flyter på perfekt på 2år gamla maskiner på high så hade spelet sålt absolut mer, och inte släppt ett ofärdigt demo hade nog också hjälpt!

Edit: En sak till, Crytek borde ha gjort skillnaden mellan medium och high setting grafiskt mindre. Då spelet på medium ser ut som farcry1..


signatur

Asus Prime B550-PLUS|AMD Ryzen 3600@4200mhz (DIY Vattenkylning)|Asus Geforce RTX 2070 Super Dual EVO|16GB CORSAIR DDR4 3200mhz|Creative SB-Z|
HP-OMEN Laptop med Core I7 8750-GTX1070-16GB ram-17" 120hz IPS|PS5 Dual Sense (ingen ps5, använder på pc)

Medlem
Skrivet av Pettor:

Men alla som sitter på 8800-korten (som kom för ett år sedan) eller motsvarande kan spela på high som ser väldigt bra ut. Det är inte omänskliga krav?

Glöm inte att det också krävs en riktigt bra cpu, jag hade inte en chans att spela på high med mitt 8800gts 640MB när jag satt med en amd x2 processor.

Skrivet av Pettor:

Faktum är att Assassins Creed på PC funkar märkbart sämre än Crysis och skillnaden i grafik är väldigt märkbar. Hör dock inte så mycket klagande på den fronten.

PÅ vilket sätt funkar Assassin's Creed sämre? Jag kan spela Assassin's Creed maxat utan problem, vilket jag jag har inte ens kan drömma om med Crysis. Dock ser ju Crysis något bättre ut.

Skrivet av WarpGun:

konsol marknaden e enorm och växer!

Och det gör inte PC marknaden menar du?

Medlem
Skrivet av HaZe303:

Finns filmer på Farcry2, både från PC och konsoll. SPelen flyter på bra mycket bättre än Crysis. Och visst jag håller med om att Crysis är snyggt, men det är inte så snyggt att fyra g92 gpu´s inte borde klara av det. Även på high så har hårdvaran svårt att komma över 60fps, flesta kör på medium för att få bättre fps. Motorn är ruttet dålig på sli/crossfire. 3 kort get knappt nån fördel över 2, och 2 över 1 är inte heller speciellt stor. Så motorn är inte speciellt bra, jag har lirat på ultra settings, spelet ser inte mycket bättre ut än på high, men med katastrofal effekt på prestandan. Och även om motorn hade varit perfekt, så var spelet långt ifrån det. Tyckte spelet var ett av dem tråkigare spelen på länge. Crysis är ett bra exempel på att ett spel är inte bättre med snygg grafik, jag tar ett roligt spel över ett snyggt spel vilken dag som helst... Jag tror Crytek blev besvikna på att spelet inte sålde mer, men jag tror också att Crytek har sig själv att skylla för detta. Det var dem som hela tiden sade att spelet var krävande, nästan som propaganda. Borde ha sagt att spelet flyter på perfekt på 2år gamla maskiner på high så hade spelet sålt absolut mer, och inte släppt ett ofärdigt demo hade nog också hjälpt!

Edit: En sak till, Crytek borde ha gjort skillnaden mellan medium och high setting grafiskt mindre. Då spelet på medium ser ut som farcry1..

Tyckte precis tvärt om, Grafik i all ära men detta spelet är vansinnigt kul, körde custom låg/medium inställningar så det var ingen skönhet, om än ändå ett helt okej looking game (detta på ett 7600GS).

Kan inget annat än att anta att antingen var folk extremt besvikna då de hade aldeles för höga förväntningar eller så hade de redan bestämt sig för att spelet var skit innan de började spela.

Själv hade jag ignorerat spelet totalt och antog det var ännu ett skitspel som EA skulle pumpa ut.

Men tji fick jag, det enda riktigt roliga FPSet jag spelat på många år och lätt det bästa of 2007 as far as PC spel goes, skönt med en brejk från sikta snabbt och skjut hs direkt eller dö även om det också krävdes emellanåt vid svårare svårighetsgrader.

Men ja, jag har sagt det förut och jag säger det igen, allt efter man kommit ut ur berget var ren smörja som de hade kunnat skippa helt och sparat till nästa del i serien, hellre ett kortare spel än nåt ihopkrafsat Serious Sam wannabe linjärt skitfps med endast irriterande element som seeega fiender och ens gnälliga boss, aldrig sett på maken på whine på en elitsoldat förut, sen skrattade jag bara när han offrade sin plats i "planet" (jäkla skitplan), var bara glad att bli av med hans whiny ass, så jäkla uruselt skrivet, dialogen, storyn, allt...

Men anyway, great game, 3/4 av det iaf

Medlem
Skrivet av Rurounin:

Mycket text ..................

Håller med totalt :).

Jag hade förväntningar men hade tidigare älskat Far Cry så var beredd på att detta inte skulle bli sämre.

Blir alltid lite förvånad när folk säger att det suger och var ett av de tråkigare spelen 2007. Spelade jag samma spel som dessa? Det kan jag inte gjort.

Känslan går inte klaga på. Friheten är lyxvara och fysiken bästa som skådats i fps. AI'n hade sina brister, men ärligt talat, för att vara helt fritt fps är den väldigt bra. Finns faktiskt inget 3dfps med total frihet som lyckats i närheten så bra. Hoppas Farcry 2 lyckas väldigt bra här.

Men kanske som alltid beror lite på hur man spelar spelet? Jag tog mig väldigt mycket tid på alla banor och ville utforska. Fanns det en grupp fiender är det lite roligare att försöka ta ner dom en efter en eller hitta på något nytt sätt att komma förbi dom än att endast skjuta ner dom.

Tyvärr var cloakläget lite väl bra och den sista 1/4 delen var sådär även om det innehöll flera coola element.

Medlem
Skrivet av Pettor:
Skrivet av Rurounin:

Mycket text ..................

Blir alltid lite förvånad när folk säger att det suger och var ett av de tråkigare spelen 2007. Spelade jag samma spel som dessa? Det kan jag inte gjort.

Känslan går inte klaga på. Friheten är lyxvara och fysiken bästa som skådats i fps. AI'n hade sina brister, men ärligt talat, för att vara helt fritt fps är den väldigt bra.

Antagligen för att många:

1. Gått på myten att ett snyggt spel inte kan vara roligt, och dömt ut det redan på förhand.
2. Tvunget försökt spela på Very High och 10 fps, och sen klagar på "känslan".

Sen är det ju alltid tuffare att klaga på spel med hög profil. 8)

Inaktiv
Skrivet av heli:
Skrivet av Pettor:

Notis: Avril Lavigne - The Best Damn Thing är 2:a mest nerladdade filen på TL. Detta tyder egentligen bara på att ett stort antal användare på TL förtjänar en riktig käftsmäll följt av 3 månader rehab.

Avril Lavigne - Girlfriend har 86,762,695* views på youtube.

Blev tvungen att kolla så +1.
Vilken dålig kvalite det var på ljudet, och det är från ett officiellt bolag.

Angående Crysis så köpte jag det inte. Testade demon och jag kan inte spela det tillfredsställande. Datorn orkade helt enkelt inte med i 1920x1200.

Sen är förstås piratkopiering ett problem också. Så höga krav+pirater gör att spel säljer sämre än förväntat.

Skrivet av zauii89:
Skrivet av pontusneo:

Allvarligt talat, skylla på "pirater".
Både Epic med sitt UIII och Crytec med Crysis har fått en najs syndabock att skylla sina mistag på, spelen säljer inte dåligt pågrund av "pirater" utan pågrund av hårvarukrav.

Konsol = inga hårdvarukrav.

(Piratkopieringen är självklart inte nyttigt men knappast den största boven I dramat).

Sluta slingra dig det är ett problem lika känt som den globala uppvärmningen.

Piratkopiering är ett problem tror du seriöst alla sitter och ljuger oss upp i ansikter och även statistiken.

Piratkopieringen ÄR ett problem .... MEN i detta fall är även skyhöga hårdvaru krav det....

man kan inte förvänta sig att gemene man ska traska till affären och köpa en monsterdator för 15-16 tusen för ett spels skull ...
räknar man med det och sedan gnäller för att spelet inte säljer lika bra som WoW så är man tamefan dum i huvudet


signatur

För det mesta bakbinds Troubadix och förses med munkavle .

Medlem

Ser framför mig hur fanboysen sen ska hävda hur mkt snyggare Crysis är på 360/Ps3 än PCn

Inaktiv

crysis är bara en skrytfaktor på hur bra sin dator är... "kan du spela crysis? mm på very high dessutom!" gameplay är dåligt.. alldeles för långa sträckar man behöver springa.. om man tar en tank eller nått blir man bara skjuten. Hatar sånna här spel som verkar nästan bara satsat på grafiken!!!

Jag kommer sluta att köpa PC spel. Laddar heller inte ner något, varför? Jo därför att det enda folk gör är klagar på piratkopieringen, fine gör det, orkar bry mig!? Ett liv utan data spelande blir bara bättre.


signatur
1
Skriv svar