Gameplay-trailer från Dawn of War II

Inaktiv
Skrivet av HYBRiS:

Från intervjun med producenten för DoW2;

Citat:

We wanted to make an uncompromised game, and felt that PC was the best way to do that.

Skönt med utvecklare som fortarande är glada över att enbart utveckla till PC;

[/quote]

Helt klart.

Jag tappade verkligen förtroendet för Ensemble Studios när de sålde sig till MS och gör Halo Wars exklusivt för konsoll.

Medlem

Ser hur bra ut som helst


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem

Tror inte vi behöver ställa detta spelet mot Starcraft 2, detta verkar bli ett RPG med RTS-inslag. Fienden droppar random loot, man bygger inga byggnader mm.... självklart kul med ett nytt spel i detta universumet men dom borde kanske tänka på ett nytt namn. Hursomhelst - blir till att köpa både detta och SC2!

Medlem
Skrivet av erge:

for the dark gods!

Heretic! Traitor!


signatur

"I believe whatever doesn't kill you, simply makes you... stranger." Jokern

Medlem

Kommer detta bara bli samma spel i ny förpackning eller kommer det vara annorlunda på något sätt? Av andras kommentarer att döma verkar det ju vara det sistnämnda, men det vore skoj med lite mer kött på benen här. För övrigt ser det ju annars väldigt bra ut

Medlem
Skrivet av Boulund:

Kommer detta bara bli samma spel i ny förpackning eller kommer det vara annorlunda på något sätt? Av andras kommentarer att döma verkar det ju vara det sistnämnda, men det vore skoj med lite mer kött på benen här. För övrigt ser det ju annars väldigt bra ut

Eftersom Relic är ett av få RTS-företag som faktiskt vågar hitta på nya saker till varje spel, istället för att göra om sina favoritspel i ny 3D-grafik och nya enheter (*host*Starcraft2*host*), så är ett helt nytt spel att vänta, jo.

Vi har samlat lite info om DoW2's nya spelstil i det här forumet
http://forum.wh40k.se/viewforum.php?f=8


signatur

www.spelkult.se - Spelkult

Medlem

ser ut att vara riktigt gott om info där, tackar HYBRiS

Medlem

Detta ser ut som ett krig offentligt mellan SC2 och Dow2, jag kommer köpa båda.
Dow 2 kommer va blodigare och mörkare medan Starcraft blir någerlunda lättare i texturerna.

2009 kommer bli ett RTS år

Jag har tröttnat ordentligt på DoW, kände att Soulstorm misslyckades att hålla spelet levande.

Får väl skylla på att det inte var Relic som höll i alla bollarna.

Medlem
Skrivet av HYBRiS:
Skrivet av Boulund:

Kommer detta bara bli samma spel i ny förpackning eller kommer det vara annorlunda på något sätt? Av andras kommentarer att döma verkar det ju vara det sistnämnda, men det vore skoj med lite mer kött på benen här. För övrigt ser det ju annars väldigt bra ut

Eftersom Relic är ett av få RTS-företag som faktiskt vågar hitta på nya saker till varje spel, istället för att göra om sina favoritspel i ny 3D-grafik och nya enheter (*host*Starcraft2*host*), så är ett helt nytt spel att vänta, jo.

Vi har samlat lite info om DoW2's nya spelstil i det här forumet
http://forum.wh40k.se/viewforum.php?f=8

fanboy inlägg eller?

Kan inte jämnföra starcraft 2 med dow 2 då dem är olika i spelstil sen så får vi väl se hur ditt relic sköter saker och ting med patchar, att blanda in rpg med rts är nått som jag hatade warcraft 3 för men visst, detta kan fungera. Sedan så får man passa sig för avancerade effekter då dem kan störa gameplay och när det väl händer mycket på skärmen så kan det vara svårt ibland att se vad som pågår och micro manage blir svårt.

Medlem

Jag slår vad om att det inte alls blir lika markant RPG-del som i WC3.

Det jag läst är ju dessutom att "levlingen" sker mellan uppdragen, ungefär som uppdateringen av ledaren i Dark Crusade och Soulstorm-kampanjerna.

Ledare i Warhammer 40k har heller aldrig varit lika stora superhjältar som i Warcraft 3, så jag väntar spänt på betan senare i år.


signatur

www.spelkult.se - Spelkult

Medlem

Ser riktigt bra ut! Längtar som tusan.

Medlem

Warhammer är ju alltid najs men tycker det ser väldigt likt ettan ut. Visst lite högre upplösning på texturer och dylikt men animationer etc ser i princip likadant ut.

Hur som: For Russ! For the Wolf! For the Emperor! Traitor filth!


signatur

Varning, ovanstående text kan innehålla särskrivning.

Medlem

skulle vara nice med choppers o flyg som i tiberium wars så skulle dawn of war kunna äga hårt

Medlem

"..." - Necron Lord8)

Medlem

Vill ha det nu !

Medlem
Skrivet av ace84:

skulle vara nice med choppers o flyg som i tiberium wars så skulle dawn of war kunna äga hårt

Har du inte fått nog av flyg i Soulstorm redan?

Flyg i lågskalig RTS gör sig inte. Man behöver komma upp i betydligt större (Epic-skala?) för att det ska bli logiskt och användbart, men då förlorar man charmen och närheten i småstriderna, som DoW erbjuder.


signatur

www.spelkult.se - Spelkult

Medlem
Skrivet av ace84:

skulle vara nice med choppers o flyg som i tiberium wars så skulle dawn of war kunna äga hårt

Jag håller inte med. Tycker inte det skulle passa in på Dawn of War som har så mycket fokus på just markstrid/närstrid och terräng.

Om Tyranids inte är med denna gång så blir jag fan arg.

Medlem

Jäklar va nice det ser ut.
Givet köpt, likaså SC2.

Inaktiv
Skrivet av Wardancer:

Warhammer är ju alltid najs men tycker det ser väldigt likt ettan ut.

Håller helt med dig i detta fall..

Ser man på gameplayen så ser man inte nån skillnad alls på ettan och denna gameplay-trailer.

Men som tur så köper brosan detta så jag tjänar lite pengar iaf x)

Värt att spela när det kommer...

Pansarknekt

Same but different


signatur

Ooooh the drama!

Medlem

OMG AWESOME !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Det här kommer äga mera än starcraft 2 i mina ögon

Medlem
Skrivet av showerguy:
Skrivet av Wardancer:

Warhammer är ju alltid najs men tycker det ser väldigt likt ettan ut.

Håller helt med dig i detta fall..

Ser man på gameplayen så ser man inte nån skillnad alls på ettan och denna gameplay-trailer.

Men som tur så köper brosan detta så jag tjänar lite pengar iaf x)

Värt att spela när det kommer...

Hur kan ni säga det när det enda man ser i de fåtal sekunderna gameplay nästan enbart är nya moment, som raserande broar, raserande hus, garrisonerade byggnader, fullt förstörbar terräng och dynamiskt ljus.

Men förutom det rent visuella och terrängmotorn, så verkar även spelstilen skilja så att det blivit två helt olika spel, som flera uttryckt det här i forumet.

Inget basbyggande, ingen direktreinforcement, levling och customisering av squads. Mer missionbetoning och mindre krig kring enbart punkter. Loots från fiendeenheter (man kan ta över deras vapen). Co-op i enspelarkampanjen osv osv.


signatur

www.spelkult.se - Spelkult

Medlem

Verkar fedt grymt och riktigt snyggt nu med COH motorn jöhh.
Man kanske ska ge sig in i detta fantastiska äventyr? Jag har inte spelat de tidigare Warhammer.

Medlem

Ja, SC2 är inte DOW2. Relic verkar göra allt för att inte göra DOW2 i närheten av Starcraft. Även fast Starcraft är en rak rip-off av warhammer universumet.

Relic fattar att de inte kan konkurrera med en sån franchise. Båda spelen blir nog väldigt bra men Relics blir nog mera revolutionerande. Blizzard har i min mening inte varit det sedan starcraft och jag tror inte det kommer vara det den här gången heller.

Får jag välja blir det solklart Dawn of War då jag gillar warhammer universumet, jag gillar den grafiska stilen. Jag valde bort blizzard helt och hållet i och med WC3 då de la till disney-filtret plus att Relic har varit så otroligt banbrytande inom området med RTS spel ända sedan Homeworld.

Det här är min personliga åsikt och har ingenting att göra med hur andra ska tycka.

Medlem
Skrivet av Aresz:

Dawn of War 2 har mycket större potential än Starcraft 2 eftersom de inte har en nation av fanboys som de måste behaga så de kan ändra mycket mer på spelet.

Varför ändra ett vinnande koncept? Ju mindre dem ändrar ju bättre!

Medlem
Skrivet av shiko:
Skrivet av Aresz:

Dawn of War 2 har mycket större potential än Starcraft 2 eftersom de inte har en nation av fanboys som de måste behaga så de kan ändra mycket mer på spelet.

Varför ändra ett vinnande koncept? Ju mindre dem ändrar ju bättre!

Varför då alls göra ett nytt spel om man kan spela det gamla?

Bah, de som påstår att det perfekta spelet redan är skapat är långt ifrån sanningen. Faktum är att spelvärlden behöver all utveckling och nytänkande de kan få. Speciellt i dessa dagar då alla genrer på allvar verkat stagnera till cementerade överproducerade och sönderhypade dussinspel.


signatur

www.spelkult.se - Spelkult

Medlem
Skrivet av Remus[Swe:

"]Stracraft 2 kommer inte ens märka av Dawn of War II. Hela spelvärlden har väntat på att uppföljaren till världens legend inom PC spel skall komma! Och det börjar närma sig!

Jag väntar då inte på SC2. Gillade inte ettan alls(gillar inget Blizzard spel faktiskt). Gimme DoW2!8)


signatur

Where are we runnin'?

12
Skriv svar