Dungeon Siege 3 på gång
TAAAAAAAAAAAAACK.
Ogillade verkligen gruppsystemet i DSII, speciellt i MP. Förstår inte dealen. Man vill ju fokusera på endast en gubbe, plus att det verkligen inte känns som man "är" en viss karaktär. Ingen bra kombination i ett RPG.
Hoppas dom också fixar själva multi-lobbyn och host/join-funktionerna. För dom sög verkligen.
Längtar!
*
Hm, space siege. Måste kolla upp.
DS2 tyckte jag inte vart så lyckat, DS1 tyckte jag var mycket bättre på nått sätt.
Hoppas DS3 inte blir som 2an.
Förenkla Dungeon Siege? härnäst försöker dom väl hitta en kur mot cancer.
Word.
DS2 tyckte jag var ett riktigt bottennapp i de flesta avseenden men ettan har jag för mig att jag hade lite roligt med.
But ladies and gentlemen.. have you ever seen the sight of human butchery IN PERSON?! (The Wizard of Gore (1970))
Synd detta för nu är Dungeon Siege mer eller mindre Diablo.
Dungeon Siege var från början en skön blandning mellan Diablo och Baldurs Gate med grupptaktik och annat gott. Sedan blev det allt mer Diablo iochmed Dungeon Siege 2 och hela grupptaktiken gick förlorad tack vare helkorkade gruppkontroller. Nu är alltså gruppen borta och kvar är? .... en Diablo-klon?
Det är ju faktiskt bara Blizzard som gör jävligt bra Diablo-spel så klonerna borde satsa på något eget och här hade Dungeon Siege verkligen något.
Synd detta för nu är Dungeon Siege mer eller mindre Diablo.
Dungeon Siege var från början en skön blandning mellan Diablo och Baldurs Gate med grupptaktik och annat gott. Sedan blev det allt mer Diablo iochmed Dungeon Siege 2 och hela grupptaktiken gick förlorad tack vare helkorkade gruppkontroller. Nu är alltså gruppen borta och kvar är? .... en Diablo-klon?
Det är ju faktiskt bara Blizzard som gör jävligt bra Diablo-spel så klonerna borde satsa på något eget och här hade Dungeon Siege verkligen något.
Att du törs gämföra Dungeon Siege med Baldurs Gate?
Grupptaktik?Om grupptaktik handlar om att backa med den som håller på att dö och stanna och banka med resten så visst. Kalla det grupptaktik...
Dungeon siege är enligt mig mycket mer hjärndött än Diablo2 och det säger en hel del.
Det som gör det hjärndött är det automatiska level-systemet och att det helt saknar "skills" (pratar om ds1 nu), dessutom är melee för bra och de andra klasserna för dåliga.
Det blir bara som att åka på räls, håll in attack-knappen tills alla är döda, fortsätt, upprepa...
Najs, detta ser jag fram emot.
Um, killar, jag tror de förstår att svårighetsgraden inte behöver dummas ner. Det är nog snarare som lapa skriver, att de inte vill knepa med flera gubbar samtidigt.
"Valve är ett sånt där mys företag man vill ge sitt hus, bankkonto, och flickvän till..." - tubez
Hoppas dom har kvar pet systemet från DS2, var kul att ha nånstans att slänga all loot.
Jag gillar att spela spel och snacka skit samtidigt: http://www.youtube.com/user/ManChildKart
Najs, detta ser jag fram emot.
Um, killar, jag tror de förstår att svårighetsgraden inte behöver dummas ner. Det är nog snarare som lapa skriver, att de inte vill knepa med flera gubbar samtidigt.
"Vissa saker kommer att vara förenklade jämfört med föregångarna; exemplet som Taylor ger är att det nog kommer att handla om en enda hjälte snarare än en grupp om flera karaktärer, då han tycker att det annars blir för mycket att hantera"
Men det var då SATAN vad ni ska klaga och gnälla som ett gäng jävla gamla kärringar på kafferep I VARENDA JÄVLA NYHET? Hur fan är det fatt? Ingen som ler mot er på staden när ni är ute? Ta och skippa det här med datorer och internet tills ni orkar med er själva, för så länge ni hatar allt, kan det fan inte vara friskt.
Move.L #beef, $4
Om du läser detta, har jag aptråkigt på jobbet -- och andra sidan, verkar du ha det också, ska vi ligga med varandra?
Men det var då SATAN vad ni ska klaga och gnälla som ett gäng jävla gamla kärringar på kafferep I VARENDA JÄVLA NYHET? Hur fan är det fatt? Ingen som ler mot er på staden när ni är ute? Ta och skippa det här med datorer och internet tills ni orkar med er själva, för så länge ni hatar allt, kan det fan inte vara friskt.
Sen har vi dem som gnäller på gnällarna... vilket för övrigt nästan är snäppet värre.
Att du törs gämföra Dungeon Siege med Baldurs Gate?
Ursäkta? Varför skulle jag inte våga göra det?
Jag jämförde nog Morrowind med Doom en gång för att båda spelen innehöll 3d-grafik från förstapersonsperspektiv, och jag lever ännu verkar det som. För faktum var att jämförelsen inte ljög utan grundades på fakta.
Och tro det eller ej, att Dungeon Siege har tagit element från Baldurs Gate är faktiskt fakta.
T.ex. har vi paustryckningen som går att göra när som helst och ger spelaren möjlighet att ställa om positioner, välja attacklägen och annat smått och gott. Det finns möjlighet att ställa in hurvida en karaktär ska vara aggresiv eller defensiv, också från BG. Formationer för gruppen, också BG. Sedan bygger karaktärsutvecklingen på en lite modifierad och simplare variant av Dungeons and Dragons sätt.
Kan även påpeka att utvecklarna själva sagt att de inspirerats av BG bara för att göra ytterligare bevis för att jag inte ljuger.
Grupptaktik?Om grupptaktik handlar om att backa med den som håller på att dö och stanna och banka med resten så visst. Kalla det grupptaktik...
Antydde du inte just att BG skulle vara taktiskt? Om nu Dungeon Siege har tagit vissa taktiska element från ett spel som antagligen har grupptaktik, borde inte DS vara någonlunda taktiskt då?
Men objektiva åsikter är roligt.
Dungeon siege är enligt mig mycket mer hjärndött än Diablo2 och det säger en hel del.
Det här skulle jag väldigt gärna höra dig utveckla lite mer. För inget negativt om Diablo 2 (det är hur bra som helst) men jag har alltid sett Diablo som definitionen på hjärndött rpg.
Det som gör det hjärndött är det automatiska level-systemet och att det helt saknar "skills" (pratar om ds1 nu), dessutom är melee för bra och de andra klasserna för dåliga.
Håller med om att det fanns balanseringsproblem. Tycker dock levelsystemet är rätt intressant ändock tar det bort ett element av taktik.
Men allt som allt har Dungeon Siege flera sköna element och blandningar mellan mer avancerade spel som BG och mer simpla spel som Diablo och det var detta som gjorde det unikt.
När Dungeon Siege 2 kom ut gick denna rätt unika blandning helt förlorad. Det är synd enligt mig då variation är det som gör spelvärlden intressant.
Det absolut 'bästa' med Dungeon Siege var att jag och en kompis spelade det co-op i 5 timmar utan att se någon story överhuvudtaget, vad som var mer imponerande var att Uwe Boll lyckades göra en helt ok film om spelet(kommer få skit för den kommentaren av internets stora hatpolis på Boll, men det finns bra många sämre filmer en Dungeon Siege - Fools Gold t.ex).
Sen har vi dem som gnäller på gnällarna... vilket för övrigt nästan är snäppet värre.
Värst måste vara de som gnäller, på de som gnäller på gnällarna *suck* Pinsamt!
Move.L #beef, $4
Om du läser detta, har jag aptråkigt på jobbet -- och andra sidan, verkar du ha det också, ska vi ligga med varandra?