Dungeon Siege 3 på gång

Robot
Medlem
Dungeon Siege 3 på gång

WOOHOOOO!!!

Medlem

TAAAAAAAAAAAAACK.

Ogillade verkligen gruppsystemet i DSII, speciellt i MP. Förstår inte dealen. Man vill ju fokusera på endast en gubbe, plus att det verkligen inte känns som man "är" en viss karaktär. Ingen bra kombination i ett RPG.

Hoppas dom också fixar själva multi-lobbyn och host/join-funktionerna. För dom sög verkligen.

Längtar!

*
Hm, space siege. Måste kolla upp.

Medlem

Trevligt. Jag trodde att DS2 sålde för dåligt för att de skulle göra en uppföljare.

Medlem

Han säger också att Supreme Commander har sålts i 1 miljon exemplar, schysst

Medlem

Sweet, jag och sambon har spelat DS2 en massa. Så att det kommer ett nytt är ju nice!


signatur

Welcome to the Manglerdome

Pansarknekt

Dungeon Siege 2 va kul i coop. Men att man förenklar det? Det va ju apenkelt innan med ju. Bara banka o gå. Precis som i Diablo.


signatur

Ooooh the drama!

Inaktiv

DS2 tyckte jag inte vart så lyckat, DS1 tyckte jag var mycket bättre på nått sätt.
Hoppas DS3 inte blir som 2an.


signatur

Swedish MMO news site! Updates everyday -> http://mmoart.netai.net/

Medlem
Skrivet av deftune:

Dungeon Siege 2 va kul i coop. Men att man förenklar det? Det va ju apenkelt innan med ju. Bara banka o gå. Precis som i Diablo.

dom menar nog på interfacet i form av att man ska styra flera gubbar, inte själva svårighetsgraden i spelet.

Inaktiv

Så dom ska förenkla Dungeon siege ???
Kanske släppa det till konsoll samtidigt också ? hoho

Medlem

Förenkla Dungeon Siege? härnäst försöker dom väl hitta en kur mot cancer.

Medlem

Hoppas det blir lika stort och öppet som Dungeon siege 1 och inte lika linjärt som 2an.

Medlem

Förenkla????? LOL! Ds2 var svårt?? De kanske kan göra ds3 lite mer utmanande. Att kontrollera flera gubbar var ju inte svårt..

Inaktiv
Skrivet av Puffin:

Förenkla Dungeon Siege? härnäst försöker dom väl hitta en kur mot cancer.

Word.

DS2 tyckte jag var ett riktigt bottennapp i de flesta avseenden men ettan har jag för mig att jag hade lite roligt med.


signatur

But ladies and gentlemen.. have you ever seen the sight of human butchery IN PERSON?! (The Wizard of Gore (1970))

Medlem

Synd detta för nu är Dungeon Siege mer eller mindre Diablo.

Dungeon Siege var från början en skön blandning mellan Diablo och Baldurs Gate med grupptaktik och annat gott. Sedan blev det allt mer Diablo iochmed Dungeon Siege 2 och hela grupptaktiken gick förlorad tack vare helkorkade gruppkontroller. Nu är alltså gruppen borta och kvar är? .... en Diablo-klon?

Det är ju faktiskt bara Blizzard som gör jävligt bra Diablo-spel så klonerna borde satsa på något eget och här hade Dungeon Siege verkligen något.

Medlem

längtar redan efter 3an. har både 1 och 2an dock gilla jag mer 1an.

Medlem

Härligt! Denna måste man ha


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem
Skrivet av Pettor:

Synd detta för nu är Dungeon Siege mer eller mindre Diablo.

Dungeon Siege var från början en skön blandning mellan Diablo och Baldurs Gate med grupptaktik och annat gott. Sedan blev det allt mer Diablo iochmed Dungeon Siege 2 och hela grupptaktiken gick förlorad tack vare helkorkade gruppkontroller. Nu är alltså gruppen borta och kvar är? .... en Diablo-klon?

Det är ju faktiskt bara Blizzard som gör jävligt bra Diablo-spel så klonerna borde satsa på något eget och här hade Dungeon Siege verkligen något.

Att du törs gämföra Dungeon Siege med Baldurs Gate?

Grupptaktik?Om grupptaktik handlar om att backa med den som håller på att dö och stanna och banka med resten så visst. Kalla det grupptaktik...

Dungeon siege är enligt mig mycket mer hjärndött än Diablo2 och det säger en hel del.

Det som gör det hjärndött är det automatiska level-systemet och att det helt saknar "skills" (pratar om ds1 nu), dessutom är melee för bra och de andra klasserna för dåliga.

Det blir bara som att åka på räls, håll in attack-knappen tills alla är döda, fortsätt, upprepa...

Medlem

Najs, detta ser jag fram emot.

Um, killar, jag tror de förstår att svårighetsgraden inte behöver dummas ner. Det är nog snarare som lapa skriver, att de inte vill knepa med flera gubbar samtidigt.


signatur

"Valve är ett sånt där mys företag man vill ge sitt hus, bankkonto, och flickvän till..." - tubez

Medlem

Hoppas dom har kvar pet systemet från DS2, var kul att ha nånstans att slänga all loot.


signatur

Jag gillar att spela spel och snacka skit samtidigt: http://www.youtube.com/user/ManChildKart

Inaktiv
Skrivet av Saben:

Najs, detta ser jag fram emot.

Um, killar, jag tror de förstår att svårighetsgraden inte behöver dummas ner. Det är nog snarare som lapa skriver, att de inte vill knepa med flera gubbar samtidigt.

"Vissa saker kommer att vara förenklade jämfört med föregångarna; exemplet som Taylor ger är att det nog kommer att handla om en enda hjälte snarare än en grupp om flera karaktärer, då han tycker att det annars blir för mycket att hantera"

Medlem

Men det var då SATAN vad ni ska klaga och gnälla som ett gäng jävla gamla kärringar på kafferep I VARENDA JÄVLA NYHET? Hur fan är det fatt? Ingen som ler mot er på staden när ni är ute? Ta och skippa det här med datorer och internet tills ni orkar med er själva, för så länge ni hatar allt, kan det fan inte vara friskt.


signatur

Move.L #beef, $4
Om du läser detta, har jag aptråkigt på jobbet -- och andra sidan, verkar du ha det också, ska vi ligga med varandra?

Medlem
Skrivet av gryzor:

Men det var då SATAN vad ni ska klaga och gnälla som ett gäng jävla gamla kärringar på kafferep I VARENDA JÄVLA NYHET? Hur fan är det fatt? Ingen som ler mot er på staden när ni är ute? Ta och skippa det här med datorer och internet tills ni orkar med er själva, för så länge ni hatar allt, kan det fan inte vara friskt.

Sen har vi dem som gnäller på gnällarna... vilket för övrigt nästan är snäppet värre.

Medlem
Skrivet av MrMadMan:

Att du törs gämföra Dungeon Siege med Baldurs Gate?

Ursäkta? Varför skulle jag inte våga göra det?

Jag jämförde nog Morrowind med Doom en gång för att båda spelen innehöll 3d-grafik från förstapersonsperspektiv, och jag lever ännu verkar det som. För faktum var att jämförelsen inte ljög utan grundades på fakta.

Och tro det eller ej, att Dungeon Siege har tagit element från Baldurs Gate är faktiskt fakta.

T.ex. har vi paustryckningen som går att göra när som helst och ger spelaren möjlighet att ställa om positioner, välja attacklägen och annat smått och gott. Det finns möjlighet att ställa in hurvida en karaktär ska vara aggresiv eller defensiv, också från BG. Formationer för gruppen, också BG. Sedan bygger karaktärsutvecklingen på en lite modifierad och simplare variant av Dungeons and Dragons sätt.

Kan även påpeka att utvecklarna själva sagt att de inspirerats av BG bara för att göra ytterligare bevis för att jag inte ljuger.

Skrivet av MrMadMan:

Grupptaktik?Om grupptaktik handlar om att backa med den som håller på att dö och stanna och banka med resten så visst. Kalla det grupptaktik...

Antydde du inte just att BG skulle vara taktiskt? Om nu Dungeon Siege har tagit vissa taktiska element från ett spel som antagligen har grupptaktik, borde inte DS vara någonlunda taktiskt då?

Men objektiva åsikter är roligt.

Skrivet av MrMadMan:

Dungeon siege är enligt mig mycket mer hjärndött än Diablo2 och det säger en hel del.

Det här skulle jag väldigt gärna höra dig utveckla lite mer. För inget negativt om Diablo 2 (det är hur bra som helst) men jag har alltid sett Diablo som definitionen på hjärndött rpg.

Skrivet av MrMadMan:

Det som gör det hjärndött är det automatiska level-systemet och att det helt saknar "skills" (pratar om ds1 nu), dessutom är melee för bra och de andra klasserna för dåliga.

Håller med om att det fanns balanseringsproblem. Tycker dock levelsystemet är rätt intressant ändock tar det bort ett element av taktik.

Men allt som allt har Dungeon Siege flera sköna element och blandningar mellan mer avancerade spel som BG och mer simpla spel som Diablo och det var detta som gjorde det unikt.

När Dungeon Siege 2 kom ut gick denna rätt unika blandning helt förlorad. Det är synd enligt mig då variation är det som gör spelvärlden intressant.

Medlem

DS1 var juh klockrent. Däremot var 2:an sämre. Ser verkligen fram emot en 3:a

Medlem

Det absolut 'bästa' med Dungeon Siege var att jag och en kompis spelade det co-op i 5 timmar utan att se någon story överhuvudtaget, vad som var mer imponerande var att Uwe Boll lyckades göra en helt ok film om spelet(kommer få skit för den kommentaren av internets stora hatpolis på Boll, men det finns bra många sämre filmer en Dungeon Siege - Fools Gold t.ex).

Inaktiv

Mindre linjärt, mer avancerad combat och bättre karaktärsbyggnad vore inte dumt.

Medlem
Skrivet av Fisse:

Sen har vi dem som gnäller på gnällarna... vilket för övrigt nästan är snäppet värre.

Värst måste vara de som gnäller, på de som gnäller på gnällarna *suck* Pinsamt!


signatur

Move.L #beef, $4
Om du läser detta, har jag aptråkigt på jobbet -- och andra sidan, verkar du ha det också, ska vi ligga med varandra?

Medlem

Jag skulle vara riktigt nöjd om de bara uppdaterade grafiken och storyn. Blev riktigt besviken när jag såg Space Siege, då jag trodde det blev istället för DS3. Har haft många glada timmar med DS2, även om nu Broken World var en besvikelse...

Medlem

Jag gillade både ettan och tvåan, båda hade sina poänger. Synd att grupperingarna försvinner men jag ser ändå fram emot trean.


signatur

.slanger

12
Skriv svar