ändra signal från grafikortet?

Inaktiv
ändra signal från grafikortet?

Hej...kan man se vilken sorts signal grafikkortet sänder ut? och isåfall ändra den? hade ett 9600 som när jag kopplade det till tv:n visade färg. Sedan har jag bytt till ett x1300-kort och kör med samma sladd och tv, men nu är det bara svartvitt på tv:n. Det är väl inte meningen att utvecklingen av grafikorten ska gå bakåt i tiden. Eller är senaste trenden att köra svartvitt...

någon som har någon ide ?

Hittade signal ändringarna i ati kontrollpanelen. testa lite olika men ingen av de fungerar. Det är väl B/Pal som gäller här. kortet kanske är paj

Inaktiv

Du är på rätt väg. Minns dock inte om det är ytterligare någon inställning för att få färg.
Vet dock att en del sladdar ger svartvit bild. I vissa fall har jag lött om någon av dem för att få färg, och då ska det enligt uppgift ha varit färg från början, men har alltså efter egen modifikation fått färg i sladden.


signatur

Bra kylning IsTheShit

Inaktiv

I ATI Control Panel under TV Options tror jag det är kan man ställa in färgerna precis som på en tv. Du kan öka/minska kontrast, ljus och färgstryka. Dom står alla på minsta dvs nästan inget alls som default så har du inte gjort någon ändring där så är det nog där skon klämmer. Så var fallet för mig.

1
Skriv svar