Medlem
LCD TV som skärm?

Funderar på att köpa en 32" LCD tv o köra bl.a. WoW på....

Är det att rekommendera eller hur ligger det till??

är medveten om att de ska vara HDMI eller DVI ingång på tvn, men är det bra?

Inaktiv

Ja, hur är det med det? Räcker det att responstiden är så låg som möjligt som tex 8ms eller är det fler faktorer som spelar in?


signatur

AMD 64 X2 4600+, 2048 DDR2, 7950GT 512, X-Fi Fatal1ty, WDC 250Gb

Medlem

kör på 8ms lcd 32" hdtv ibland, funkar skitbra i wow


signatur

Bengebolle

Inaktiv

Är wow känsligt när det kommer till FPS? FPS-spel brukar väl vara mest känsliga... 8ms bör räcka fint.


signatur

CM Elite 340 | P5K-VM | E7200@3.4GHz | 4GB DDR2 | GTX 260+ OC | WD 640GB | Corsair 450w | ViewSonic vx2235wm

Inaktiv

Vad jag hört så ska man inte gå så mycket på tillverkarens responstid då alla tillverkare idag mäter sin responstid olika eftersom det inte finns någon egentlig standard hur man mäter för LCD-TV. Vissa tillverkare mäter från Grå till Vit och ser hur snabbt tvn hinner uppdatera, andra mäter Svart till Vit och några Svart till Vit till Svart som jag antar är det "riktiga" sättet att mäta på. Fick dock denna information från en försäljare när jag var och handla min tv men han verkade ha en poäng eftersom om man jämförde t.ex. fotboll på tvn mellan olika tillverkare så behövde den som hade 8ms inte ha bättre uppdatering på fotbollen än den med 12ms. Så mitt tips till dig är att gå och lus-se på alla tv apparater du kan

Medlem

Svart till svart är som sagt det riktiga (och vanligaste tror jag) och med det så tror jag att allt under 12-14 borde räcka bra med spel. Har haft en 8ms LCD skärm (19") i över två år nu och märker inga eftersläpningar. Vet inte om det är någon skillnad på större LCD skärmar.

1
Skriv svar