Utvecklingen av Red Alert 3 till PS3 pausad

Robot
Medlem
Utvecklingen av Red Alert 3 till PS3 pausad

Bra det. Lägg krutet på PC versionen.

Medlem

Som vanligt så dissar de PS3..

Medlem

Tycker de kan koncentrera sig på en version i taget.


signatur

.slanger

Medlem
Skrivet av corporaln0ll:

Som vanligt så dissar de PS3..


signatur

hejsanhejsanhejsan

Inaktiv

Bra det, RTS är för PC, inte konsoll.

Är mycket glad. Hoppas nu verkligen på PC versionen.

Inaktiv

PC, PC! Säger jag bara, konstigt att det alltid blir PS3 verisonerna som blir "pausade". Inget som stör mig dock.

Medlem

Hihi jag tycker det är så lustigt att PS3:an fortfarande får dras med sådana här problem. Det måste nästan kännas lite pinsamt för hela firman liksom.


signatur

http://open.spotify.com/track/7qbGBzILcodQUth8tqZkLj - norra Europas bästa rock 'n roll!

Medlem

Säger som många andra: RTS hör hemma på PC. Tycker dock det är lite skumt att man pausar PS3-utvecklingen då man faktiskt kan använda tangentbord och mus. Fast man vill väl dra in så mycket pengar som möjligt med produkten... Det är ju det enda det handlar om när man gör spel nu för tiden.

Inaktiv

Strunta i båda konsollerna och satsa allting på endast PC!!


signatur

<Skriv in Signatur här>

Medlem
Skrivet av Spectral:

Säger som många andra: RTS hör hemma på PC. Tycker dock det är lite skumt att man pausar PS3-utvecklingen då man faktiskt kan använda tangentbord och mus. Fast man vill väl dra in så mycket pengar som möjligt med produkten... Det är ju det enda det handlar om när man gör spel nu för tiden.

Klart dom gör spelen för att dra in pengar.
Hur skulle det annars bli spel gjorda?

Medlem
Skrivet av L1ightF00t_:

PC, PC! Säger jag bara, konstigt att det alltid blir PS3 verisonerna som blir "pausade". Inget som stör mig dock.

Många utvecklare klagar ju på att allting tar längre tid att göra för PS3an. När dom väl är klara så gissar jag även på att dra över projektet till Windows är nog inte det lättaste jobbet.

360:n leder ju i antal sålda maskiner, lägger man sen till PCn så är de tillsammans en jätte marknad (de två har ju väldigt mycket gemensamt, DirectX, Live, 360 controller etc.).

Inte svårt att se varför PS3an hamnar lite på efterkälken. Längre utvecklingstid = mer kostnad, mindre PS3or ute = mindre potentiella kunder. Pengar är ju vad som styr tyvärr.

Inaktiv
Skrivet av FZ:

PlayStation 3 version of Red Alert 3 is on hold"

on Hold! Building in Progress!


signatur

i7-4770K @4.3GHz, 16GB RAM, 120GB SSD + 5TB, GTX 780 3GB VRAM, 24" 144Hz 3D, Win8.1 PRO

Medlem

Sniff Sniff vad är det som luktar? Jo det är Microsoft. Ne men allvarligt talat strategi ska spelas på PC. Helst FPS med.

Medlem

De dissar inte PS3, de är för dåliga på att utveckla spel till den bara. EA är de sämsta skit någonsin.

Daniel out.

Medlem
Skrivet av Daniel_Met:

De dissar inte PS3, de är för dåliga på att utveckla spel till den bara. EA är de sämsta skit någonsin.

Daniel out.

PS3 fanboy? :heart:

De flesta spelutvecklarna säger att det är svårare att utveckla spel till PS3an jämfört med 360 och pc.

Medlem
Skrivet av Wobbler!:

Sniff Sniff vad är det som luktar? Jo det är Microsoft. Ne men allvarligt talat strategi ska spelas på PC. Helst FPS med.

Det luktar inte microsoft, det luktar Paj

Medlem

RTS är PCs hemma bana.. visst tråkigt att dom lägger på de på is...

Medlem

lägger ner den konsollen som man inte kan pirata till.. smart EA xD.

Medlem
Skrivet av X-TroNiC:

lägger ner den konsollen som man inte kan pirata till.. smart EA xD.

Lär ha desto mer att göra med att 360+pc tillsammans säljer mer än enbart PS3. Tänk då på att modifikationerna de får göra mellan 360 <-> pc är minimala. Kontroll-menyer, typ, då utvecklingsgränssnittet är Microsoft C++ och DirectX i båda fallen, med ett paaar små skillnader.


signatur

Move.L #beef, $4
Om du läser detta, har jag aptråkigt på jobbet -- och andra sidan, verkar du ha det också, ska vi ligga med varandra?

Inaktiv

att just det här spelet skiter sig rör mig inte i ryggen, men det är ju väldigt tråkigt för mig som PS3-ägare om detta blir en trend.
Tycker det är lite lamt av utvecklare (iaf större) att hålla på och göra spel exklusivt för den ena eller andra konsolen. Det har säkert en bra förklaring, men det är en form av kundförakt.

Medlem

Jippieee för mig som har 360...fan visste inte ens att dem skulle göra det till konsol :D:D...ännu ett spel att se fram emot

Inaktiv

bryr mig inte speciellt mkt om att detta spel inte kommer till ps3:an. väntar hellre på end war som faktiskt är gjort för att spelas på konsol... hoppas dom ger stöd för mus/tangentbord för ps3:an bara, man kan ju använda vilka tangentbord/möss som helst typ... finns inte mkt som skiljer från pc då (för spelaren)

Medlem

Hellre att dom lägger den på is än att de kommer ut med en skit port samtidigt.

Medlem
Skrivet av DJ_danne:

bryr mig inte speciellt mkt om att detta spel inte kommer till ps3:an. väntar hellre på end war som faktiskt är gjort för att spelas på konsol... hoppas dom ger stöd för mus/tangentbord för ps3:an bara, man kan ju använda vilka tangentbord/möss som helst typ... finns inte mkt som skiljer från pc då (för spelaren)

man har ju köpt konsol för att spela med tangent och bord...

Inaktiv

Kunde vart värre Who Cares.

Inaktiv
Skrivet av Fletchett:
Skrivet av L1ightF00t_:

PC, PC! Säger jag bara, konstigt att det alltid blir PS3 verisonerna som blir "pausade". Inget som stör mig dock.

Många utvecklare klagar ju på att allting tar längre tid att göra för PS3an. När dom väl är klara så gissar jag även på att dra över projektet till Windows är nog inte det lättaste jobbet.

360:n leder ju i antal sålda maskiner, lägger man sen till PCn så är de tillsammans en jätte marknad (de två har ju väldigt mycket gemensamt, DirectX, Live, 360 controller etc.).

Inte svårt att se varför PS3an hamnar lite på efterkälken. Längre utvecklingstid = mer kostnad, mindre PS3or ute = mindre potentiella kunder. Pengar är ju vad som styr tyvärr.

Jo, låter rätt

Medlem

kan inte säga att jag är besviken efter att man såg trailern

Medlem

Jaja... vill dom hellre ha sina spel piratkopierade så visst...EA suger ju för övrigt dessutom.

Synd bara att behöva spela med en brötande 360...

(äger ännu ingen PS3)

12
Skriv svar