Utvecklingen av Red Alert 3 till PS3 pausad
Hihi jag tycker det är så lustigt att PS3:an fortfarande får dras med sådana här problem. Det måste nästan kännas lite pinsamt för hela firman liksom.
Säger som många andra: RTS hör hemma på PC. Tycker dock det är lite skumt att man pausar PS3-utvecklingen då man faktiskt kan använda tangentbord och mus. Fast man vill väl dra in så mycket pengar som möjligt med produkten... Det är ju det enda det handlar om när man gör spel nu för tiden.
Säger som många andra: RTS hör hemma på PC. Tycker dock det är lite skumt att man pausar PS3-utvecklingen då man faktiskt kan använda tangentbord och mus. Fast man vill väl dra in så mycket pengar som möjligt med produkten... Det är ju det enda det handlar om när man gör spel nu för tiden.
Klart dom gör spelen för att dra in pengar.
Hur skulle det annars bli spel gjorda?
PC, PC! Säger jag bara, konstigt att det alltid blir PS3 verisonerna som blir "pausade". Inget som stör mig dock.
Många utvecklare klagar ju på att allting tar längre tid att göra för PS3an. När dom väl är klara så gissar jag även på att dra över projektet till Windows är nog inte det lättaste jobbet.
360:n leder ju i antal sålda maskiner, lägger man sen till PCn så är de tillsammans en jätte marknad (de två har ju väldigt mycket gemensamt, DirectX, Live, 360 controller etc.).
Inte svårt att se varför PS3an hamnar lite på efterkälken. Längre utvecklingstid = mer kostnad, mindre PS3or ute = mindre potentiella kunder. Pengar är ju vad som styr tyvärr.
lägger ner den konsollen som man inte kan pirata till.. smart EA xD.
Lär ha desto mer att göra med att 360+pc tillsammans säljer mer än enbart PS3. Tänk då på att modifikationerna de får göra mellan 360 <-> pc är minimala. Kontroll-menyer, typ, då utvecklingsgränssnittet är Microsoft C++ och DirectX i båda fallen, med ett paaar små skillnader.
Move.L #beef, $4
Om du läser detta, har jag aptråkigt på jobbet -- och andra sidan, verkar du ha det också, ska vi ligga med varandra?
att just det här spelet skiter sig rör mig inte i ryggen, men det är ju väldigt tråkigt för mig som PS3-ägare om detta blir en trend.
Tycker det är lite lamt av utvecklare (iaf större) att hålla på och göra spel exklusivt för den ena eller andra konsolen. Det har säkert en bra förklaring, men det är en form av kundförakt.
bryr mig inte speciellt mkt om att detta spel inte kommer till ps3:an. väntar hellre på end war som faktiskt är gjort för att spelas på konsol... hoppas dom ger stöd för mus/tangentbord för ps3:an bara, man kan ju använda vilka tangentbord/möss som helst typ... finns inte mkt som skiljer från pc då (för spelaren)
bryr mig inte speciellt mkt om att detta spel inte kommer till ps3:an. väntar hellre på end war som faktiskt är gjort för att spelas på konsol... hoppas dom ger stöd för mus/tangentbord för ps3:an bara, man kan ju använda vilka tangentbord/möss som helst typ... finns inte mkt som skiljer från pc då (för spelaren)
man har ju köpt konsol för att spela med tangent och bord...
PC, PC! Säger jag bara, konstigt att det alltid blir PS3 verisonerna som blir "pausade". Inget som stör mig dock.
Många utvecklare klagar ju på att allting tar längre tid att göra för PS3an. När dom väl är klara så gissar jag även på att dra över projektet till Windows är nog inte det lättaste jobbet.
360:n leder ju i antal sålda maskiner, lägger man sen till PCn så är de tillsammans en jätte marknad (de två har ju väldigt mycket gemensamt, DirectX, Live, 360 controller etc.).
Inte svårt att se varför PS3an hamnar lite på efterkälken. Längre utvecklingstid = mer kostnad, mindre PS3or ute = mindre potentiella kunder. Pengar är ju vad som styr tyvärr.
Jo, låter rätt