Gamestop, min första arbetsdag.

Medlem
Gamestop, min första arbetsdag.

Idag var min första PRAO dag på gamestop. Jag ska vara där i tre veckor framöver (inte helger) och första dagen har varit skitkul!
Riktigt härligt folk som jobbar där. DE HAR TILL OCH MED SAMMA INTRESSEN SOM JAG HAR!
Jag har varit på 3 andra prao platser tidigare men det fanns ju inga gamers där :/ = inte så kul.
Nu är man omringad av gamers med samma intressen som en själv. Det känns helt underbart att få dela sina åsikter med likasinnade.

Jag fick ta fram begagnade spel som skulle skickas vidare till andra Gamestop butiker idag. Det var rätt soft faktiskt. simpelt arbete men man fick gå igenom alla spelen flera gånger för att hitta rätt mängd av alla. Jag fick även testa på att ta emot en betalning. Det har varit en mycket lärorik dag.
Jag kunde till och med hjälpa kunder.

Något som förvånade mig var hur många som kom in idag och ville ha Halo ODST och NHL 10.
Halo ODST släpps inte i butik förrens imorgon. Då kommer det storma in Halo fans
NHL 10 var slut till PS3 redan under dagens början men till Xbox360 fanns det tillräckligt med exemplar för alla dagens kunder. (NHL till ps3 är mer poppis)

Imorgon är en ny arbetsdag som börjar vid 10.00 och slutar vid 18.00. Då hade jag tänkt mig att lämna in #The Darkness och #Tony hawks proving ground för att förhandsboka spelet #Brütal Legend Till Ps3 då.

#blogg


signatur

Rawr

Medlem
Gamestop, min första arbetsdag.

Kul, lycka till!

Medlem

tack ^^


signatur

Rawr

Medlem

Det är alltid roligt när jobb och intresse smälter samman. Hoppas du får tre bra och lärorika veckor.

1
Skriv svar