dessa ständiga problem...

Medlem
dessa ständiga problem...

nu efter att ha installerat alltting på datorn tänkte jag att jag skulle testa det nya systemet(P5bDLX,E6300,X1950pro,Corsair 2x512)med 3dmark06 men nej det gick inte. Jag får blåskärm(efter att ha testat 2 ggr)när jag ska starta det, där står det först något med " Driver_irql_not_less_or_equal" sen massa blablabla, ssen
Technical information
**** Stop: 0x000000D1(4 rader till med såna här nummer)

**** UBSTOR.SYS

Beginning dump of physcial memory

Skall osså sägas att datorn känns seg(vid boot och programstart). jag tycker det borde gå snabbare med detta system.


signatur

"Publiken undanbedes från att kasta in bilder på knasiga katter, som kan distrahera spelarna."
- noaxark

m1
Medlem

googlade på ubstor.sys och det verkar som den sköter usb-hanteringen. kanske något som sitter fel mellan usb-uttagen i chassit och moderkortet eller så? att testa 3dmark utan några usb-prylar inkopplade kanske kan va något att börja med.
lycka till!

Medlem

tack det funkade utmärkt. Det var en extern Dvdbrännare btw.

nu till varför datorn känns trög. enda sättet är ett test.
vilket gratis-program mäter cpuns effektivitet bäst?


signatur

"Publiken undanbedes från att kasta in bilder på knasiga katter, som kan distrahera spelarna."
- noaxark

Inaktiv

SuperPi går väl rätt mycket på processorn.


signatur

CM Elite 340 | P5K-VM | E7200@3.4GHz | 4GB DDR2 | GTX 260+ OC | WD 640GB | Corsair 450w | ViewSonic vx2235wm

Medlem

enligt nordichardwares lilla guide skulle jag köra testet 3 ggr i 1mb, 8mb och 32 mb.

kört de 2 första och här är resultatet:

http://img469.imageshack.us/img469/9696/superpi1fl2.jpg


signatur

"Publiken undanbedes från att kasta in bilder på knasiga katter, som kan distrahera spelarna."
- noaxark

Medlem

Jag får typ blåskärm aka bsod typ hela tiden när jag har många firefox rutor öppna och lyssnar på musik samtidigt eller försöker starta en film eller dyl. Även när jag går ut på vissa sidor så pajjar det... Inte kul men jag ska installera om xp och hela skiten snart


signatur

Knasterband2 skrev:
Ungefär hur läskigt är det? Måste veta, för jag var nära på att bajsa på mig när jag försökte spela demot till AvP2

nj
Medlem

31 sekunder på 1MB testet kan nog vara rätt normalt för en E6300 orginalklockad, hittade lite kommentarer i forum om att andra låg runt 30s.

Med att datorn känns trög, har du installerat alla chipsettdrivrutiner, och möjligen drivrutiner/program för processorn om sådant behövs?

Medlem

ja, 31 sekunder är helt normalt. jag fick typ 29,8 innan jag började klocka, och det var på en helt ren xp-installation utan några program installerade. (nere på 19,6 nu med lite klockning )


signatur

För de ord, som till andra man har sagt, ofta man bitter får böta.

Medlem

nj - ja installerade de drivrutiner som följde med i cdn och när jag kollar i "enhetshanteraren" så finner jag inget som inte är installerat.
Minnena körs i singechannel btw. hörde att det finns dualchannel. fast det kanske inte är aktuellt för mig?

Hwergelmer - oki doki inget fel på proccesorn iaf


signatur

"Publiken undanbedes från att kasta in bilder på knasiga katter, som kan distrahera spelarna."
- noaxark

Medlem

juste körde ju 3dmark 06 osså.

stängde av i det 3e testet då jag gick ner till 0 fps och inte palla se skiten.

är det normalt för mitt system?


signatur

"Publiken undanbedes från att kasta in bilder på knasiga katter, som kan distrahera spelarna."
- noaxark

nj
Medlem
Skrivet av ScarFace:

nj - ja installerade de drivrutiner som följde med i cdn och när jag kollar i "enhetshanteraren" så finner jag inget som inte är installerat.
Minnena körs i singechannel btw. hörde att det finns dualchannel. fast det kanske inte är aktuellt för mig?

Dina minnen borde köras i dual channel, kanske du som satt in dem i fel minnesslots så dual channel-läet inte är aktiverat?
Minnesslottarna brukar vara färgmärkta i parordning för hur man ska montera minnet, men dubbelkolla moderkortsmanualen för mer info.

Medlem

aa såg det på moderkortet. bytar nu.


signatur

"Publiken undanbedes från att kasta in bilder på knasiga katter, som kan distrahera spelarna."
- noaxark

Medlem

på mitt moderkort (p5b-e) sätter man båda minnena i slots med samma färg (gul) för att få dual channel, skulle gissa på att detsamma gäller storebror deluxe. manualen hjälper inte mycket på den fronten tyvärr, jag har iaf inte hittat något om det

om tredje testet är "red valley" är det helt normalt med under 1fps. jag får 5500 poäng med processorn på 3GHz och då är red valley på 0,8 respektive 1,2 fps


signatur

För de ord, som till andra man har sagt, ofta man bitter får böta.

Medlem

nu står det vid boot
"PC 5300 Dual Channel Interleaved"

aa hwergelmer det är Red valley

förresten hur snabbt booter du till windows?


signatur

"Publiken undanbedes från att kasta in bilder på knasiga katter, som kan distrahera spelarna."
- noaxark

Medlem

vet inte riktigt, märker ingen större skillnad mot förra datorn faktiskt (när det gäller att starta windows alltså)


signatur

För de ord, som till andra man har sagt, ofta man bitter får böta.

Medlem

aha ok

fick 3637 p i 3dmark06 precis. möjligt att jag kan komma upp i din nivå?


signatur

"Publiken undanbedes från att kasta in bilder på knasiga katter, som kan distrahera spelarna."
- noaxark

Inaktiv

Din dator borde vara kralligare än min, jag får 4600. Snarare omöjligt att du inte kommer upp i mycket högre nivå om du klockar en smula


signatur

CM Elite 340 | P5K-VM | E7200@3.4GHz | 4GB DDR2 | GTX 260+ OC | WD 640GB | Corsair 450w | ViewSonic vx2235wm

Medlem

ja, alltså vi har ju i princip likadana system och jag fick 4750 poäng oklockat. det verkar iofs lite högt om man jämför med andra på ORB men över 4300 ska du kunna förvänta dig. har du senaste drivarna, de jag fick på skivan var urgamla och helt oanvändbara


signatur

För de ord, som till andra man har sagt, ofta man bitter får böta.

Medlem

Sorry... skrev ett inlägg innan som jag inte var nöjd med... kunde inte ta bort inlägget så nu fr jag förklara varför jag skriver som jag gör!

Ha det gott alla!


signatur

Friends help you move, best friends help you move bodies!

nj
Medlem

3637 är ju knappt 600 poäng mer än vad jag har med min Athlon XP2500+@3200+ och Geforce 7600GT (lite klockat då) så något är väldigt fel, förmodligen drivrutinsmässigt.
Vad har du för drivrutiner för grafikkortet?
Har du installerat Intels INF Update Utility (såg inget om den när jag kollade genom de tillgängliga drivrutinerna att ladda från Asus hemsida), är ju Intels motsvarighet för chipsettdrivrutiner.

Medlem

inf update finns på asus hemsida under utilities, men det verkar vara en äldre version än den på intels hemsida (jag har den från intel)


signatur

För de ord, som till andra man har sagt, ofta man bitter får böta.

Medlem

Mobb Deep - det är begagnat

nj - mm alla drivrutiner är från cdskivor som jag fick med.

uppdaterar lite och återkommer med resultat.

behövs det att flasha bios osså?


signatur

"Publiken undanbedes från att kasta in bilder på knasiga katter, som kan distrahera spelarna."
- noaxark

Medlem

efter att ha uppdaterat bios, grafikdrivrutiner och installerat inf update får jag nu 4770p

tack för all eran hjälp nu återstår bara att klocka lite vilket jag inte vet hur man gör ännu


signatur

"Publiken undanbedes från att kasta in bilder på knasiga katter, som kan distrahera spelarna."
- noaxark

Medlem

scheisse, jag fick bara 4742p innan jag började klocka jue XD


signatur

För de ord, som till andra man har sagt, ofta man bitter får böta.

1
Skriv svar