Race Driver: Grid

Robot
Race Driver: Grid

Tidigare försök att täcka in all asfaltsracing i ett och samma spel har gått halvdant. Det sjätte försöket bryter ny mark genom att parkera realismen och satsa fullt ut på körglädje och fusk.


Medlem
Race Driver: Grid provkört

Testade det på PC, så fort man försökte svänga så blev det 180 graders sväng.. Inget för mig.

Medlem

är split screen tillgänglig i spelet?


signatur

Don't pull the thang out, unless you plan to bang, Don't even bang unless you plan to hit something!

Medlem

@Petah: något man får vänja sig vid, blev lika för mig på 360, men efter ett par race så kommer man in i den känslan och då är den helt underbar!

Medlem

Testade demot till PS3. Hmm mja, lovvärt försök men tycker det faller lite mellan stolarna för min del - varken utmanande realism eller arkad-röj.

Flashback-funktionen är dock riktigt cool liksom skademodellerna, och jag tycker att spelet har en mer levande grafik än Gran Turismo 5. En mix av de två, GT5 med Grids krockfunktioner hade varit perfekt!

Medlem

Tycker de är ett klockrent spel, helt klart värt pengarna.

Inaktiv

väldigt roligt racing spel

Medlem

Ah! Ni skulle haft en videorecension på detta.

Uppdatering: Efter att ha uppdaterat min mjukvara till min Logitech Rumblepad 2 så funkar styrningen i spelet jättebra nu (ingen 100% styrning till höger eller vänster längre), allt går mjukt och fint med dom analoga spakarna.

Medlem

väldigt roligt racing spel

Medlem

Bra recension, tack!

Medlem

bra spel, speciellt driftingen, ruggigt härlig jämfört med misslyckandet till drifting som de har i NFS-serien.

Medlem

Helt klart värt ett köp


signatur

Lär dig av andras misstag, du hinner inte göra alla själv.

Inaktiv

'Arkadbilspel' som man inte kan spela vettigt med tangentbord kan flyga någonstans långt åt skogen.

Medlem

Helt okej arkadspel, men jag håller mig till GT:prologue, mer sugen på realism just nu.


signatur

- I mean gaming journalists look bad just writing about stuff, but when you put them in front of a camera...a whole new dimension of bad is created.

Inaktiv

Bra att ni Ger Minus på Körkänslan som är ALLT i ett bilspel, och ändå ger det 4/5.

Medlem

Hehe blir till att YouTuba spelet


signatur

hejsanhejsanhejsan

Medlem
Skrivet av redmac:

GT:prologue

Smidigt gjort, igen.

Medlem

Riktigt dåligt, bilen glider som om man åker på is precis hela tiden.. Burnout Paradise är riktigt grymt, suverän kontroll som man lär sig på en gång, samt har det mycket roligare banor / upplägg (helt öppen värld som man spelar i) ska komma till PC.


signatur
Medlem
Skrivet av frunk:

'Arkadbilspel' som man inte kan spela vettigt med tangentbord kan flyga någonstans långt åt skogen.

Du försökte nog för lite, funkar perfa för mig. Riktigt riktigt roligt spel, för kort singleplayer dock.

Medlem

Ett Bil spel som får 4 av 5 med minuset "Mysko körkänsla" låter skadat x)

Hur som helst. Har dragit ned demot.

Redmac , du vill ha realism etc och spelar GT; Prologue.... N1.

ptr
Medlem

varför kommer inga konsolspel med splitscreen längre? JÄVLIGT idiotiskt skulle jag vilja säga.

Redaktör
Skrivet av nLight:

Bra att ni Ger Minus på Körkänslan som är ALLT i ett bilspel, och ändå ger det 4/5.

Varför står i texten.


signatur
Medlem

Riktigt skoj spel, bilen sitter som klistrad på vägbanan som mest -- men när man lyckas med de där vansinniga omkörningarna ler man duktigt. Helt rätt betyg!


signatur

Move.L #beef, $4
Om du läser detta, har jag aptråkigt på jobbet -- och andra sidan, verkar du ha det också, ska vi ligga med varandra?

Inaktiv
Skrivet av Petah:

Testade det på PC, så fort man försökte svänga så blev det 180 graders sväng.. Inget för mig.

Samma här. Jäkla skräp.

Medlem

"Därmed kommer vi in på spelets intressantaste nyhet - flashback. Denna reprisfunktion låter dig spola tillbaka tiden och göra ett nytt försök,."
Nej tack, jag tar det som ett lättjans och fuskets väg, men who knows..kanske är roligt ^^


signatur

Retro.

Medlem

Kan se nyttan med flashback, tänk dig att du slirar på sista kurvan i ett 5 varvs lopp och förlorar hela racet. Vet inte hur många ggr jag svurit högt som fahn över såna nesliga slut..

Medlem
Skrivet av Petah:

Testade det på PC, så fort man försökte svänga så blev det 180 graders sväng.. Inget för mig.

Fungerar bättre med en analog kontroll - då slipper du de rejäla svängarna.


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Inaktiv
Skrivet av Tompa:
Skrivet av nLight:

Bra att ni Ger Minus på Körkänslan som är ALLT i ett bilspel, och ändå ger det 4/5.

Varför står i texten.

Citat:

För att uppskatta Grid fullt ut måste du närma dig spelet med rätt inställning.Det handlar om körglädje

Läste den en gång till, och Hur kan man ha Körglädje utan körkänsla?

Inaktiv

Älskade verkligen demot (PS3) Och mitt ex av spelet dimper ner i brevlådan imorgon, ska bli otroligt roligt och ut och vänslas på internet


signatur

SinnicaHax.se presenting Controversy, signed on Conspiracy Ltd. - Release Summer 2009.

Medlem

Kanske genom att körglädje = Banga in i andra bilar som destruction derby, eller som att slänga upp en våldsam sladd likt to fast filmerna. Eller bara sätta sig i bilen och dra gasen i bott och bara döna in i kurvor väggar allt vad som saknar realism. = Hur skoj som helst.

Medans körkänsla är när du känner minsta rörelse i bilen och måste hålla perfekta spår och vara försiktig på gas och broms likt forza? Simulator känsla = Körkänsla.

Kanske är det så, det är i alla fall så jag ser det.


signatur

Nämen!

123
Skriv svar