Call of Duty 4 för Mac försenat

Robot
Medlem
Call of Duty 4 för Mac försenat

Det verkar som det bara är Aspyr som ger ut spel till macen.

lol så lite.

Medlem

Och dom säger att PCn är utdöd som spelkonsoll ?


signatur

Wii like to play? Or Do Wii?

Medlem

...

jag tycker det är fel av spelindustrin att lägga ner tid/pengar på att göra om spelen till mac, sålde min macbook igår, och utav egen erfarenhet så tycker jag att ska man lira dator spel, så får man köpa en Windows pc, å ska man tvunget ha en Mac så får man ha den till andra grejer än att spela.


signatur

Survivor of Earthquake Skåne 2008 |PSN: Rolle90 |Live: Rolle90
Cinemaworld.se

Medlem

Finns det nån som fortfarande spelar på en Mac?

Blä.


signatur

Nerd 4 life, yo.

Medlem

Har väldigt svårt att ett hållbart argument att lägga resurser på utveckling/portning till Mac. Nog för att minsta lilla ingrepp skulle ge en dominans på den marknaden, men av just samma anledning borde plattformen ses som ointressant i denna era av jakt på maximal vinst. För kommer verkligen de extra ex som går från hyllan motivera den extratid att arbeta på icke nytt material till sagda titel? Tror nog allt det här handlar om vaktmästaren som jobbat klart sitt skift och sitter i städskrubben och pular.


signatur

'It is the mark of an educated mind to be able to entertain a thought without accepting it' -Aristotéles

Inaktiv

Mac kan ju köra windows med och därmed varför köra portning :S
Helt ologiskt....

Medlem
Skrivet av Meshii:

Mac kan ju köra windows med och därmed varför köra portning :S
Helt ologiskt....

För att alla kanske inte har lust att installera windows på sina macar?

Medlem

Eftersom Infinity Wards inte har något med macportningen att göra tycker jag det är rätt jävla korkat argument att gnälla för att spelet portas till mac. Det är Aspyr som portar och det är Aspyr som ger ut.
Att macen inte är någon speldator är ingen nyhet och det är det nog ingen som påstått heller, men som macanvändar får man ändå ta del av de flesta spel som är värda att spela.

Medlem
Skrivet av rolle90:

...

jag tycker det är fel av spelindustrin att lägga ner tid/pengar på att göra om spelen till mac, sålde min macbook igår, och utav egen erfarenhet så tycker jag att ska man lira dator spel, så får man köpa en Windows pc, å ska man tvunget ha en Mac så får man ha den till andra grejer än att spela.

Får nog lov att hålla med. Man köper helt enkelt inte en mac för att spela på även om det är fullt möjligt. Själv spelar jag endast QuakeWorld och det funkar kanon. Det enda spelet som jag faktiskt fundera på att köpa till macen är Starcraft 2 men det är handlar mycket om att det är Blizzard som själva står för macversionen.

Medlem

Jag har bytt till Mac vilket jag inte ångrar. Men eftersom jag alltid gillar PC-spel så känns det synd att jag inte kan spela så mycket längre. Men jag har Windows via BootCamp så det mesta fungerar.


signatur

Xbox Series X
Dolby Atmos 7.1.4 Home Cinema 104" screen

1
Skriv svar