Carmack snackar Quake Live

Robot
Medlem
Carmack snackar Quake Live

Precis som Battlefield: Heroes det vill säga.

Medlem

Biten om att starta från browsern ja, i övrigt nej.
Finns inga mikrotransaktioner i Quake Live.

Medlem

Har hört från de som testat att det tydligen är sämst. Med gammal nätkod och skräp som är borttaget i CPMA/OSP så håller det sig inte alls i samma klass som det borde.


signatur

"I don't rock and roll, I BURN!"

Medlem

Låter trevligt, gratis är gott. Gillade Unreal Tournament bättre än Quake 3 dock.


signatur

.slanger

Medlem

Mycket intressant experiment, är väldigt nyfiken på om reklamen i spelet är störande eller ej - kan tänka mig att man inte har så mycket tid att glo på väggarna om man vill överleva. Det blir väl inmatat i hjärnan hursomhelst.

Medlem

Underbart! Har alltid föredragit Quake 2 dock, men med Q3 tätt efter på andra plats.

Älskar spel där man bara kan hoppa in och spela FFA lite hursomhelst när andan faller på.


signatur

Spelar just nu: Quake 2, Alien VS Predator, Serious Sam HD, Need for speed - Most wanted,
Joint operations, Doom3 och Far cry

Medlem

Har aldrig varit något större fan av Q3 men kan tänka mig att testa en match om man har tråkigt nångång

Medlem

http://raptorsafari.com/
var ju kul.

Tror helt klart såna här browser spel hade kunnat bli något om det bara fanns någon standard player/plugin för att köra fullskärms 3D spel.

Så länge varje spel kräver sin egen kommer det aldrig bli något riktigt stort.

Medlem

Undrar hur det blir med custombanor... de vanliga banorna i Q3 är inte så bra... med vissa undantag då.


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem

Än så länge av det jag testat då jag är med i betan så har jag inte blivit speciellt imponerad. Då är Q3 CPMA bättre på samtliga punkter. Ser ingen mening med varken en global rankinglista eller ett matchmaking-system heller. Och som cribba nämnde så är nätkoden helt värdelös idagsläget.

Medlem

Kanske lika intressant i samma intervju är hans kommentar om Crysis:

Citat:

Obviously, we have examples like World of Warcraft that show how the PC can be viable and vibrant in its own way. But in terms of first-person shooters, if you look at something like Crysis and say that’s the height of what the PC market can manage, I don’t think that’s necessarily that exciting of a direction for the PC to be going in the future. With Quake Live, we hope that there’s an opportunity for people who’ve never played shooters to give this a try, and with that, the potential of actually growing the PC gaming market.

Medlem

ska lätt prova iaf verkar coolt

Svårt att säga hur det blir med modstödet, OSP var ju det som gick för mig då det var. Intressant kommentar han lägger om det ivf:

"That?s not necessarily our primary objective. We know that there?s going to be some pushback. At least initially, we?re not going to have all the mods that they expect to have supported."

Kommer modstöd att implementeras, alltså? Isåfall blir projektet ofantligt mer intressant för mig och då var det ändå väldigt intressant redan innan. Ska bli spännande att få mer information om det.

Skrivet av cribba:

Har hört från de som testat att det tydligen är sämst. Med gammal nätkod och skräp som är borttaget i CPMA/OSP så håller det sig inte alls i samma klass som det borde.

Stängd beta var orden.

Inaktiv

Det låter ju jävligt korkat om de inte kan samarbeta med OSP/CPMA utvecklarna och låna saker som redan är implementerade. Det låter korkat att börja om från scratch. Det har ju gått ett par år sedan quake 3 släpptes.

Vissa funktioner hos CPMA/OSP uppskattas av både veteraner och nybörjare.

Medlem
Skrivet av peak_performance:

Stängd beta var orden.

Och din poäng är?

CPMA och OSP har länge haft alla funktioner, förbättrad nätkod och prestanda som spelarna vill ha. id borde tagit del av allt detta och implementerat det direkt precis när de börja bygga på Quake Live. Värdelöst att uppfinna hjulet igen.


signatur

"I don't rock and roll, I BURN!"

Min poäng är givetvis att varken nätkoden eller motorn knappast är färdigoptimerat ännu. Hade aldrig trott att de bara skulle "ta" en massa fixar från moddar heller, men de får förstås gärna arbeta mot att implementera likvärdiga+ förbättringar.

Det jag reagerade emot i ditt inlägg var mest att du har hört att nätkoden i en stängd beta är "sämst". Det finns en anledning till att det heter beta (om det ens är i det stadiet ännu), vilket var det jag ville påpeka. Saker brukar generellt sett ändras under dem.

Medlem
Skrivet av peak_performance:

Det jag reagerade emot i ditt inlägg var mest att du har hört att nätkoden i en stängd beta är "sämst". Det finns en anledning till att det heter beta (om det ens är i det stadiet ännu), vilket var det jag ville påpeka. Saker brukar generellt sett ändras under dem.

Betyder inte att man inte kan säga att den är sämst, vilket den tydligen är, även om det är en beta. Likväl så har de haft x antal år på sig med Quake 3, men det hände ju inte speciellt mycket där.

I varje fall, vanligtvis brukar det vara moddarna som plockar upp resterna och gör färdigt spelet men eftersom de inte kommer kunna göra det med Quake Live (?) så ser nog inga av de som fortfarande spelar Q3 en anledning till byta.


signatur

"I don't rock and roll, I BURN!"

Medlem
Skrivet av cribba:

I varje fall, vanligtvis brukar det vara moddarna som plockar upp resterna och gör färdigt spelet men eftersom de inte kommer kunna göra det med Quake Live (?) så ser nog inga av de som fortfarande spelar Q3 en anledning till byta.

Men sluta fantisera och trolla, snälla lilla vän? Tappat kakan och trampat sönder den eftersom du bara sitter och spyr galla över det här? Tycker du inte det verkar skoj, sitt då ner och är töJJJst!!!!!!!!!

edit: förtydligande, eftersom 2 personer av 1000 inte verkar ha läst artikeln och sitter här och spyr galla -- DE HÅLLER INTE PÅ MED ETT NYTT Q3!!!

Gör klart den här skiten -- fixa sedan ett Quakeworld Live, modbart såklart!


signatur

Move.L #beef, $4
Om du läser detta, har jag aptråkigt på jobbet -- och andra sidan, verkar du ha det också, ska vi ligga med varandra?

Skrivet av cribba:

Betyder inte att man inte kan säga att den är sämst, vilket den tydligen är, även om det är en beta. Likväl så har de haft x antal år på sig med Quake 3, men det hände ju inte speciellt mycket där.

Absolut, men nätkod hör till sånt som brukar putsas upp under betor. Jag är helt med på det du säger om att den säkert är dåligt optimerad mot för OSP/etc. men som sagt, det är inte fulla spelet. Jag tyckte att ditt första inlägg heldissade det direkt av en anledning jag inte riktigt kunde hålla med om även om jag förstår vad du menar och kan sympatisera med just det.

Skrivet av cribba:

I varje fall, vanligtvis brukar det vara moddarna som plockar upp resterna och gör färdigt spelet men eftersom de inte kommer kunna göra det med Quake Live (?) så ser nog inga av de som fortfarande spelar Q3 en anledning till byta.

Carmack rörde vid detta i intervjun och jag var inte helt nöjd med hans svar, men "At least initially, we're not going to have all the mods that they expect to have supported." är ett intressant stycke. Kommer de ha någon form av modstöd ändå? Hur kommer det isf. fungera? Etc.

Medlem
Skrivet av gryzor:

edit: förtydligande, eftersom 2 personer av 1000 inte verkar ha läst artikeln och sitter här och spyr galla -- DE HÅLLER INTE PÅ MED ETT NYTT Q3!!!

Gör klart den här skiten -- fixa sedan ett Quakeworld Live, modbart såklart!

Nej det är sant, dom tar grunden för vad Q3 var för 8 år sedan och bortser från att det har utvecklas under åren.

QuakeWorld Live behövs inte heller. Det är redan så pass bra det kan bli.

Medlem
Skrivet av gryzor:

Men sluta fantisera och trolla, snälla lilla vän? Tappat kakan och trampat sönder den eftersom du bara sitter och spyr galla över det här? Tycker du inte det verkar skoj, sitt då ner och är töJJJst!!!!!!!!!

Du har missat poängen med ett disskussionsforum... "lilla vän".

Citat:

edit: förtydligande, eftersom 2 personer av 1000 inte verkar ha läst artikeln och sitter här och spyr galla -- DE HÅLLER INTE PÅ MED ETT NYTT Q3!!!

Captain Obvious.


signatur

"I don't rock and roll, I BURN!"

Medlem

Inget nytt q3 ? Nej men ett nytt arena spel ja.


signatur

Nämen!

Qth
Medlem

Länken är nu trasig eller så har dom tagit bort intervjun, kan inte hitta den.

Medlem

finns inte quake 5 ???eller har de inte råd att göra en ny version så de måste ta till dessa jäkla annonser :\


signatur

Cookie jar is nuclear power tin-

1
Skriv svar