Itagaki lämnar och stämmer Tecmo

Robot
Medlem
Itagaki lämnar och stämmer Tecmo

Wow, detta var jag inte helt beredd på. Vilket fantastiskt drama!

Medlem

148 miljoner Yen är ungefär 8.5 miljoner svenska kronor.

Själv så bryr jag mig inte märkbart över detta. Tycker att hans senaste riktiga bra spel var Dead and Alive 2 hardcore, och det släpptes för bra många år sedan.

Inaktiv

Bara börja ladda med popcorn och lite läskeblask.

Medlem

Well har man blivit utlovad en bonus (och det är bundet via skriftligt avtal) så skall han ha sina pengar

Pansarknekt

Hahahahaha, hans statement är asroligt ju. Som det står ovan, är det skriftligt så ska han ha sin deg. Har nog blivit lite utav en diva hehe.


signatur

Ooooh the drama!

Medlem

ööhh.. bättre sent än aldrig?

Jag blir lite besviken på Itagaki nu. "...causing me significant emotional distress," wtf? Hade snarare väntat mig att han skulle slängt chefen genom kassavalvet och tagit pengarna själv.

Nä, allvarligt talat, Itagaki är mannen och har han blivit lovad pengar ska han givetvis ha det. Hoppas han blir upplockad av någon gedigen utvecklare som sätter honom i spetsen för bra actionspel och inte volleyboll eller mjäkiga fighters.

Medlem
emp
Medlem
Inaktiv
Skrivet av emp:

Drama queen.

Eller drag queen kanske? Skulle inte vara helt omöjligt med allt det där håret.

OT: Aldrig direkt varit intresserad av spel som han har varit inblandad i. Jag gillar inte fighters i allmänhet, kanske för att jag är så horribelt dålig på dem.


signatur

Till frågor finns det alltid svar, men för varje svar kommer också en fråga.

Medlem

Fult av Tecmo att backa på ett avtal på det sättet, det ger ett oerhört dåligt intryck. Har alltid tyckt att Itagaki varit en skitstövel av guds nåde men han har i alla fall gjort många bra spel.


signatur

.slanger

Medlem
Skrivet av mastrein:

Bara börja ladda med popcorn och lite läskeblask.

Läskblask? Dricka menar du väl?


signatur

hejsanhejsanhejsan

Inaktiv

Itagaki är en av de roligaste utvecklarna att följa för han är en skitstövel.

Medlem

Itagaki är också en av de roligaste utvecklarna för att han går med solglasögon inomhus.

Men vafan, det är väl klart han ska ha sina pengar, om det nu var sagt så och de hade skriftligt på det så är det väl inget att snacka om.

Inaktiv
Skrivet av mosoloa1:
Skrivet av mastrein:

Bara börja ladda med popcorn och lite läskeblask.

Läskblask? Dricka menar du väl?

läskeblask heter det

ANKEBORG FTW!

Medlem

den snubben är bara så cool!!! han borde stämma dem på ännu mer, bara för att han är så cool!!

Medlem

Kan man kanske hoppas på en radikal förändring utav DoA serien, kanske till det bättre, kanske till det sämre.

Medlem

Börja jobba hos Funcom, Itagaki. De behöver din expertis just nu.

Inaktiv

Dead or Alive 2: Ultimate och Ninja Gaiden var bra, men sen har det gått utför. (Har inte spelat NG2 ännu iofs)


signatur

Ajebaje: I vanlig ordning handlar "debatten" mer om att hävda sig själv än att diskutera frågan.

1
Skriv svar