Nolan North... en voiceactor

Medlem
Nolan North... en voiceactor

Cirkulerade runt på imdb en sväng och hamnade på Nolan Norths sida.
Kan nog vara en av dom mest okända kända personer som finns. Har varit med i över 120 produktioner, vår svenske Skarskård D.Ä. har gjort 104, Max von Sydow 139 och legenden Christopher Lee hela 266. Nolan är född 1970, C. Lee 1922... Onödigt vetande, jag vet.

Nolan North är dock inte med i Halo ODST eller Assassins Creed 2, men var med i både Halo Wars och Halo 3 och gjorde rösten till Desmond Miles i det första Assassins Creed. Han har även spelat sköldpaddan Raphael, Hades i God of War, The Prince i Prince of Persia, Deadpool i animerade Hulk vs... filmerna, Mr. Simons i filmen Surfer Dude med flera...

Han har även gjort röster i spelen Terminator Salvation, Watchmen, Madworld, Lord of the rings, Lost Planet, Ice Age, Transformers, Infamous, Chronicles of Riddick, Crash, Metal Gear Solid, Lost Odyssey, Unreal Tournament, World in conflict, Darkness, Resistance, Call of Duty, Ratchet and Clank med flera.

Lite kul att han har varit med i många stora produktioner som Resistance, Halo och Gears of war men också i mer udda som J.A.G, General Hospital och Uncharted 1 och 2 (som Nathan Drake)...

#blogg

Medlem
Nolan North... en voiceactor

Han passar dock bra till de rollerna. En seriös voice actor är bra mycket bättre än 3000 hollywood wannabees.
Då räknar jag inte de som inom hollywood hållit på med teater, de ligger i samma liga över att kunna uttrycka känslor via andra medium.


signatur

Don't argue with Idiots. They drag you down to their level and beat you with experience.

Medlem

För att vara ärlig så skrev jag det för att jävlas lite med alla Uncharted-fanboys därute. Såg en snubbe i en film som var så jävla lik den där Drake att jag va tvungen att kolla upp honom. Det var inte han men jag blev lite förvånad hur "välanvänd" Nolan var.

Medlem

Finns många voice actors som man inte tänkt på ens en gång. Finns vissa som varit med i de flesta spel du spelat men aldrig tänkt på.
Seriösa VA's har jag stor respekt för, de är dem som gör att vi får så bra spel.
Inte att förknippa med det skräpet som dubbas in snabbt i finalfantasy liren eller liknande rpg.

Det skall vara som med disney filmerna, VA's valda med omsorg för att passa med karaktärerna.


signatur

Don't argue with Idiots. They drag you down to their level and beat you with experience.

1
Skriv svar