Medlem
KOSS SB45

Köpte detta headset, men det motsvarade inte mina förväntningar. Det har fått väldigt bra kritik i tester men jag tycker inte att ljudet var så bra som man har sagt.

Någon som vill köpa det (helt nytt) så säljs det i Lund till högstbjudande...

Inaktiv

Detta bör nog snarare ligga i Köp och sälj.


signatur

CM Elite 340 | P5K-VM | E7200@3.4GHz | 4GB DDR2 | GTX 260+ OC | WD 640GB | Corsair 450w | ViewSonic vx2235wm

Inaktiv

Jaså? Jag har ett par likadana och är hur nöjd som helst. Skön passform, bra ljud - allt för bara 329:- på komplett. Som hittat på gatan. Har iofs ett bra ljudkort också...


signatur

AMD 64 X2 4600+, 2048 DDR2, 7950GT 512, X-Fi Fatal1ty, WDC 250Gb

Medlem

Jag har alltid trott att ljudkort endast märks när man köper dyra fina hörlurar, förutom bruset ofc.


signatur

Life is like a shit-sandwich; the more bread you have the less shit you eat.

Medlem

Nja, det märktes stor skillnad på mitt onBoard (Abit Nf-7) och mitt Audigy 4 iaf med ett par Sennheiser hd555, inga dyra lurar allstå.

Inaktiv

Nja... sanning med modifikation... båda spelar en viktig roll i "utljudet". Men bra hörlurar och kasst ljudkort är det sämsta man kan ha följt av vice versa. Jag har hur bra ljud som helst i mina billiga SB45 som jag har kopplat i ett X-Fi Fatality.


signatur

AMD 64 X2 4600+, 2048 DDR2, 7950GT 512, X-Fi Fatal1ty, WDC 250Gb

Inaktiv

Vet inte jag hm. Jag använder headset för spel only och då vill jag höra fotsteg bra etcetera = inga värstinglurar då blir det bara jobbigt. För bra ljud kopplar jag datorn till försteget och har där ett par riktigt bra lurar. Nånting sånt. Har provat att spela med värstingljud men det blir mer jobbigt än njutbart tycker jag


signatur

Bra kylning IsTheShit

Medlem

Jag har iofs inte något värstingljudkort, men ljudet i mina KOSS Sporta-Pro överstiger vida ljudet i SB45 (som är helkassa i min mening).

UPDATE: Bytte till Steelsound 3H och wow(!) vilken skillnad. Sitt ni med era SB45 - ni lider utan att veta om det...

Inaktiv

Vad har du komplex över? :S


signatur

CM Elite 340 | P5K-VM | E7200@3.4GHz | 4GB DDR2 | GTX 260+ OC | WD 640GB | Corsair 450w | ViewSonic vx2235wm

Medlem
Skrivet av PaddanL:

Vad har du komplex över? :S

Hehe, inga komplex. Gillar bara inte när dåliga produkter får höga betyg.

FZ gav tack och lov betyget 2,5:

http://www.fz.se/artiklar/article.php?id=829&page=2

1
Skriv svar