Sanningen bakom BioShocks exklusivitet

Robot
Medlem
Sanningen bakom BioShocks exklusivitet

Roligt att höra vad insidan har att erbjuda! Ett klart köp!


signatur

hejsanhejsanhejsan

Medlem

Alla spel borde vara timed exclusives.

Medlem
Skrivet av FZ:

Efter en lång tid med ihärdiga rykten bekräftade 2K Games förra veckan att det tidigare Xbox 360-exklusiva Bioshock

Vafan dillar ni om. BioShock har funnits till PC också så det har knappats varit Xbox 360-exklusivt på ett bra tag.

Inaktiv

nice hoppas samma gäller MGS 4.

Medlem
Skrivet av Philip:
Skrivet av FZ:

Efter en lång tid med ihärdiga rykten bekräftade 2K Games förra veckan att det tidigare Xbox 360-exklusiva Bioshock

Vafan dillar ni om. BioShock har funnits till PC också så det har knappats varit Xbox 360-exklusivt på ett bra tag.

När man talar om att ett spel är exklusivt inom konsolvärlden så räknar man oftast inte in Pc-versionen.

Medlem
Skrivet av anon_38597:

nice hoppas samma gäller MGS 4.

Tror inte det, för företaget som gör MGS4 ägs ju av Sony har jag för mig. Dom som gjorde Bioshock ägs ju inte av Microsoft.

Medlem

Om det nu är sant som det står i artikeln, så kanske det vore bra med fler titlar som är exklusiva, även om det alltid känns surt för de som får vänta lite längre.


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Flakmonkey
Skrivet av conthox:

Om det nu är sant som det står i artikeln, så kanske det vore bra med fler titlar som är exklusiva, även om det alltid känns surt för de som får vänta lite längre.

Jag gillar exklusiva spel... inte just för att de bara släpps på en konsol utan för att de oftast är de som är bäst... och det är ju rätt naturligt iom att utvecklarna då kan satsa på att utnyttja en maskin maximalt istället för att anpassa sig till den minsta gemensamma nämnaren.

Medlem
Skrivet av Nosnos:

.. utvecklarna då kan satsa på att utnyttja en maskin maximalt istället för att anpassa sig till den minsta gemensamma nämnaren.

Ja, absolut. Men det är inte så de flesta tänker när de ser att titeln man väntat på kommer ett halvår senare till den plattform man sitter på.


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Inaktiv
Skrivet av Gooso:
Skrivet av kraaa:

nice hoppas samma gäller MGS 4.

Tror inte det, för företaget som gör MGS4 ägs ju av Sony har jag för mig. Dom som gjorde Bioshock ägs ju inte av Microsoft.

Senast jag kollade ägdes inte Konami av Sony... men en 360 konvertering är nog ändå att glömma, på sin höjd en väldigt bantad version. Dom hade ju problem att trycka in den på en bluray skiva, skulle krävas en hel del skivor om dom skulle få in en obantad version till 360:n....

Medlem
Skrivet av Nosnos:

Jag gillar exklusiva spel... inte just för att de bara släpps på en konsol utan för att de oftast är de som är bäst... och det är ju rätt naturligt iom att utvecklarna då kan satsa på att utnyttja en maskin maximalt istället för att anpassa sig till den minsta gemensamma nämnaren.

Det är ju knappast så att spel som blir exklusiva blir så mycket bättre för det, bara för att dom kan anpassa sig efter en typ av hårdvara.. Dom blir snarare exklusiva för att någon redan ser potential i spelet och det är väl det som är naturligt. Tycker det är skitsegt med exklusiva, man ska inte behöva äga en av varje jädra konsoll bara för att kunna prova spelen man är intresserad av. Så mycket pengar är inte dom flesta redo att spendera åtminstone..

Medlem

Så betyder detta att det finns någon chans att Lost Odyssey släpps till PS3?

Medlem

Gynnar alla parter, utom kunderna då förstås...

Flakmonkey
Skrivet av Kazutoyo:

Så betyder detta att det finns någon chans att Lost Odyssey släpps till PS3?

Är väl mer tveksamt... är ju ett av Microsoft Game Studios lir ^^

Medlem
Skrivet av Perequin:

Gynnar alla parter, utom kunderna då förstås...

Jo, ur den synvinkeln att spelet är mer polerat och därmed har mindre buggar.


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem

Bioshock, ush..
Förstår inte vad som är så jävla ballt med det spelet, iof undrade jag samma sak om Portal så jag antar att det är en smaksak..
Visst storyn är ju grym som fan men spelet i sig tycker jag inte är nått att hurra över direkt.

Medlem

Demot av bioshock har då itne fått mig att vela köpa spelet.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Inaktiv

Nej such vetuvaaaa.

Medlem

Tycker man borde slopa exklusiva spel och erbjuda samma till alla konsoler... ja jag vet att konsolföretagen vill locka spelare men det känns så förlegat på något vis, likt regionskodning för konsoler...

Pansarknekt
Skrivet av Mack:

Bioshock, ush..
Förstår inte vad som är så jävla ballt med det spelet, iof undrade jag samma sak om Portal så jag antar att det är en smaksak..
Visst storyn är ju grym som fan men spelet i sig tycker jag inte är nått att hurra över direkt.

Tycker typ likadant här. Bioshock var en besvikelse i min bok. Sen gynnar den här historian även kunderna, ni kan nu köpa detta överhypade spel till PS3 med. Och det är väl bra, eller?


signatur

Ooooh the drama!

Medlem

Jag spelade igenom demot på PC & 360 och tyckte det var grymt bra, älskade stämningen och miljöerna, även spelmässigt var det kul med plasmider och liknande. Lirade System Shock 2 när det var hett och tyckte verkligen om det.

Jag köpte BioShock till PC nu i helgen via D2D och började spela i förrgår. Även om demot var ganska kort så gav det en bra försmak av vad som komma skulle och att spela hela spelet och följa storyn är något som jag ser fram emot med spänning.


signatur

.slanger

Medlem
Skrivet av conthox:
Skrivet av Perequin:

Gynnar alla parter, utom kunderna då förstås...

Jo, ur den synvinkeln att spelet är mer polerat och därmed har mindre buggar.

Jo det är väl sant på ett sätt, men jag tänkte mer på själva idén med att företag ska "köpa" exklusivitet.

Medlem

Vadå Xbox exclusive? Det kom ju till pc med rätt snabbt...

Medlem
Skrivet av Fargo:

Vadå Xbox exclusive? Det kom ju till pc med rätt snabbt...

Du har inte heller läst vad som skrivits tidigare eller?

När man pratar om "exklusivt för Xbox/PS3/[lägg in valfritt konsolnamn här]" så handlar det (oftast) enbart om exklusivitet bland konsolplattformarna - att den även släpps till PC är en annan sak.


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

1
Skriv svar