Inaktiv
Ljudkort?

hej jag undrar om det verkligen är någon stor skillnad i ljuden mellan ljudkortet i moderkortet och denna

http://www.komplett.se/k/ki.asp?sku=326870

hur stor skillnad är det igentligen?

Inaktiv

Det är skillnad både i ljud och prestanda sägs det...
Inte jätteviktigt direkt, men vill man ha det lilla extra kan det säkert vara värt att köpa ett kort.

http://hardware.gotfrag.com/portal/story/35984/?spage=4


signatur

CM Elite 340 | P5K-VM | E7200@3.4GHz | 4GB DDR2 | GTX 260+ OC | WD 640GB | Corsair 450w | ViewSonic vx2235wm

Inaktiv

ja förstod ingenting på den sidan som du länkade till:p

Inaktiv

Fick av Fifty för ett tag sen. Den visar skillnaden i påfrestning på CPUn mellan onboardljud och separat ljudkort.


signatur

CM Elite 340 | P5K-VM | E7200@3.4GHz | 4GB DDR2 | GTX 260+ OC | WD 640GB | Corsair 450w | ViewSonic vx2235wm

Medlem

jag är inte ljudbög men jag märker extrem skillnad mellan det inbyggda ljudkortet (på gamla moderkortet iaf, har inte testat på nya) och mitt soundblaster audigy SE som kostar mindre än en fjärdedel av vad X-Fi gör. hur stor skillnaden är därifrån till X-Fi vet jag däremot inte...


signatur

För de ord, som till andra man har sagt, ofta man bitter får böta.

Inaktiv

Jag kan rekommendera X-Fi starkt (vilket ni tydligt märker i recensionen på komplett-länken i dellbloms inlägg). Första skillnaden man märker är att när man t.ex har ett headset på sig och skruvar upp volymen till max, utan någon musik på, så är det ändå knäpptyst i lurarna - inget brus, inget alls. Det man också märker är att man kan spela mycket mycket högre. Jag byter mellan headset och att köra direkt i hemmabion med Cerwin-Vega på 1000Watt i spetsen och därför kan jag säga att ljudet är 100% rent hur högt man än spelar. Andra positiva egenskaper är alla de olika inställningar man kan göra och äntligen en riktig eaqulizer = tung bas! Moderkortsljud är aldrig mer ett alternativ för mig iaf.


signatur

AMD 64 X2 4600+, 2048 DDR2, 7950GT 512, X-Fi Fatal1ty, WDC 250Gb

Inaktiv

inbyggd = skräp
testa höj volymen utan att ha nåt ljud igång å ha på dig bra hörlurar.. minsta musrörelse kommer registreras som störning och låta BZZZZZZZ


signatur

Give me death or give me rain - I feel so numb, better give me pain.

Inaktiv
Skrivet av prikk:

inbyggd = skräp
testa höj volymen utan att ha nåt ljud igång å ha på dig bra hörlurar.. minsta musrörelse kommer registreras som störning och låta BZZZZZZZ

Så var det ja... kommer ihåg det nu... Så sant så sant...


signatur

AMD 64 X2 4600+, 2048 DDR2, 7950GT 512, X-Fi Fatal1ty, WDC 250Gb

Inaktiv

måste man instalera ljudkortet?

Inaktiv

bara om man vill använda det.


signatur

Time wounds all heels. /Nick Lowe
#komsi - the Quiet life.

Inaktiv

hehe den var bra:p

Inaktiv

Avinstallera drivrutinerna till ljudkortet på moderkortet samt avaktivera det i bios. SEN installerar du ditt nya ljudkort.


signatur

AMD 64 X2 4600+, 2048 DDR2, 7950GT 512, X-Fi Fatal1ty, WDC 250Gb

1
Skriv svar